SkinnyT Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Plugins som ble brukt: Native Instruments FM8 Native Instruments Absynth 4 Native Instruments Pro-53 Bladewalker (256kbps) Before Sunrise (160kbps) "Before Sunrise" er work in progress, hadde satt pris på noen tilbakemeldinger på sangene. #Emnetittel endret i henhold til reglene av cun# Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Plugins som ble brukt:Native Instruments FM8 Native Instruments Absynth 4 Native Instruments Pro-53 Bladewalker (256kbps) Before Sunrise (160kbps) "Before Sunrise" er work in progress, hadde satt pris på noen tilbakemeldinger på sangene. #Emnetittel endret i henhold til reglene av cun# 8901158[/snapback] Grei Trance men mangler TRØKK! Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Må si meg enig med Panny60. Lydbildet er absolutt bra, men kicken og basslinja er for lave. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 bassen og kicken er ikke for lav. men helheten i låta er lav. så jeg satte opp lyden på forsterkeren min. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Takk for tilbakemeldingene Bruker FL Studio og har egentlig alltid slitt med å få skikkelig trøkk på kick og bass i sangene mine. Noen som har noen gode guider til mastering eller kanskje noen gode kick samples som jeg kunne brukt? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hmm. Vel, for trommenes del kan du prøve å sette tone-nivået litt opp på trommene, og la bassen treffe helt likt slik at de fremhever hverandre. Når du har mixen klar kan du bruke Sonic Maximizer for å fremheve lyden litt. Så kjører du fin-EQ. Så kjører du på compressor på toppen. Ikke skvis for mye dynamikk men litt av toppen. Jeg bruker Waves C1-compressor. Så en Maximizer/Limiter. Waves L3 Multimaximizer er fin. Boost lydnivået så høyt som mulig før du merker at lyden blir lavere/forvrengt, etc. =) Eksperimenter litt. Det jeg har beskrevet her er veldig plaster-på-såret-mastering, men bør hjelpe litt med trøkk. Men husk. Grunnlaget for en god sluttmix ligger i mixe/produksjonen du gjør før mastering. Et dårlig lydbilde kan sjelden reddes i en master. Kan nevne denne: http://www.propellerheads.se/home/discover...e&article=part3 Prøvde å se om det gikk å hente ut litt mer lyd av låta med litt 3-minutters arbeid Synd at det var 160kbps=( http://rapidshare.com/files/42872459/Test-03.mp3.html *merker nå at jeg kjørte litt for hardt på med limiter og compressor, men skit au=) Endret 14. juli 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Takk skal du ha, TheMaister! Skal prøve ut noe av det du sa for å få sangen til å høres bedre ut. Ble jo heller ikke så værst det du gjorde med den. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 SYntes det var fine melodier og arrangement/progresjoner, men prov a beef opp produskjonen med effekter, sa blir det nok dritbra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå