Gå til innhold

Forskjell US/Asia vs EU?

RogerR

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja, smålat, men også forvirret, så derfor ønsker jeg å samle alt i en tråd :)

Ser at US/Asia versjonen innehar en "hardware" chip, PS2-chippen, som ikke EU versjonen har? Har dette noen betydning i det hele tatt?

Kan US/Asia versjonen spille av PAL? Om bare NTSC, er dette problematisk?

Er det verdt å kjøpe i USA/Asia, altså importere eller be noen som er der kjøpe fremfor å kjøpe den i Norge? Jeg tenker da spesielt på problem mtp. PAL og stikk kontakt :ermm:

I tillegg ser jeg på kompatibilitetslisten til Sony at nå er plutselig SingStar støttet? Noen som kan bekrefte dette? (Det var det IKKE forrige gang jeg sjekket, som er en liten stund siden ;) )

Er det kommet noen, eller vet noen om det kommer, modchips eller lign. (med samme funksjoner)?

Hva er den billigste PS3-prisen til nå? 4995,- ref. OBS tilbudet? Ser brukte går for nærmere 5000, så da er det jo ingenting å tjene på å kjøpe brukt enda, eller? Akseptabel bruktpris?

Endret av RogerR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at US/Asia versjonen innehar en "hardware" chip, PS2-chippen, som ikke EU versjonen har? Har dette noen betydning i det hele tatt?

Kan US/Asia versjonen spille av PAL? Om bare NTSC, er dette problematisk?

PS2 spill er har er sonesperret derfor hjelper det ikke om du skaffer en maskin fra Asia/US for og spille av PS2 spill fra norge og andre land i Europa

Er det verdt å kjøpe i USA/Asia, altså importere eller be noen som er der kjøpe fremfor å kjøpe den i Norge? Jeg tenker da spesielt på problem mtp. PAL og stikk kontakt  :ermm:

Trur ikke det skal være noe problem med strømkontakten, dessuten kan du bruke hvilke som helst datakabel og koble opp PS3en opp mot da adapteren er innebygd inne i maskinen

I tillegg ser jeg på kompatibilitetslisten til Sony at nå er plutselig SingStar støttet? Noen som kan bekrefte dette? (Det var det IKKE forrige gang jeg sjekket, som er en liten stund siden ;) )

Dette er pågrunn av Firmware updatene som gjør at flere og flere spill blir tilgjengelig, og flere skal det bli :)

Er det kommet noen, eller vet noen om det kommer, modchips eller lign. (med samme funksjoner)?
Hakke peiling, men jeg syns du bør tenke over viss du skal chippe elr fikle med maskinen. For den er ikke akkurat billig

Hva er den billigste PS3-prisen til nå? 4995,- ref. OBS tilbudet? Ser brukte går for nærmere 5000, så da er det jo ingenting å tjene på å kjøpe brukt enda, eller? Akseptabel bruktpris?

Hvorfor skulle du kjøpe brukt viss en ny koster like mye ?

5000kr for en brukt er jo ikke dyrt, når de som selger den sikkert har kjøpt den for 6k, men når det er et tilbud som på OBS så mener jeg at dra heller dit og kjøp en

;)

PS: OBS selger til PS3 garantert til 6000 når lageret er tomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...