Opticane Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Var på stranda idag (ved Høvik i Bærum), da jeg fikk øye på denne lille krabaten. Løp etter han inn i skogen, og plutselig tittet han frem, og jeg fikk et blinkskudd. Bildet er helt originalt rett fra kameraet, og ikke redigert. Tatt med Nikon D40 og 55-200 VR. EDIT: Fjernet vannmerket, og resizet bildet. Større bilde kan sees på Flickr, se min signatur. Kommentarer? Endret 20. juni 2007 av Opticane Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Flott bilde, grusomt vannmerke. ;p Kanskje litt for mye luft på høyresiden? Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Beklager vannmerke Jeg ble så gira at jeg ikke tenkte på å komponere bildet, men bare fyrte løs Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Pent bilde, likte det godt. Alltid moro å se fine bilder av dyr i skogen. Den måtte sikkert sjekke hva det var for en skapning som løp etter den. :!: Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Kult bilde. Kanskje du får det enda bedre ved justering av høylys/skygge. Guiden står på forsiden av Akam. Endret 20. juni 2007 av Skikongen Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Flott bilde, men jeg tror det hadde blitt bedre hvis du hadde vridd kameraet 90 grader Endret 20. juni 2007 av Sutekh Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Enig med Sutekh. Jeg fikk litt wow-følelse da jeg åpnet tråden, og det er jo bra. Man kan ikke forvente at et slik bilde kan komponeres i kamera, så høykant/horisontal-diskusjonen blir litt fånyttes. Her må man handle raskt, og det gjøres best når kamera holdes horisontalt, dvs på vanlig måte. Da må man inn i PS el. lign. for å gjøre ferdig bildet. Her hadde det nok passet med et 10:8-format, for bildet er rett og slett for bredt, som en annen påpeker. Jeg synes dog ikke det er en kritisk feil, for bildet er fint slik det er. Flott skutt, blir riktig karakter for dette bildet. Vannmerket forstår jeg overhodet ikke hvorfor du har tatt med. Slikt hører ikke med på bildeforum. Det er faktisk fy fy. Det virker som om du misstenker oss for å ville stjele bildet ditt. Hvis det bekymre deg, så må du heller legge det ut i en mindre versjon. Et stort fy fra meg for det, siden du legger vekt på at du ikke har tatt deg tid til redigering. Lenke til kommentar
andm Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg synes et portrettutsnitt av krabaten hadde gjort seg, for å få vekk litt luft fra høyre side, og lite grann bark til ventre. Vannmerket ødelegger hele bildet. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Greit, vannmerke ødelegger kanskje bildet sånn som det er nå, men det er jo også vitsen med vannmerker. Jeg mistenker ingen for å misbruke bildet, men det er jo bare en ubetydelig sikkerhet. Det er jo det fotografiske i bildet jeg er ute etter å få tilbakemelding på, ikke bildets fremstilling eller "layout" om du vil. Tror dere skjønner hva jeg mener. Bildet kan uansett sees uten vannmerke på Flickrsiden min. (se signatur) Takk for tilbakemeldinger, skal se om jeg får croppet det litt Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Bildet kan uansett sees uten vannmerke på Flickrsiden min. (se signatur) Og dermed blir vannmerket du har lagt inn her fullstendig verdiløst likevel... Har heller ingenting til overs for vannmerker, i hvert fall ikke når de er så tydelige og ødeleggende som her, og gidder vanligvis ikke kommentere bilder med dem heller. Tviler på at jeg er alene om dét, så et tips: ikke legg inn vannmerke... Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Greit, da tar jeg det til meg. Men jeg forstår helt ærlig ikke helt hvorfor det er så sjenerende, utenom at det kanskje provoserer i form av at folk føler at de blir fryktet for å stjele bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du har delvis rett i at det er en fornærmelse mot de folkene du ønsker skal vurdere bildet, men i tillegg så er det et så forstyrrende element når man ser på bildet. Årsaken til at så mange reagerer er at det nesten ikke understrekes hvor viktig det er å presentere et bilde på best mulig måte i fremtiden, hvis du ønsker at vi skal bruke tid på bildet ditt. Rett kotyme er viktig hvis du ønsker positiv oppmerksomhet rundt bildet ditt. Velkommen tilbake med flere bidrag i fremtiden. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Ok, da har jeg forstått at det var et forstyrrende element i bildet. Det forsto jeg ikke, men det var nok fordi jeg har jo sett bildet uten vannmerke, og har selv gjort meg opp mitt førsteinntrykk av bildet. Det blir vel litt i det seneste laget nå, men har redigert førsteposten og bildet er nå bare med en signatur i hjørnet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Nå virker jeg sikkert som en fullstendig gallesur gammel gubbe, men i ditt (helt flotte) forsøk på å rette opp inntrykket, så gjør du en ny tabbe. Vær så snill å begrense størrelsen på bildene dine en smule. Jeg sitter på laptop med 15,4" widescreen, og kan ikke se hele bildet i den nye versjonen. Hvis dette var første versjon, så ville jeg ikke skrevet noen kommentar i det hele tatt. Bildet ditt er så stort at jeg må scrolle for å kunne lese innleggene, til og med. krymp bildet til halve størrelsen, please. Edit: Det beste er kanskje å legge ut bildet som vedlegg. Da kan vi selv velge om vi vil se en stor versjon av bildet, ut fra hvordan (den relativt store) thumb'en ser ut. Endret 20. juni 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Sånn. Nå snakker vi. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sånn. Nå snakker vi. 8907343[/snapback] Tusen takk Kanskje du kunne legge ut en versjon med de forandringene som foreslås lenger nede i tråden? Ikke bytt ut det som allerede ligger ute. Da blir hele tråden meningsløs for nye lesere, og de lærer ingenting av å lese dette. Da får vi se om kritikken av utsnittet stemmer. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Jepp, er på jobb, men gjør det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
recognice Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Veldig flott bilde! Ser ut som om ekornet poserer for deg ser veldig profft ut! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Synes det var et veldig flott bilde. Minner meg om det overkjørte ekornet jeg så for litt siden Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Hvor lenge siden... ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå