Gå til innhold

Ace Combat 6: Fires Of Liberation


Mazeking

Anbefalte innlegg

Har ikke så mye erfaring med flyspill. Har spilt noe Crimson Skies på xbox og litt Wings Of Glory på 360.

 

AC6 er jo et jagerflyspill i motsetning til de to andre jeg har spilt. Dette fører til at flyet vil bevege seg mye fortere over landskapet enn et propellfly. Dette stiller STERKE krav til grafikkmotoren. Vil dette spillet gå smooth når man flyr tett på båter, hus og bygninger eller vil det se ut som "a slideshow operated by a drunken monkey *1" ?

 

Jeg synes da umiddelbart at bildene frister. Endelig kan man kanskje pumpe opp surroundannlegget og leke litt Topgun på 42" i stua?

 

 

 

*1 Klassisk omtale fra det engelske bladet PC Format da det omtalte et eller annet spill som fikk fullstendig hikke og vist en frame pr sekund da det kom for mange objekter inn på skjermen samtidig som skulle vises.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel Ace Combat spillene på PS2 går smooth, og de er grafisk tunge for den maskinen, så jeg ser ikke hvorfor det ikke vil gå smooth på 360 med AC6.

8902919[/snapback]

 

Nais!

 

Forhåpentligvis viser de kanskje noe fra dette spillet på E3?

Lenke til kommentar

Hei !

 

Er combat flight simmer fra PC, men er nå gått helt over til XBOX360. Til nå har jeg måttet nøye meg med bra bilspill, FPS og sportsspill.

AC6 høres spennende ut, tror jeg har sett noen imponerende screenshots av det...

Har dere noen linker til info, slippdato, previews, etc ?

Hvis dette har et snev av realisme og flyter godt må jeg ha det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei !

 

Er combat flight simmer fra PC, men er nå gått helt over til XBOX360. Til nå har jeg måttet nøye meg med bra bilspill, FPS og sportsspill.

AC6 høres spennende ut, tror jeg har sett noen imponerende screenshots av det...

Har dere noen linker til info, slippdato, previews, etc ?

Hvis dette har et snev av realisme og flyter godt må jeg ha det.

8904307[/snapback]

 

Så Namco viste det frem på 'on the spot', det er ikke simulator selv om det kan se slik ut, er det ett actionspill.

Grafikken er kjempebra dog, og det blir multiplayer, og det vil iallefall være 16 spillere.

Demoen kommer XBL under E3.

 

Han sa også at oppdragene i singleplayer-kampanjen vill bli mindre linær enn før, og du kan gi ordrer til bakkemannskap, og båter og ikke bare wingmen som tidligere.

Angående story'en så ville han ikke gi ut noen spoilere, men det starter med at hovedstaden din blir angrepet av en ukjent fiende.

Flyene er for det meste nåtid (var F16 på demoen jeg så han spilte, sannsynligvis også det som kommer på E3-demoen), og noen imaginære, som f.eks. ett flygende hangarskip, som var en boss.. :)

Customization er tilgjengelig, men tviler på at det er mere enn å male flyene o.l.

 

De kommer også til å gi ut en flight-stick, som krever litt tilvenning, men hvis du lærer deg med den, vil du kunne gjøre ting med den som du ikke kan med 360-kontrolleren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen av dere som har testet demoen ?

 

Den kan virkelig anbefales ! Ikke forvent realistisk simulator. Dette er lett tilgjengelig kampfly action, men med omgivelser som er rimelig naturtro, og fysikk som ikke er helt off. Ikke forvent realstiske stalls, rollrate, etc. Flymodellene er nydelige og detaljerte.

 

Det jeg liker aller best med demoen er hvor smooth alt flyter selv når det skjer svært mye; ekplosjoner, mange fly i luften, røyk som driver over landskapet, etc. Til alt overmål foregår luftkampen over et tettpakket San Fransisco. Effektene har også høy grafisk kvalitet. På en PC ville dette typisk ha blitt "slideshow" med så mye aktivitet og eye-candy på en gang.

 

Med flere flymodeller å velge mellom, samt noen litt virkelighetsnære oppdrag, så er dette kjøp til høsten !

 

PS: Controller oversikten er ikke helt komplett i introen. Views-valgene er klikk med høyre stikke. Endel options blir først tilgjengelige når man pauser spillet.

Lenke til kommentar

Er enig i at det grafiske er helt der oppe, men det for min del ble det rett og slett for mye arcade. Jeg forventet ikke FS-realisme, men noe mer ala en moderne IL2-sim, dvs jeg forventet vel ikke det heller, men håpet på.

 

Haugevis med med både venner og fiender, raketter som det virker som man aldri går tom for, veldig simplistisk flyging og targeting...nei, ikke noe for meg. Inntil videre så er pc'en min plattform for flysimmer. Har det mer moro med å fly en 737 i SAS-farger tur/retur Oslo-Bergen i FSX.

 

Men jeg tviler ikke på at mange vil digge spillet nettopp pga av de tingene jeg misliker...

 

Når det er sagt, objektivt vil jeg påstå at det kan bli et meget bra spill...bare ikke for en trøtt gammel FS-simmer som meg:-)

Lenke til kommentar

Helt enig med det du sa. Demoen var veldig ensformig. Fienden virka det ikke heller som om det tok slutt på! Så det endte med at jeg testet hvor lavt jeg kunne fly over vannet! Det endte drastisk!

 

Men når hele spillet kommer, må vi huske at vi får servert en historie. Så spillet kan bli mer engasjerende. Samt du har LIVE støtte mot opp til 14 spillere om jeg ikke husker feil? Noe som også kan bli morsomt!

Lenke til kommentar

Ja, dersom MP gjøres riktig, så kan det nok bli bra.

 

Det jeg syntes var mest mangelfullt var at det hele manglet utfordring, at det egentlig bare var veldig kaotisk og en fiende som det ikke akkurat luktet Top Gun av. Er betraktelig mye morsommere å duellere mot en eller to dyktige fiender, fremfor 50 sitting(evt flying) ducks.

Lenke til kommentar

Ser ut til å bli et veldig bra spill, og mye bedre enn Over G fighters. Husk at dersom du velger novice istedet for normal i begynnelsen, blir kontrollen helt annerledes (og langt fra det man er vant til for min del). Men spillet er for lett, særlig hvis du bruker sp missilene, da tar man gjerne fire fly i slengen. Håper det blir vanskeligere enn i demoen.

Lenke til kommentar
Er enig i at det grafiske er helt der oppe, men det for min del ble det rett og slett for mye arcade. Jeg forventet ikke FS-realisme, men noe mer ala en moderne IL2-sim, dvs jeg forventet vel ikke det heller, men håpet på. 

 

Haugevis med med både venner og fiender, raketter som det virker som man aldri går tom for, veldig simplistisk flyging og targeting...nei, ikke noe for meg. Inntil videre så er pc'en min plattform for flysimmer. Har det mer moro med å fly en 737 i SAS-farger tur/retur Oslo-Bergen i FSX.

 

Men jeg tviler ikke på at mange vil digge spillet nettopp pga av de tingene jeg misliker...

 

Når det er sagt, objektivt vil jeg påstå at det kan bli et meget bra spill...bare ikke for en trøtt gammel FS-simmer som meg:-)

9081700[/snapback]

 

Som gammel simmer, må jeg si meg helt enig i dine innvendinger, og jeg har også IL2 som referanse for realistisk og underholdende simulator. Drømmen er om noen laget en oppdatert IL2 for 360. Det hadde vært konge. FS har jeg prøvd litt uten å bli hektet, men har man tålmodighet og mye tid vil man sikkert lære seg å sett pris på mesterverket.

 

Etter at 360en kom i hus er PCen lite i bruk som gaming plattform. Lock-on, IL2, Battlefield og de andre klassikerne støver dessverre ned. Årsaken er konsollens plug-and play egenskaper som sparer meg for timer med patching, driveroppdateringer, grafikk-tweaks, og HW-oppgraderinger. Jeg har definitivt lært mye om PC og windows, men nå strekker ikke tiden til lenger.

 

På 360 er min favoritt for tiden Forza2, som er i andre enden av skalaen når det gjelder realisme, men den er etter min smak også svært underholdende.

 

La oss håpe at fullversjonen av AC6 blir en god miks av underholdning og kampflyfølelse.

Lenke til kommentar

Jeg synes ihvertfal demoen var ganske kul. Men altfor lett, det skulle vært vanskeligere å unslippe raketter og det skulle også vært vanskeligere å kontrolere flyet. Det kunne også vært litt bedre fartsfølelse og lyden fra flymotoren kunne vært høyere. Kort sagt et greit spill, men altfor urealistisk og lett.

Lenke til kommentar

Altfor old-school. For en gangs skyld skulle jeg likt å sett dem prøve noe nytt med serien.

 

Og det at man kan 'kontrollere' bakke- og luftenheter var jo bare tull.

 

Det var alt for lett. I tillegg skyter man ned ALT for mange fiendlige fly. Mer enn hva de fleste land har i hele flypenet sitt. Sikkert for mange milliarder dollar.

 

Det hadde vært mye mer spennende om man måtte kjempe en hard kamp mot hver fiende. Dette er et klassisk eksempel på overkill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...