Gå til innhold

SanDisk - Sansa: Den lille tråden!

Anbefalte innlegg

Heisann! :cool:

Kjøpte en Sansa e280 -disk for en liten stund siden, og er kjempefornøyd! :w00t:

Hadde en Creative (ettellerannet) 60 GB før, men den synes jeg var så tung å drasse på, så derfor ville jeg ha en ny en. Og siden jeg har en del musikk, så ville jeg ha så stor mulig disk, uten at den ble harddisk-basert. Valget ble da s280! Kjøpte den på Elkjøp for ca 1700,- kroner.

Hva synes dere? Er det flere som har denne modellen, eller en annen i serien?

Selv har jeg ikke prøvd videosnutter, bare musikk. Fungerer det fint? :)

En ting som jeg synes er litt dumt, er at albumgrafikken min synes ikke. Eller, jeg vet vel hvordan jeg får det frem, men det er litt dumt slik jeg har musikken min på PC. For, jeg har scannet inn alle coverene til musikk-CD'ene mine og lagret bildet som en tag i selve .mp3 -fila. Den klarer ikke disken min å lese. Den klarer bare å lese hvis de ligger som separate filer i katalogen. Man må vel bruke Windows Media Player, eller noe for å få laget disse automatisk?! Selv bruker jeg MediaMonkey og den klarer fint å lese coveret fra en tag. Men, det er vel det eneste negative..

Er dere fornøyd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Kondolerer på kjøpet, imo en av de dårligste spillerne på markedet, har en selv og det er rent igjennom crap. Heldigvis for deg har du rockbox som blir redningen. Musikkkvalitet, video, alt på den orginale firmwaren kan du bare glemme... Bassen høres ut som ei ihjelkjørt katte, og videofiler bruker dobbelt så stor plass etter konvertering, samtidig som lyden på video suger og fullskjermavspilling ikke er default, du må redigere filene inni innstalasjonsmappa til konverteringsprogrammet for å fikse det, og da henger fort spilleren seg. nei og nei, installer rockbox asap og se deg aldri tilbake :)

rockbox

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Erfaringsmessig er e200 serien bra om du har flaks, formaterer gjevnlig og sist men ikke minst: aldri prøv en annen spiller opp mot den, da kommer du ikke til å like sansaen lenger

Lenke til kommentar

Når jeg undersøkte før jeg skulle kjøpe, så fant jeg aldri en negativ kommentar av Sansaen. Mulig det er jeg som ikke er kresen, eller andre er altfor kresne, men jeg er som sagt veldig fornøyd..

Kan du kort fortelle meg hva den Rockbox'n gjør for noe? :)

Takk, takk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Når jeg undersøkte før jeg skulle kjøpe, så fant jeg aldri en negativ kommentar av Sansaen. Mulig det er jeg som ikke er kresen, eller andre er altfor kresne, men jeg er som sagt veldig fornøyd..

Kan du kort fortelle meg hva den Rockbox'n gjør for noe? :)

Takk, takk..

8904391[/snapback]

Hvor leste du da? tv2 hjelper deg? :p

all rockbox info er på den linken

Lenke til kommentar

hehe.. Nei, det var vel her på forumet, og brukererfaringer via prisguiden, tror jeg! :)

Ja, men det sto så mye der, så jeg lurte litt på om du kunne fortelle meg KORT hva den gjør!? Får man bedre lyd? Annet?

:)

Lenke til kommentar

Jeg maa herved protestere noe her. Min spiller (Sandisk Sansa e280) er jeg veldig fornoyd med, i hvert fall som musikkavspiller (Har ikke brukt video og foto saa mye). Opptakeren fungerer fint, til tross for litt stoy, og jeg er veldig fornoyd med musikkvaliteten (kanskje fordi jeg har gode hodetelefoner), samt hvor enkel den er aa bruke. Veldig fornoyd med spilleren, og den har hengt seg opp to ganger paa ett aar omtrent, om dette skjer er det uansett bare aa holde inne av-knappen i 10 sekunder elns, saa slaar den seg straks av.

I tillegg er batteritiden virkelig lang, og du kan lade opp naar du vil uten at batteriet tar skade av det. Minuset er kanskje at du maa lade opp via USB, men da er det bare aa kjope en ladder paa Clas Ohlson\Elkjop.

