MaSo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 ganske enkelt, er det lov til og skyte måsen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Drit i om det er lov eller ikke, du gjør verden til et bedre sted. Husk bare å bruke grovt nok kaliber. EDIT: Smaken av måke ( ) Endret 20. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Tror pinade at jeg skal ta og utrydde noen av de flyge jævlan, kunne så vidt gå utfor døra i morgest, å de driter ned bilen min enda til! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 På Sola lufthavn Stavanger vet jeg de ansetter en fyr hver sommer som tusler runt ute på rullebanen og plaffer ned måker. Det er en del måkerelaterte skader på fly der nede. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du har ikke lov å jakte på noe som helst hvis du ikke har tatt jegerprøven. Har du tatt jegerprøven så burde du vite hva du har lov til å jakte på. Derfor kan vi godt konkludere med at du ikke har lov til å jakte på måke. 1 Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 KAn jo altids bare skjenke måsen for så ta livet av den på alternativ måte Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 ganske enkelt, er det lov til og skyte måsen? 8901891[/snapback] ganske enkelt: ja Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sjekk jakttidene...... 8905482[/snapback] jakttider finner du ved å klikke på linken under klikk her 1 Lenke til kommentar
Chao Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Den jævelskapen av noe måse! Jeg ser fremm til å skyte måse med luftpistol mens jeg slurper morgen-te på verandaen ^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det må i så fall være litt av en luftpistol om du skal gjøre skade ... Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 På Sola lufthavn Stavanger vet jeg de ansetter en fyr hver sommer som tusler runt ute på rullebanen og plaffer ned måker. Det er en del måkerelaterte skader på fly der nede. 8902337[/snapback] Tuller du?! hvorfor får ikke jeg sånn jobb!? *Skyte måker med 50 kaliber sniper* *glise* xD Fanbtastisk jobb da... (selv om det antageligvis blir brukt litt mindre kaliber ^^) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Du må være sykt flink til å skyte. Får ikke den jobben uten en del leirduemesterskap å vise til. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det må i så fall være litt av en luftpistol om du skal gjøre skade ... 8946430[/snapback] Da må jeg tenke ut noe anna Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg løper etter dem med et stålrør jeg, funker fett det ;D Lenke til kommentar
varmit Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Pumpehagle vettu Har skutt måke med kraftig luftgevær jeg, så et salonggevær burde klare det helt fint. Jeg tar de på 200m med min .223 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Temaet er stadig aktuelt: Nordlys: Skjøt måser på kaia - Tatt på fersken av politiet Nordlys: Nye måsedrap - I går kveld fikk måser unngjelde igjen. Ja, jeg googlet spørsmålet i trådtittelen og fant denne tråden. Godt å kunne slå opp i "arkivene" og få svar. Endret 28. juni 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Fiskemåke, gråmåke og svartbak, dei andre typane er i stor grad freda så her må du være sikker på kva type du skyt på. I tillegg må du ha tillatelse frå grunneiger for å bedrive jakt, så offentlig eigde områder er nok utelukka då kommunen neppe gir tilatelse. I tillegg finnes det ei heil rekke med lokale forskrifter som gjer det forbudt å jakte på sjøfugl i hekketida (mars - august. Så i det store og heile så må det vel være særdeles tungtvegande argument for å kunne jakte på måser om sommeren (som f.eks å halde flyplasser fri for fugl som kan utgjøre en fare for mennesker som nemt tidligare i tråden). Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg blir trist når jeg leser innleggene til enkelte av tullingene her i tråden, som mener det er godt nok å bruke luftgevær på måse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå