Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Telenors utmelding truer din hverdag. Lenke til kommentar
Xkr%#^+* Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Hvem er det egentlig som har den "store" makten her... 9001953[/snapback] Forhåpentligvis er det vi forbrukere som har makten. Det vi kan gjøre er å si opp det vi måtte ha hos Telenor. Her i huset er 3 mob. og en ADSL linje allerede på vei over til andre selskap. Ikke nok med at jeg da slipper å sponse Telenor, men i tillegg var ALT billigere hos andre + at vi fikk raskere ADSL :-) Kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd med måten dette endte på for vår del! Måtte bare tilføye følgende: OPPFORDRER ALLE andre til å gjøre det samme! Endret 4. juli 2007 av Tropetor Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg syns vi burde stille forbrukerrådet noen gode spørsmål angående dette, når han svarer Dagbladets lesere klokken 12:00 på fredag. Har selv sendt inn et par allerede. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Telenors utmelding truer din hverdag. 9002093[/snapback] Denne artikkelen drar det helt ut i paranoide proporsjoner. Telenor ønsker ikke å bestemme hvilke du har tilgang til, de ønsker like kår for alle. - Derfor burde det heller ikke være slik at man kun kjøper tilgang visse tjenester når man skaffer seg et bredbåndsabonnement. Man betaler for retten til å gå på nett og få tilgang til alt det innholdet som finnes der, fortsetter han.Ja, og det truer heller ikke Telenor med å forandre. De vil at alle skal betale for linjekapasiteten de ønsker, ikke bare ADSL hjemmebrukerne. Endret 4. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 En viktig ting som mennesker kanskje bør tenke litt over når de leser artikler om denne saken: - Hvem er det som må betale mer penger når Telenor krever betaling av innholdsleverandørene. * Pressen. Du vil ikke finne 1 avis som støtter Telenor enkelt å greit fordi den avisen vil skyte seg selv i foten. Telenor ønsker å fjerne det gratis'e mediumet de lever av. Dette kan nesten sammenlignes som om avisene tidligere fikk papir gratis å trykke avisene sine på og at de nå plutselig må betale. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Telenor vil ikke kreve noen annen betaling av innholdsleverandørene enn det linjene deres vil koste. Hvorfor i alle dager skal dette være ulogisk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) De vil at alle skal betale for linjekapasiteten de ønsker, ikke bare ADSL hjemmebrukerne. 9002107[/snapback] Jeg skjønner at det er greit for deg og måtte etterhvert betale 10 kr for å lese VG.no/dagbladet.no/aftenposten.no og kanskje en femmer for finn.no. Helt greit det.. Men det er ikke greit for meg, og jeg har nok flere med meg på akkurat det. [edit] typo Endret 4. juli 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Så dere påstår at alle nettaviser som finnes i dag i Norge går rett inn på NIX med sine linjer? At ingen har Bedrift SDSL eller kabel linje via eks. Telenor? Eller er det bare VG, Aftenposten og Schibsted som forsøker å skaffe seg et konkuransefortrinn og truer dere med å måtte betale for deres nettaviser om de ikke får det som de vil? EDIT: Jeg boikotter gjerne VG, Aftenposten, Dagbladet og andre under Schibsted paraplyen om de truer meg med å betale for en gratis nettavis, med grunnlag basert på egenprodusert media oppspinn/propaganda. Klarer de ikke å holde nettavisene sine gratis ved å drive forretninger på et riktig grunnlag så får de bare begynne å ta betalt. Men da kan det hende de mister reklame/annonse inntekter osv fordi de mister lesere. EDIT: La til Dabladet på en evt. boikott liste. Endret 4. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Dagbladet hostes av Basefarm AS som, tilfeldigvis, har en majoritetsaksjonær som heter Schibsted ASA. Uansett, merkelig følelse når jeg plutselig føler meg som en konspirasjons teoretiker om korrupt presse og gudene vet ikke hva, men er jo påfallene at alle medier hvor Schibsted har en eller annen form for eierskap blåser dette langt, langt over stokk og stein. Som nevnt før; Eneste leverandøren vi *vet* har drevet med brudd på nettnøytralitet (så vidt meg bekjent vertfall!) er NextGenTel som gjorde dette mens de hang på NIX. NIX og nettnøytralitet har INGENTING med hverandre å gjøre. Men klart.. Det er enklere å krisemaksimere "NETTET BLIR ØDELAGT AV TELENOR" enn "MEDIEHUSENE MED 2.5 MILLIARDER I DRIFTSRESULTAT MÅ BETALE FOR SIN EGEN AKSESS!". Og vi vet vel alle hvilken overskrift som er populistisk ? Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Telenor vil at Schibsted skal betale for linjebruken de benytter. Det samme som du og jeg gjør. Det at store aktører som Schibsted istedet kan snylte linjekapasitet via NIX, gjør at de ikke får midlene de trenger til å bygge ut. 9000735[/snapback] Telenor vil tjene penger, telenor har mer enn nok midler til å bygge ut om det er det de ønsker. AtW 9001876[/snapback] På samme måte som Schibsted fint har råd til å betale for sin egen båndbreddebruk med ca 2.5 milliarder nok i driftsresultat. Det er da ikke Telenors jobb å sponse snyltere ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Telenor vil at Schibsted skal betale for linjebruken de benytter. Det samme som du og jeg gjør. Det at store aktører som Schibsted istedet kan snylte linjekapasitet via NIX, gjør at de ikke får midlene de trenger til å bygge ut. 9000735[/snapback] Telenor vil tjene penger, telenor har mer enn nok midler til å bygge ut om det er det de ønsker. AtW 9001876[/snapback] På samme måte som Schibsted fint har råd til å betale for sin egen båndbreddebruk med ca 2.5 milliarder nok i driftsresultat. Det er da ikke Telenors jobb å sponse snyltere ? 9002267[/snapback] Har jeg sagt det er teøenors jobb? Dette er setningen jeg svarte på: "Det at store aktører som Schibsted istedet kan snylte linjekapasitet via NIX, gjør at de ikke får midlene de trenger til å bygge ut.". Jeg står ved mitt svar til dette, som du har gjengitt ovenfor. Når det gjelder nettnøytralitet så trenger ikke utmeldingen å bety noe, eller det kan være et signal om endrede prioriteringer hos telenor, som kan føre til at de kjører en ikke-nøytral linje. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) Jeg tror rett og slett Telenor har sett seg lei på, i denne sammenhengen, snyltere som Schibsted ASA. Rett og slett så enkelt. Det burde vi forbrukere være glade for. Jeg kjøper heller produkter hos en forretning som konkurrerer på likt og korrekt grunnlag med andre. Det vil til syvende og siste gagne meg som forbruker. Endret 4. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg tror rett og slett Telenor har sett seg lei på, i denne sammenhengen, snyltere som Schibsted ASA. Rett og slett så enkelt. Det burde vi forbrukere være glade for. Jeg kjøper heller produkter hos en forretning som konkurrerer på likt og korrekt grunnlag med andre. Det vil til syvende og siste gagne meg som forbruker. 9002341[/snapback] Da vil jeg ikke si telenor er selskapet for deg. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 (endret) ADSL: Telenor er helt ryddige i sin ADSL politikk, de er tom. dyrere enn de fleste andre. Jeg betaler gjerne for den kvaliteten Telenor gir meg. Når andre monterer DSLAMS i min sentral så skal jeg vurdere dem. Om det var så du mente. Nextgentel gidder ikke å bygge ut her, de har sagt "kanskje" i 4 år. Når det gjelder mobilabb, har jeg ikke Telenor. Endret 4. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er sagt at telenor krever at trafikk-ratio'en på peeringavtalene? ikke overgår 1:2. Dette er helt på jordet. Når en ser på telenors abonnementer så ser en at brukerne har mye lavere ut-hastighet enn innhastighet. Ikke rart at at Schibsted sender mer inn i telenors nett enn ut, da telenor "oppforder" brukerne til å laste mer ned enn ut. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er sagt at telenor krever at trafikk-ratio'en på peeringavtalene? ikke overgår 1:2. Dette er helt på jordet. Når en ser på telenors abonnementer så ser en at brukerne har mye lavere ut-hastighet enn innhastighet. Ikke rart at at Schibsted sender mer inn i telenors nett enn ut, da telenor "oppforder" brukerne til å laste mer ned enn ut. 9002674[/snapback] Du har virkelig ikke skjønt noen ting du? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg forlater Telenor for godt nå,enkelt å greit "Goodby".! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Må dog sies at jeg ikke er like glad for alt RiksTV foretar seg, som vist på nyhetene i dag. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Det er sagt at telenor krever at trafikk-ratio'en på peeringavtalene? ikke overgår 1:2. Dette er helt på jordet. Når en ser på telenors abonnementer så ser en at brukerne har mye lavere ut-hastighet enn innhastighet. Ikke rart at at Schibsted sender mer inn i telenors nett enn ut, da telenor "oppforder" brukerne til å laste mer ned enn ut. 9002674[/snapback] Du har virkelig ikke skjønt noen ting du? 9003045[/snapback] Jeg må innrømme jeg synes kommentaren var litt morsom, det er et artig slevspark til det latterlige opplegget med asynkron hastighet. Om kanskje ikke nødvendigvis så "virklighetsnært". AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Må dog sies at jeg ikke er like glad for alt RiksTV foretar seg, som vist på nyhetene i dag. 9003158[/snapback] Har du noen detaljer? Har ikke TV. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå