Magnusha Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei! Skal snart til syden, og tenkte jeg skulle ha med meg mitt Nikon D50 kamera nedover. Men jeg har lyst på en telelinse som jeg kan ha med meg på turen. Har 18-55 kit objektivet på kameraet mitt nå, men ønsker mer tele. Har sett på en del, men er usikker på hva jeg skal velge. Jeg har ikke så velig høyt budsjet, men ca. 1500kr. Jeg kommer til å bruke objektivet både ute og inne. Inne vil det kanskje være noe mørkt, men kommer også til å ha med meg stativ på turen. Skal innover til Oslo på torsdag og tenkte jeg skulle stikke hodet mitt innom fotovideo.no for å se på noen teleobjektiver. Har sett litt på Sigma 55-200mm F4-5,6 DC Nikon men er dette noe tess? Burde jeg har mer tele enn 200mm? Kom gjene med noen andre forslag også...? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Nikon kommer vel nå/har kommet med en 55-200 mm med VR til ca 2 ekornskinn? http://www.bythom.com/55200lens.htm Endret 19. juni 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Nikon kommer vel nå/har kommet med en 55-200 mm med VR til ca 2 ekornskinn? Du får det vel ned i 2200 + frakt, men hvis budsjettet er 1500 blir det jo litt drøyt. Jeg ville vurdert Sigma eller Tamron 70-300 på dette budsjettet. Begge har OK alternativer. APO-utgaven til Sigma er vel den beste av de billige, men er over budsjett. Nikon har også en rimelig utgave, men usikker på om den er noe bedre... Ellers er nok 200mm nok, men 70-300 er ikke noe dårligere optisk, og i den beste delen (ca 100-200mm) er de nok bedre enn tilsvarende på 55-200. Nikon 70-300 Sigma 70-300 Sigma 70-300 APO Tamron 70-300 Endret 20. juni 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Om 200mm er nok vet du bare selv. For meg har det altid holdt med 105mm, mens en fuglefotograf knapt nok klarer seg med 500mm. Andre jeg kjenner klarer seg med 50mm som lengste brennvidde, så det er høyst individuellt. Lenke til kommentar
Magnus-lett_MC Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Om du skaffer deg Sigma objektivet med APO, så vil jeg være obs på dette. Kjøpte dette for en uke siden hvor det tok knekken på min D40. Har sendt det inn til reperasjon i håp om å få det igjen før ferien Det sies veldig mange steder at sigmaobjektivene har mange kompalitetsproblemer med Nikon kameraer. Vil bare gjøre deg oppmerksom. Selv om det ikke kan bli ditt tilfelle, så er det i alle fall veldig surt hvis du må sende i vei kameraet før du skal på ferie Lenke til kommentar
Magnus-lett_MC Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Om du skulle skaffe deg Sigamaen, så er den i så fall veldig grei optisk sett. Men har litt Lidl faktor over seg når du zoomer. Men oppsummeringen av objektivet er veldig bra når du ser på prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå