cyclo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvis de innfører dette så skjønner jeg ikke hvordan Telenor sjefene skal sove godt om natta. (Da hjelper det ikke med madrassen de har importert fra Asia til 100 000 kroner) 8914658[/snapback] Jeg tipper de sover bedre enn noen gang før. De har jo tross alt gjort jobben sin og tjent enda mer penger til aksjonærene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 De kan selge det som "Telenor HD-TV på internett, landets beste internett-TV" og "Telenor telefon via internett - landets eneste uten lag" og "Telenor videotelefoni - landets billigste videotelefonitjeneste som fungerer" og "Telenor media - få nyhetene trygt med telenor (Alle andre aviser er sperret ute grunnet "virus-fjerneren" til Telenor)" osv. 8911654[/snapback] Telenor bør være meget forsiktig når det kommer til å proklamere sikkerhet i øst og vest. Flere online mailservere ligger på offisielle svartelister over spam, noe Telenor er kjent med så de er nok ikke beste gutten i klassen hva sikkerhet anngår. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvis de innfører dette så skjønner jeg ikke hvordan Telenor sjefene skal sove godt om natta. (Da hjelper det ikke med madrassen de har importert fra Asia til 100 000 kroner) 8914658[/snapback] Jeg tipper de sover bedre enn noen gang før. De har jo tross alt gjort jobben sin og tjent enda mer penger til aksjonærene. 8914792[/snapback] Det er godt mulig at de ser det umoralske i handlingene sine selv om de gjennomfører dem. Jeg tipper selv Reinhard Heydrich hadde en og annen guffen tanke i bakhodet før han sovnet. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Ser dog at Telenor har uttalt at dette ikke skal gå utover nettnøytraliteten, spennende å se om de holder det de lover... 8911484[/snapback] Samme som å si: "Ja, la oss legalisere menneskehandel. Vi garanterer at det ikke skal resultere i slaveri..." Problemet med "vente og se"-taktikken, er at når vi "får se", er det altfor, altfor sent... -Visjoner- Lenke til kommentar
sverholm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du har helt sikkert rett i de tekniske beskrivelsene dine. Det som trigget meg var Hannemyrs bekymring for den langsiktige strategien han tror ligger bak, i Aftenposten i går. Ventelo bekreftet at de brukte Telenor som leverandør for min internettilknytning (fra Eidskog). Derfor har jeg sendt forespørsel til en rekke ISPer om de kan levere til meg, og om de har eget nett eller nett som er uavhengig av Telenor - bortsett fra kobberet inn i huset - og begrunnet det med Telenors beslutning. Hittil har jeg funnet ut at jeg kan skifte til en leverandør som deler på peeringpunkt i NIX med en gruppe av andre lokale ISPer. Det eneste de leier av Telenor er kobberkabelen inn til huset mitt. Poenget med å gå bredt ut og begrunne forespørselen, er å bekymre de ISPene som er kunder av Telenor, og som risikerer å miste kunder pga Telenors strategi. Dette kan virke hvis mange gjør det. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Poenget med å gå bredt ut og begrunne forespørselen, er å bekymre de ISPene som er kunder av Telenor, og som risikerer å miste kunder pga Telenors strategi.Dette kan virke hvis mange gjør det. 8914917[/snapback] Jeg tror jeg vil gå så langt som å si at 90% av Telenor sine kunder vet ikke hva NiX er en gang. Tror ikke de lider noen store tap. På en måte så skjønner jeg Telenor, hvorfor betale penger for at andre innholdsleverandører skal levere tjenester i ditt nett. Det blir litt som å sende ut reklame med Posten og forvente at Posten skal betale deg for at du benytter Posten for å "fremme" dems produkt. EDIT: en stor BTW også, hvor mange har Telenor peer'et med over NiX det siste året? Siste ryktene jeg hørte for ~ et års tid siden var at Telenor kun satt opp midlertidige peering over NiX inntil de hadde fått fixet seg peering over dedikerte samband. Endret 21. juni 2007 av CrZy_T Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Men selv om eldre folk som har hatt Telenor alltid ikke bryr seg så burde denne tråden skremme Telenor litt. Jeg anbefaler aldri Telenor til slekt og venner, og det er mye ungdom her som en dag skal styre skuta hjemme og bestille bredbånd. Og slike ting husker du. De som har vokst opp med trygge Telenor er borte en dag og da sitter andre folk med forbruker markedet. Telenor vil neppe bedre seg stort i fremtiden og da kan du som privat kunde velge noe annet Endret 21. juni 2007 av Xpi Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 La meg spørre; Jeg som laster ned mye osv. burde altså skifte levrandør av internetten? (Har telenor nå) Eller vil det ikke hjelpe noe å skifte til for eksempel til NGT? Lenke til kommentar
sverholm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Men selv om eldre folk som har hatt Telenor alltid ikke bryr seg så burde denne tråden skremme Telenor litt. 8915051[/snapback] Telenor lar seg ikke skremme av en tråd. Det som kan få dem til å bli skræmt, er at de 1. mister egne kunder 2. mister underleveranser til andre ISPer, som har mistet kunder pga Telenor. Telenorkunder - bytt leverandør og oppgi begrunnelsen. Andre - Ta kontakt med ISPene deres, fortell at dere vil bytte til annen leverandør hvis leveransen skjer med Telenor som underleverandør (ut over kobberet inn i huset). Lenke til kommentar
sverholm Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) På en måte så skjønner jeg Telenor, hvorfor betale penger for at andre innholdsleverandører skal levere tjenester i ditt nett. 8915004[/snapback] Du snur saken på hodet. Vi betaler for å få tilgang til nettet, til Telenor eller andre. Regnskapene til Telenor viser at vi har betalt det det koster, og vel så det. Telenor vil nå skaffe seg tilleggsinntekter også fra innholdsleverandørene. Regningen for dette vil i hovedsak også betales direkte eller inndirekte av sluttbrukerne, altså vi. Endret 21. juni 2007 av sverholm Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du snur saken på hodet. Vi betaler for å få tilgang til nettet, til Telenor eller andre. Regnskapene til Telenor viser at vi har betalt det det koster, og vel så det. Telenor vil nå skaffe seg tilleggsinntekter også fra innholdsleverandørene. Regningen for dette vil i hovedsak også havne direkte eller inndirekte av sluttbrukerne, altså vi. 8915272[/snapback] Dessuten må jo TN få noen til og betale for og få prioritet ut til brukerne og der tror jeg de får ett bratt innsalg. Ingen gidder vel dette når TN er de som får smellen når sure brukere ringer og klager på tregt nett. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jo fler nettaviser som skriver om dette jo større mulighet for å få det ut i TV og media om at Telenor forsøker å privatisere internett. Det er de kyndiges ansvar å opplyse og gjøre konsekvensene klart for de ukyndige kjøperne. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Jeg blir litt forvirret av disse artikkelene. De skriver som om det skal gjelde alle, men det gjelder da bare telenorkunder (og evt. kunder som har ISP som bruker telenor sine sentraler/linjer)? Edit: Er det sånn at telenor kan gjøre så telenorkunder kobler til kunder og servere som bruker telenor fortere enn andre? Hvorfor skal f.eks. Google ville betale et lite selskap som telenor for at telenors kunder ikke skal få treigere søking? La oss si at telenor har 1-2 mill kunder (aner ikke om dette stemmmer, men det er sikkert ikke så altfor feil). Antall personer som bruker Google er nok veldig mange ganger større en det så telenors kunder utgjør en svært liten del av dette. Har vanskelig for å tro at Google vil betale for dem da. Endret 21. juni 2007 av trygveaa Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 La meg spørre;Jeg som laster ned mye osv. burde altså skifte levrandør av internetten? (Har telenor nå) Eller vil det ikke hjelpe noe å skifte til for eksempel til NextGentel? 8915182[/snapback] Noen som veit? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Uff uff, det var ikke sånn jeg hadde håpet på at fremtiden skulle bli. Telenor og den norske stat begynner å likne mer på Nazi-Partiet under 2 verdenskrig. Sjefen i Telenor kan man snart sammenligne med Hitler. Telenor sjøl ligner mere på Nazi partiet JA. Huff for en utvikling Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Hvis du vil vise Telenor at du ikke er enig i deres politikk så bytter du leverandør. Hvis alle som mener det samme gjør det så vil det synes. Men du må vurdere dette selv, om du vil ta deg bryet å bytte. Endret 21. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Newman Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 På en måte så skjønner jeg Telenor, hvorfor betale penger for at andre innholdsleverandører skal levere tjenester i ditt nett. 8915004[/snapback] Men innholdsleverandørene har jo allerede betalt for å levere tjenester i nettet i form av båndbredde! Nå skal de måtte betale enda en gang til for å få krav på den tjenesten de allerede har kjøpt? Hadde blitt akkurat det samme om vi først måtte betale for bredbånd, for så betale enda en gang til for å få en garanti for at vi får den hastigheten vi allerede har betalt for! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Uff uff, det var ikke sånn jeg hadde håpet på at fremtiden skulle bli.Telenor og den norske stat begynner å likne mer på Nazi-Partiet under 2 verdenskrig. Sjefen i Telenor kan man snart sammenligne med Hitler. Telenor sjøl ligner mere på Nazi partiet JA. Huff for en utvikling 8916837[/snapback] Hvor i all verden drar du den sammenligningen fra? Telenor er jo gjennomsyret kapitalistisk, men nazisme? Gi et konkret eksempel som støtter påstanden din. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hadde blitt akkurat det samme om vi først måtte betale for bredbånd, for så betale enda en gang til for å få en garanti for at vi får den hastigheten vi allerede har betalt for! 8916999[/snapback] Jeg er svært negativ til det Telenor driver med nå, men den sammenligningen blir svært så feil. De vil da ikke betale for båndbredde to ganger. De betaler først for båndbredde inn til seg selv slik de gjør i dag, for deretter å betale for en viss garantert båndbredde på backbonet (stamnettet om du vil). La oss ta adsl hjemme som eksempel på hvordan det ville blitt. Om det samme hadde skjedd med deg hadde du først betalt for f. eks. dine 2Mbit som du har hjem til deg, men deretter kunne du betalt mer for å få garantert 2Mbit på backbonet ditt også. Du vil dermed få garantet 2Mbit fra hjemme hos deg selv og helt til din trafikk forlater Telenors nett, i motsetning til 2Mbit fra hjemme hos deg selv og til nærmeste sentral slik du har i dag. Selv om du har 2Mbit linje, så betyr det i praksis bare at du har 2Mbit frem til nærmeste sentral, deretter deler du fiberen videre med alle andre, og og jeg kan garantere at du ikke har 2Mbit av den fiberen for deg selv. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kommer til å bytte levrandør, bare jeg får vite om det kommer til å skje med NextGentel også liksom? Rammer det dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå