Gå til innhold

Bærbar til 7000-8000,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal bytte ut min stasjonære med en bærbar, rett og slett for å spare plass. Har ikke særlig erfaring med bærbare så kunne trenger litt hjelp. Står mellom disse

 

Acer Aspire 5613ZWLMi og Acer Aspire 9303WSMi.

 

Lener litt mot 17", men mulig det blir for masivt på en bærbar. Tar også i mot andre tips i samme prisklasse!

8901235[/snapback]

For å kunne hjelpe deg med valg av en maskin som passer dine behov, trenger vi å vite hva du har planer om å bruke maskinen til. Skal du spille, eller først og fremst kontor arbeid?

Lenke til kommentar
Den skal ikke brukes til spilling, ihvertfall ikke spill som trenger en kraftig PC. Blir mest kontorarbeid, se film, høre musikk, være på nettet..dagligdagse ting.

8905083[/snapback]

Da trenger du vel ærlig talt ikke så heftig maskin? Altså det du har der holder jo i hvertfall til kontorarbeid, og vel så det.

2048MB RAM er ikke nødvendig da. Men om du skal ha en av de to til dagligdags bruk, ville jeg nok godt for Acer Aspire 5613ZWLMi.

Noe mer enn det tror jeg ikke du trenger, med mindre du er fast bestemt på å ha 17", noe som er veldig behagelig å jobbe til, og diverse annet surr :thumbup:

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Den skal ikke brukes til spilling, ihvertfall ikke spill som trenger en kraftig PC. Blir mest kontorarbeid, se film, høre musikk, være på nettet..dagligdagse ting.

8905083[/snapback]

Da trenger du vel ærlig talt ikke så heftig maskin? Altså det du har der holder jo i hvertfall til kontorarbeid, og vel så det.

2048MB RAM er ikke nødvendig da. Men om du skal ha en av de to til dagligdags bruk, ville jeg nok godt for Acer Aspire 5613ZWLMi.

Noe mer enn det tror jeg ikke du trenger, med mindre du er fast bestemt på å ha 17", noe som er veldig behagelig å jobbe til, og diverse annet surr :thumbup:

8905099[/snapback]

 

 

Jo mer ram jo bedre tenker jeg utifra at det er Vista som kjøres på den, har fått nok av treige PCer. Men hvordan er de forskjellige når det gjelder CPU? Den ene har Intel Core DuoT2080 Processor mens den andre har AMD Turion64 X2 TL52, hva er forskjellen?

 

Takk for all hjelp forresten, settes pris på! :)

Endret av siifra
Lenke til kommentar
Den skal ikke brukes til spilling, ihvertfall ikke spill som trenger en kraftig PC. Blir mest kontorarbeid, se film, høre musikk, være på nettet..dagligdagse ting.

8905083[/snapback]

Da trenger du vel ærlig talt ikke så heftig maskin? Altså det du har der holder jo i hvertfall til kontorarbeid, og vel så det.

2048MB RAM er ikke nødvendig da. Men om du skal ha en av de to til dagligdags bruk, ville jeg nok godt for Acer Aspire 5613ZWLMi.

Noe mer enn det tror jeg ikke du trenger, med mindre du er fast bestemt på å ha 17", noe som er veldig behagelig å jobbe til, og diverse annet surr :thumbup:

8905099[/snapback]

 

 

Jo mer ram jo bedre tenker jeg utifra at det er Vista som kjøres på den, har fått nok av treige PCer. Men hvordan er de forskjellige når det gjelder CPU? Den ene har Intel Core DuoT2080 Processor mens den andre har AMD Turion64 X2 TL52, hva er forskjellen?

 

Takk for all hjelp forresten, settes pris på! :)

8905153[/snapback]

Mengden Cache.

 

Core2Duo mener jeg er best til ditt bruk ;)

 

AMD er best for spilling generelt, og Intel er nok best på kontorarbeid, som i dette tilfellet er hva du trenger :thumbup:

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Mengden Cache.

 

Core2Duo mener jeg er best til ditt bruk ;)

 

AMD er best for spilling generelt, og Intel er nok best på kontorarbeid, som i dette tilfellet er hva du trenger  :thumbup:

8905423[/snapback]

 

AMD er ikke best til spilling, nå surrer du med gamle Pentium serien, C2D er hakket over prosessorene til AMD per idag, selv ved spill. Jeg ville gått for Intel maskina der, har lest om en del trøbbel med de AMD maskinene, at de blir for varme og dør pga overoppheting osv..

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Mengden Cache.

 

Core2Duo mener jeg er best til ditt bruk ;)

 

AMD er best for spilling generelt, og Intel er nok best på kontorarbeid, som i dette tilfellet er hva du trenger  :thumbup:

8905423[/snapback]

 

AMD er ikke best til spilling, nå surrer du med gamle Pentium serien, C2D er hakket over prosessorene til AMD per idag, selv ved spill. Jeg ville gått for Intel maskina der, har lest om en del trøbbel med de AMD maskinene, at de blir for varme og dør pga overoppheting osv..

 

~ Mortis360

8905501[/snapback]

Vent til AMD's nye prosessor du ;)

Lenke til kommentar

Intel sin CPU trekker mindre strøm enn AMD sin og :)

 

Gå for Acer Aspire 5613ZWLMi nettopp kjøpt en idag på elprice for 6995,-

Gammlingen til dama som skal ha den og han bruker bare nettet av og til og til tipping :p ellers så er det jo bare bilder og diverse så det er litt overkill til bruken hans da.

 

Har selv en Acer Aspire 5101 AWLMi med AMD cpu på 2GHz og oppgradert til 2GB ram og batteri levetiden på den er ikke noe å skrive hjem om, batteriet varer i 1t og 30 min +/- på strømsparer modus, på 5613ZWLMi så har du over 3t og 15 min med fullt batteri på strømsparer modus.

 

så der fikk du litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at AMD har ligger foran Intel i spilling hele veien.

 

Intel har sluppet sin dual core, og AMD har enda ikke sluppet sin nye, så Intel ligger ett skritt foran, men, ja, jeg er enig med deg at akkurat i dette eksempelet egner Intel maskinen seg best til spilling, fordi den er nyere også.

 

Men nå havner vi langt off-topic.

 

TS; Jeg tror både jeg, Mortis og Ice-T er enige om at Intel maskinen er best for deg :thumbup:

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at AMD har ligger foran Intel i spilling hele veien.

 

Intel har sluppet sin dual core, og AMD har enda ikke sluppet sin nye, så Intel ligger ett skritt foran, men, ja, jeg er enig med deg at akkurat i dette eksempelet egner Intel maskinen seg best til spilling, fordi den er nyere også.

 

Men nå havner vi langt off-topic.

 

TS; Jeg tror både jeg, Mortis og Ice-T er enige om at Intel maskinen er best for deg  :thumbup:

8905582[/snapback]

 

Kan du ikke bare la være i og forvirre folk med noe du over hodet ikke har peiling på ?

Intel er bedre enn AMD på alle måter. Men ved spilling har grafikkort ALT å si, dermed kan du ikke si en PC med inegrert grafikkort er bedre til spill enn en med Geforce 7300..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...