Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor går ut av NIX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg sitter med ansvaret for ca 120 mennesker som jobber mye hjemmefra. og de har alskens leverandører som sin ISP. ingen, gjentar og gjentar, ingen, har bedre support enn telenor.

8909096[/snapback]

Jeg kan skilte med helt andre erfaringer på dette punktet. Jeg har hatt mye å gjøre med både Netcom og Telenor kundestøtte i jobbsammenheng, og har erfart følgende:

 

Telenor: Vanlig å vente i alt fra 5-15 minutter i telefonen og når man først får svar er det ofte en arrogant, kverulant og belærende konsulent som skal "hjelpe".

 

Netcom: Standard har vært svar med en gang, senest innen 1-2 minutter. Hyggelig og serviceinnstilte konsulenter og en fryd å ha med å gjøre.

 

Jeg hadde antakelig ikke trodd det selv hvis jeg ikke hadde hatt personlig erfaring med dette. Det må være noe spik spenna gærnt med det selskapet, det virker som det er en bedriftskultur og en holdning der om at: Vi er størst og best, og ingen kan gjøre noe med det. Vi trenger ikke å være service-innstilt eller bry oss om hva folk synes, ettersom vi er i monopolsitussjon og folk må komme krypende enten de vil eller ikke.

 

Skremmende...

 

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar

Etter som jeg har forstått det vil dette påvirke telenor kunder, kanskje kunder med ISP som bruker telenor sine sentraler/linjer, men ikke kunder med ISP som har egen linje (NGT, internett over kabel-TV linjen og fiber (tror jeg). Det stemmer vel?

 

Jeg reagerte på dette i VGs artikkel:

 

Tenk deg et internett der det koster penger for videotjenesten Youtube å vise deg en videosnutt. Eller at du bare får rask tilgang til iTunes hvis du har internettabonnement fra Telenor.

Hvordan kan telenor begrense internetthastigheten til de andre ISPene? Er det snakk om alle som ikke har telenor, eller de som bruker sentraler/linjer fra telenor, men som ikke har telenor som ISP?

 

- Vi skal selvfølgelig forholde oss nettverksnøytrale, sier han til VG Nett.

 

Nettverksnøytralitet betyr at all trafikk inn og ut av nettet behandles likt i utgangspunktet, samme om det er trafikk til egne tjenester eller andres.

Hvis det er riktig, hva kan de da ta betalt for?

Lenke til kommentar
- Vi skal selvfølgelig forholde oss nettverksnøytrale, sier han til VG Nett.

Nettverksnøytralitet betyr at all trafikk inn og ut av nettet behandles likt i utgangspunktet, samme om det er trafikk til egne tjenester eller andres.

Hvis det er riktig, hva kan de da ta betalt for?

8909994[/snapback]

Politikerspråk med sukkerpåstrøing dette her. Det er greit å lyve så lenge de fleste ikke finner ut av det. Personlig så tror jeg ikke de slipper unna med dette stuntet.

Håper de får straff ved at endel kunder flykter over til andre leverandører. Den beste argumentasjonen er den som føles på pungen til blårussen...

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Noen som har laget en petition? Signerer villig.

8909901[/snapback]

 

Har lagd et opprop

 

Det kan signeres her:

 

Opprop.no

8910034[/snapback]

Det står:

Det er ikke registrert noe opprop med dette kodeordet,

du skrev "telenor"

Og når jeg prøver å signere oppropet:

Signering av dette oppropet er stoppet. Dessverre for deg, du er for sent ute.
Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på en kommentar fra Telenor om planene de har. Det som kommer frem i dag er kun spekulasjonene i hva de i realiteten kan gjøre ved å ta dette steget.

 

Her må Post- og Teletilsynet på banen så fort som mulig å gi klare retningslinjer for alle nettselskapene i Norge, og det beste hadde her vært om EU gikk inn og satte skapet på plass.

 

Alle spleiser på det som er internett i dag, og slik burde det vært lovfestet i all fremtid.

Lenke til kommentar

Jeg håper politikerne kommer på banen, da dette i mine øyne er en fin måte å 1 : slippe å oppgradere backbonet og 2 : i tillegg få betalt grovt for ikke å oppgradere backbonet. At ikke folk ser at dette i det lange løp kommer til å ramme dem kraftig synes jeg er rart, skal du garantere noen hastighet så må du jo nødvendigvis ta den fra noe annet...

Lenke til kommentar

en ting! Forbanna T E L E H O R

Dra te helvette med dem!

 

La dem bli utestengt fra NIX'en i alle år.

Slepper vi å ha dem på NIX'en hvertfall!

Kan dem bare ha det så godt, bli upopulære! Bruk 2mbit ADSL mens GET og alle de andre drar fra dere og er snart oppe i 1 gigabit!

Endret av Skruff
Lenke til kommentar
I vinter prøvde NGT å begrense båndbredden til NRK.  Som NGT-kunde fikk jeg alså ikke til å se på NRK i normal kvalitet men kun i 66% av normal bithastighet.  Har dette noe med pirater eller lyssky virksomhet å gjøre?  Hvem rammes av en slik politikk?  :sick:

8909548[/snapback]

 

Og NGT måtte gi seg på den, vil tro de store innholdsleverandørene er lite villige til og betale for ris til egen bak, og uten kjøpere at tjenestene så er jo ikke TN sin trussel noe problem.

Jeg tror TN er ute for og lodde stemningen hos andre ISP-er og innholdsleverandører, de prøvde jo og på egen hånd innføre forbruksbetaling på ADSL, de trodde at alle andre ISP-er ville hoppe på men der tok de feil.

Lenke til kommentar
Tenk deg et internett der det koster penger for videotjenesten Youtube å vise deg en videosnutt. Eller at du bare får rask tilgang til iTunes hvis du har internettabonnement fra Telenor.

Hvordan kan telenor begrense internetthastigheten til de andre ISPene? Er det snakk om alle som ikke har telenor, eller de som bruker sentraler/linjer fra telenor, men som ikke har telenor som ISP?

8909994[/snapback]

Saken er ikke den at telenor begrenser hastinghetene når man har andre ISPer. Tvert imot er det motsatt, de som er villige til å betale Telenor vil få kvalitetssikrning på deres nett, og tjenestene vil bli raskere hos Telenor. Tjenestene vil ikke bli treigere hos konkurentene, men raskere hos Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...