toazty Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 er gs320 verdt 1000kr mer enn lillebroren? skal bruke kameraet til helt alminnelige ting... men sliter litt med å velge mellom dem... noen råd/ erfaringer? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Har sett prisforskjeller på mindre enn det (500 kroner). Det er to litt forskjellige kamera. GS230 har mikrofoninngang. Det har ikke GS320. GS320 har Leica-lisensiert optikk og optisk bildestabilisator, noe GS230 ikke har. Hvis det er viktig med mikrofoninngang, så er altså GS230 det eneste valget. Er det ikke viktig, så er det verdt 500 kroner opp til GS320. Men 1000 blir kanskje litt mye? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 800kr er forkjellen... fra det billigste gs320 - gs230 mic inngang bryr jeg meg fint lite om... komme garantert aldri til å bruke den.. , Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hvilke priser har du sett på de to kameraene? Har sett forskjeller langt mindre enn 800 kroner andre steder. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 36oo for gs230 og 4380 for gs320 ... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Vil påstå at GS320 er verdt 4.380 kroner (eller 4500 for den saks skyld). Og det er et bedre kamera enn GS230, så hvorfor ikke legge litt ekstra penger på bordet når man først investerer Men styr unna PixMania som er billigst (les erfaringer) og velg helst ikke EU modeller. Og da er forskjellen mellom disse to plutselig under 500 kroner, og da er det så absolutt verdt å gå for GS320 fremfor GS230. Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Virker som det er litt forskjellige anbefalinger ute å går her... nå har jeg valgt 230 og venter på det i posten, fordi det har blitt sagt at mic-inngang er "et must" og bildekvaliteten er ikke så mye bedre på 320... hva er riktig? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Bildekvaliteten i seg selv er ikke "mye" bedre på GS320, men du vil kunne oppleve at bildene er noe skarpere på grunn av optikken. I tillegg har du optisk bildestabilisator, som motvirker ustødige bilder, spesielt når du zoomer. Har selv brukt kamera uten stabilisator, og kamera med kun elektronisk, og i de tilfellene har jeg savnet en optisk stabilisator. Den alene er verdt 500 kroner, om man ikke har behov for mikrofoninngang (jeg har aldri brukt mikrofon på mitt eldre GS120, og har ikke sett det som en stor ulempe). Men det er nå min mening dette da Lenke til kommentar
Shape1987 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Når har man bruk for mic da? Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Når har man bruk for mic da? 8927119[/snapback] Jeg har bare bruk for ekstern mic når jeg skal filme konserter, framføringer ol. der lyd har mye å si. Ved vanlig tilfeldig filming er ikke dette så viktig siden jeg demper orginallyden og legger inn kommentarer under redigering. Intern-micen er grei nok til vanlig prating ol. Uansett får du ikke skrudd av agc-en (automatic gain control) på GS 230 heller, så lyden kan kan bli pulserende og kunstig uansett, så jeg bruker en ekstern lydopptaker for å få full kontroll, og dubber i etterkant. Jeg bruker ikke mic-inngangen på kameraet mitt. Lenke til kommentar
Motifman Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg skal bestille kamera idag, og lurer fælt på hvilken av disse to jeg skal bestille! Jeg har MAC: Er begge disse kompatible med den? Trenger ikke mic, men er jo sabla greit å ha! Hva annet er forkjell på disse to? Bildekvalitet? Funksjoner? Noen oppklarende svar, om disse er verdt å bruke 4 lapper på, hadde jeg satt pris på Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Alle DV kamera bruker firewire for overføring til PC. Og nettopp derfor er alle DV kamera kompatible med Mac De er helt klart verdt prisen, og forskjellene er beskrevet tidligere i denne (og mange andre) tråder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå