Gå til innhold

CD til pc via tuner, kvisleis?


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Har ingen peil på tv, kabel og parabol o.l. Har vært uten så å si hele livet, men nå får jeg altså en canal digital tuner gjennom jobben, og da vil jeg jo sjekke ut de kanalene jeg kan få.

 

Tuneren er en CDC-5050, med en scart hver for tv og vcr, foruten s/pdif og if out.

Hvilke ledninger trenger jeg for å få bildet inn på pc`n, dvs. hva er enklest og hva er best?

 

En overgang fra scart til video + L/R-lyd har jeg, er det å foretrekke så lenge maskina har s-video? Eller bør jeg ta lyd gjennom s/pdif og bilde gjennom If out (If out er bilde, eller hur?)?

 

Hjelp en skikkelig nabb :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei godtfolk!

 

Har ingen peil på tv, kabel og parabol o.l. Har vært uten så å si hele livet, men nå får jeg altså en canal digital tuner gjennom jobben, og da vil jeg jo sjekke ut de kanalene jeg kan få.

 

Tuneren er en CDC-5050, med en scart hver for tv og vcr, foruten s/pdif og if out.

Hvilke ledninger trenger jeg for å få bildet inn på pc`n, dvs. hva er enklest og hva er best?

 

En overgang fra scart til video + L/R-lyd har jeg, er det å foretrekke så lenge maskina har s-video? Eller bør jeg ta lyd gjennom s/pdif og bilde gjennom If out (If out er bilde, eller hur?)?

 

Hjelp en skikkelig nabb  :ph34r:

8901115[/snapback]

IF out er ikke bilde, det er akkurat samme signal som kommer inn til dekoderen.

 

Høres ut som du bare har en mulighet når det gjelder bilde og det er scart (med overgang til video). Dvs her er det vel egentlig minst to muligheter, du kan ha overgang til composite og til s-video.

Det kommer litt an på hva CDC-5050, men hvis den kan gi ut svideo signal på scarten så er det å foretrekke fremfor composite (vanlgivis gul phono plugg).

Lenke til kommentar

Ah, da lærte jeg noe i dag også; takk for svar foressten! :)

 

Da blir jeg å kjøpe svideo-ledning, og L/R-audio til mini-jack. Men et spørsmål her: Lappisen min (Asus A8Js) kan motta lyd optisk (er dèt s/pdif?), så kanskje det er å foretrekke - om det da er noen vits i via scart-L/R-audio-mini-jack?

 

Jeje. Håper jeg ikke høres like forvirrende ut som jeg har en tendens til :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...