Øystein.F. Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Oppfølgjaren til eit av dei grovaste spela i spelhistoria blei for sterk kost for britane. Les mer Lenke til kommentar
embark Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg synes det er flott at de har bannlyst det. Hva skal vi med sånne spill, avle seriemordere? Nei, finn noe sunnere å gjøre enn å spille Manhunt. Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg syns det er dumt at det ikke kommer til PC At de har bannlyst det i Storbritannia bryr jeg meg strengt tatt ikke om. =) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I utgangspunktet syns jeg lite om at spill kan bli sensurert på denne måten. Samtidig kan man jo snakke om korrelasjoner mellom voldelige spill/film og handlinger. Spesielt for barn kan nok dette være skadelig. Uansett.. Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg kan ikke se at det er et stort tap for oss om vi også mister muligheten for å spille dette. Synd for Rockstar men de er jo vant til å bevege seg på kanten av hva som er sosialt og alment akseptabelt og vet hva prisen er for å gå for langt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Inntil en finner en måte å overholde aldersgrenser på er det i utgangspunktet best å hindre slike produkter å komme i gale hender. Slike spill er ikke bare leketøy, og det er på tide at vi, det "dumme folket", også begynner å få opp øynene for dette. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Ja, når de lager slike spill må de vente seg at de en gang beveger seg over kanten. Jeg som voksen person synes det er synd at spill blir fullstendig sensurert, men ser ikke bort fra at dette er et spill som enkelte barn bør bli skjermet mot. Men jeg skal defivitivt spille det! Endret 30. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Stexil Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Drittspell, håper de bannlyser det fra norge også og sverige Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Syns det er rart at spillet kommer på Wii, har ikke Nintendo gått inn for å holde seg unna voldelige spill, og heller satse på en familievennlig profil? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Wii blir uten tvil det verste, siden man faktisk må utføre handlingen med wii-moten for å drepe offeret. Et slikt spill burde ikke se dagens lys Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Syns det er rart at spillet kommer på Wii, har ikke Nintendo gått inn for å holde seg unna voldelige spill, og heller satse på en familievennlig profil? 8902506[/snapback] Vet ikke hvor du har det fra. Her er noen eksempler på utgitte og kommende Wii-spill som ikke nødvendigvis er spesielt familievennlige: Red Steel Mortal Kombat: Armageddon Scarface: The World is Yours Brothers in Arms: Double Time Resident Evil 4: Wii Edition Resident Evil: The Umbrella Chronicles Godfather: Blackhand Edition Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ble Carmageddon bannlyst? I alle dager... Det er faktisk noe av det mest underholdende jeg har spilt, selv om jeg først spilte det fem-seks år etter det ble sluppet. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg synes det er flott at de har bannlyst det. Hva skal vi med sånne spill, avle seriemordere? Nei, finn noe sunnere å gjøre enn å spille Manhunt. 8902157[/snapback] for det går jo på ingen måte ann og skille noe visuelt å virkelig:p så lenge det er 18 års grense og folk i butikken selger det til voksene mennesker ser jeg ikke noe galt i brutuale blodige spill:) så håper det ikke blir bannet her i norge ihvertfall:) Lenke til kommentar
q_Werty Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg syntes at det er helt idiotisk at mennesker over 18 kan kjøpe gevær, drikke seg hensynsløst drita og ha ubeskyttet sex, men de kan ikke spille et spill! Det skader ingen, og at det kan være for ille for noen å spille det er ikke nok. Det kan man si med Røyk, biler, alkohol, kniver, salt, barberblader, badekar og andre ting. Hvis man ikke tenker seg om kan det gå galt. Det er DERFOR man har 18 års grense på mange ting. Når det selges spill hvor målet er å voldta unge jenter fatter jeg ikke hvorfor DETTE skal være så forferdelig. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg liker ikke sensur. Det må jeg bare si. Hva med Saw og Hostel-filmene, som kommer på dvd? – Ei slik avgjersle frå BBFC demonstrerar at vi har eit effektivt aldersmerkingssystem i Storbritannia. Det viser at systemet fungerar, og at det fungerar bra, seier ELSPA-sjefen Paul Jackson. Den kommentaren der synes jeg er litt malplassert... Hadde et aldersmerkingssystem fungert, kunne spillet blitt solgt, fordi kun folk over 18 hadde kunnet kjøpt det. Nei til sensur, sier nå jeg. Uansett om spillet er bra eller dårlig... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 er mot sensur og spesielt å total forby spill og filmer. ingen normale mennesker blir nevneverdig påvirket av dette spillet, om de er 12 eller 30. den persjonen som spiller dette spillet for å så drepe noen ville antagligvis drepe noen etter å ha sett på postman pat Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Manhunt er faktisk VELDIG spennende og underholdene selv om det er groteskt. Men livet er ikke bare roser og regnbuer. så syntes det er bra at slike spill kommer jeg:) Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) er mot sensur og spesielt å total forby spill og filmer. ingen normale mennesker blir nevneverdig påvirket av dette spillet, om de er 12 eller 30. den persjonen som spiller dette spillet for å så drepe noen ville antagligvis drepe noen etter å ha sett på postman pat 8902991[/snapback] ...og det sier en som kaller seg gunfreak19. Nuff said. Endret 20. juni 2007 av MiSP Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sensur er trist, uansett medium. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Å bannlyse ett spill slikt bør spesiellt grunne i å holde det vekke fra barn, ikke voksne. Det er nok mulig å få selgere til å sjerpe seg, og hindre folk under 18 å kjøpe dette, men hva som skjer etterpå.....her er det foreldrene som må steppe inn. Om folk flest er retard nok til å ikke frata ungen sin (som de bør vite ganske godt hvor står på det å skille mellom dette og virkelighetens moraler osv) på under 18 ett slikt spill, da er det vel best å bare bannlyse det hele.Var det ikke slik etter en drapsepisode i SB så ville foreldrene til drapsungen ha det til at det var dette spillet, som han spillte hele tiden, som haddet skylden?Dette sagt så er jo tilsvarende og verre filmer, som er enda mer realistiske og detaljerte, i flertall, og lettere å få tak i. Endret 5. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 er mot sensur og spesielt å total forby spill og filmer. ingen normale mennesker blir nevneverdig påvirket av dette spillet, om de er 12 eller 30. den persjonen som spiller dette spillet for å så drepe noen ville antagligvis drepe noen etter å ha sett på postman pat 8902991[/snapback] ...og det sier en som kaller seg gunfreak19. Nuff said. 8903028[/snapback] i motsetting til hva navnet mitt antyder har jeg faktisk aldri drept noen(som jeg vet om) jeg er til og med mot jakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg