Gå til innhold

Trening av ødelagt rygg


Anbefalte innlegg

Samboeren min har veldig dårlig rygg etter mange år med krum rygg foran dataen og dårlige gener. Hvis han sitter på gulvet med rette bein må ha ha ryggen lent bakover pga hofta/ryggen for å sitte med rett rygg. Han er altså ikke så veldig bevegelig.. Han han også mange muskelknuter rundt skulderbladene som gjør at han har kronisk hodepine og er ganske bitchy innimellom. Dette er jeg nå lei av, og jeg trenger hjelp med et treningsprogram som kan få myket han opp og løst opp muskelknutene. Evig takknemmelig hvis noen kan hjelp meg :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Send ham til naprapat. Der vil han få tips til trening og få hjelp til å løse stramme ledd og muskelknuter. Han bør også trene en del sentralstabiliserende øvelser som situps og rygghev. Så må han lære seg til å variere sittestillingen. Det er viktigere å sitte på flere "feil" måter enn en rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kan nesten garantere at naprapat er bedre en fysioterapi. Jeg har erfaring med begge. Holder selv på med opptrening av korsrygg og hadde ikke klart meg uten naprapaten min. Fysio er det siste jeg ville gått til. Heller kiropraktor først.

 

http://www.naprapat.org/

Lenke til kommentar

ok, tusentakk for hjelp :) Tror ikke han kommer seg avgårde før etter sommeren, for nå har han så lang reisetid til jobb at alt er stengt innen han kommer til byen. Hva vil være best å trene innen han kommer igang med naprapat? I det siste har jeg piska han ut i skogen for å løpe, i stedet for at han sitter inne og trener styrke.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det viktigst?  :hmm:

Det er ihvertfall egne erfaringer fra en som er operert i ryggen.

Smerter i ryggen oppstår som oftest fordi musklaturen er stram, slik at leddene og nervene blir lagt under et ekstremt press.

 

Øvelser løser opp, og tøying over tid strekker/utvider.

 

Jeg sier forresten "øvelser" fordi jeg ikke har noen som helst formening om hva som feiler ryggen til Mushis kjæreste. :)

Lenke til kommentar
Jeg kan nesten garantere at naprapat er bedre en fysioterapi. Jeg har erfaring med begge. Holder selv på med opptrening av korsrygg og hadde ikke klart meg uten naprapaten min. Fysio er det siste jeg ville gått til. Heller kiropraktor først.

 

http://www.naprapat.org/

8903120[/snapback]

Tja. Min korsrygg (quadratus lumborum) har opplevd det motsatte - at fysioterapi har vært svært, svært effektivt. Har riktignok ikke prøvd naprapatene, men etter hjemmesiden deres å dømme, ser det ut som behandlingsteknikkene overlapper en del.

 

Uansett er det trening, trening og trening som gir en frisk og sunn kropp. Kanskje er det derfor folk ikke har lyst til å gå til fysioterapaut, da man blir nødt til å gjøre en del selv...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...