Lenke til kommentar
Godt å høre at det er flere som er fornøyd! :)

For det er jeg også.. :w00t:

8907192[/snapback]

Jeg er også meget fornøyd.

Eneste negative som har skjedd er at mini-jacken i min e270 tok kvelden. Men dette ble dekket av garantien og jeg fikk en e280 i retur mot noen kroner ekstra. Den har det aldri vært noe trøbbel med.

Jeg prøvde RockBox raskt i går, men da ble ikke spilleren gjenkjent av XP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Godt å høre at det er flere som er fornøyd! :)

For det er jeg også.. :w00t:

8907192[/snapback]

Jeg er også meget fornøyd.

Eneste negative som har skjedd er at mini-jacken i min e270 tok kvelden. Men dette ble dekket av garantien og jeg fikk en e280 i retur mot noen kroner ekstra. Den har det aldri vært noe trøbbel med.

Jeg prøvde RockBox raskt i går, men da ble ikke spilleren gjenkjent av XP.

8914354[/snapback]

Om du faktisk hadde lest litt om rockbox så hadde du visst at du må bruke orginal FW til usb tilkobling -_-

Lenke til kommentar

Captain Ødegård: *føle seg dum*

Men anyway så likte jeg ikke helt layouten til RockBox, vet det er skinbart så skal prøve litt mer senere. Men pr dags dato er jeg fornøyd med den orginale FW på alle punkter utenom mangel på .ogg støtte og den dårlige radiosøkeren.

Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig på hva de som som faktisk eier Sansaen synes om "scrollhjulet" på spilleren, som jeg vet er mekanisk. Har hørt en del om denne løsningen, som tross alt er temmelig uvanlig i vår verden av berøringssensitive rullefelt.

Edit: Feil bruk av ord, sånt skjer når man forandrer setningen uten å lese over. :)

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Litt nysgjerrig på hvordan de som som faktisk eier Sansaen synes om "scrollhjulet" på spilleren, som jeg vet er mekanisk. Har hørt en del om denne løsningen, som tross alt er temmelig uvanlig i vår verden av berøringssensitive rullefelt.

8915606[/snapback]

Har aldri provd iPod-hjulene, men jeg synes det er ingen problem. Foles litt jalla i starten, men det er ikke saa ille.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte en e280 for en liten stund siden er er fornøyd. Jeg ser at Captain Ødegård er veldig misfornøyd med denne spilleren og sier at lyden er dårlig? Jeg testet akkurat en Ipod Nano mot Sansaen med et par Sennheiser X300 sett og Sansaen er like bra. Og det er da ikke noe galt med bassen. Hvilke høyttalere er det du har testet med?

Kan være enig at Video kan være knotete, men du kjøper ikke en slik spiller til å se video med. Altfor liten skjerm.

Som en ren MP3 spiller er denne mer enn godkjent.

Eneste negativet er at den henger av og til, og jeg må holde inne power knappen 15-20 sekunder for å slå den av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kjøpte en e280 for en liten stund siden er er fornøyd. Jeg ser at Captain Ødegård er veldig misfornøyd med denne spilleren og sier at lyden er dårlig? Jeg testet akkurat en Ipod Nano mot Sansaen med et par Sennheiser X300 sett og Sansaen er like bra. Og det er da ikke noe galt med bassen. Hvilke høyttalere er det du har testet med?

Kan være enig at Video kan være knotete, men du kjøper ikke en slik spiller til å se video med. Altfor liten skjerm.

Som en ren MP3 spiller er denne mer enn godkjent.

Eneste negativet er at den henger av og til, og jeg må holde inne power knappen 15-20 sekunder for å slå den av.

9033475[/snapback]

http://www.anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=17027

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en Sansa E260, og har fram til i dag vært veldig fornæyd med den. I morra drar jeg sydover, og hadde sett fram til en varm og flott uke med litt god musikk på øret. Men neida, sånn ser det ikke ut til å bli. Når jeg koblet den fra datan på vanlig måte i stad, så plutselig ble skjermen som en tv-skjerm uten signaler. Jeg holdt av/på-knappen inne i 15 sekunder, slik at den slo seg av. Når jeg har prøvd å slå den på igjen nå etterpå, kommer det bare opp masse rare farger, og ingenting virker som det skal.

Detta passa forferdelig dårlig i og med at jeg drar til Hellas i morra, så noen som kan hjelpe meg? Har tatt ut batteriet, uten at det hjalp noe..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...