Gå til innhold

Kurt cobain og Nirvana - Noe for deg ?


Anbefalte innlegg

Personlig er jeg overbevist om at Kurt ble drept

8901531[/snapback]

 

Hva gjør deg så sikker? Jeg er enig at mye rart ikke stemmer overens med den offisielle rapporten, feks det at Cobain hadde en enorm dose heroin i blodet da han ble funnet og ville aldri ha klart å trykke av. Dessuten var hagla han brukte for lang til at han skulle ha klart å putte den mot hode og trykke av. Når det er sagt så er det vanskelig å bevise at dosen Cobain benyttet ville paralysere han da akkurat dette er svært individuelt og man er uenig på akkurat dette. I tillegg var Cobain rammet av dyp depresjon og kronisk magesmerte, alt dette kunne få han til å ta livet sitt.

 

Hvis Cobain ble drept hadde Courtney Love alt å tjene på det.

 

Er stor Nirvana fan. Liker best pre-1991 perioden.

8901531[/snapback]

 

De har helt klart noen gode låter før gjennombrudde.

8903414[/snapback]

Vel, det der er greit. Hagla var for lang og dosen var for stor, det er noen av grunnene til at jeg tror han ble drept. Ja, det er veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer på dopet, men de regnet jo dette ut i forholdt til vekt og alder og det at han hadde brukt tidligere. Det var fremdeles umulig at han skulle kunne skutt seg selv etterpå....

Andre grunner er jo at Courtney Love truet han med skilsmisse, at hun ville ta bra han Francis og dra! Hun så nok den letteste utveien, nemlig å få noen til å drepe han, da slapp hun alt med skilsmisse og andre "truende faktorer" han kunne komme med.

Telefonavlyttingsopptak viser jo også at Courtney Love var i samtaler med en mann som visstnok hadde intensjoner om " to put an end to it " ...Det kan jo tolkes på flere måter, men at det var noen uker før Cobain lå død i garasjen syns jeg er rart.

mannen på telefonen har i senere år blitt kontaktet, og han var dømt for alvorlig vold mot andre mennesker...Jobber han fikk betalt for å gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig er jeg overbevist om at Kurt ble drept

8901531[/snapback]

 

Hva gjør deg så sikker? Jeg er enig at mye rart ikke stemmer overens med den offisielle rapporten, feks det at Cobain hadde en enorm dose heroin i blodet da han ble funnet og ville aldri ha klart å trykke av. Dessuten var hagla han brukte for lang til at han skulle ha klart å putte den mot hode og trykke av. Når det er sagt så er det vanskelig å bevise at dosen Cobain benyttet ville paralysere han da akkurat dette er svært individuelt og man er uenig på akkurat dette. I tillegg var Cobain rammet av dyp depresjon og kronisk magesmerte, alt dette kunne få han til å ta livet sitt.

 

Hvis Cobain ble drept hadde Courtney Love alt å tjene på det.

 

Er stor Nirvana fan. Liker best pre-1991 perioden.

8901531[/snapback]

 

De har helt klart noen gode låter før gjennombrudde.

8903414[/snapback]

Vel, det der er greit. Hagla var for lang og dosen var for stor, det er noen av grunnene til at jeg tror han ble drept. Ja, det er veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer på dopet, men de regnet jo dette ut i forholdt til vekt og alder og det at han hadde brukt tidligere. Det var fremdeles umulig at han skulle kunne skutt seg selv etterpå....

Andre grunner er jo at Courtney Love truet han med skilsmisse, at hun ville ta bra han Francis og dra! Hun så nok den letteste utveien, nemlig å få noen til å drepe han, da slapp hun alt med skilsmisse og andre "truende faktorer" han kunne komme med.

Telefonavlyttingsopptak viser jo også at Courtney Love var i samtaler med en mann som visstnok hadde intensjoner om " to put an end to it " ...Det kan jo tolkes på flere måter, men at det var noen uker før Cobain lå død i garasjen syns jeg er rart.

mannen på telefonen har i senere år blitt kontaktet, og han var dømt for alvorlig vold mot andre mennesker...Jobber han fikk betalt for å gjøre...

8903824[/snapback]

 

Kan jo anbefale dere å se Kurt & Courtney, en dokumentar lagd av den profilerte dokumentarskapern Nick Broomfield. Selv om jeg ikke syns den er veldig god eller at den får fram veldig mye, så kan den være intr for fans.

 

macciato: Grungen var i hovedsak en sjanger som var knyttet til Seattle. Alle de fire banda som er nevnt flere ganger i tråden kom derfra.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Var stor fan av Nirvana i mine yngre dager. Leste veldig mye av tekstene, historien om bandet og så videre. Slukte rått alle sangene deres, men de siste årene har jeg hørt mindre og mindre på dem. Synes musikken blir litt ensformig i lengden. Men dog, jeg liker fortsatt bandet. Har derimot mye mer sans for Alice in Chains.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg overbevist om at Kurt ble drept

8901531[/snapback]

 

Hva gjør deg så sikker? Jeg er enig at mye rart ikke stemmer overens med den offisielle rapporten, feks det at Cobain hadde en enorm dose heroin i blodet da han ble funnet og ville aldri ha klart å trykke av. Dessuten var hagla han brukte for lang til at han skulle ha klart å putte den mot hode og trykke av. Når det er sagt så er det vanskelig å bevise at dosen Cobain benyttet ville paralysere han da akkurat dette er svært individuelt og man er uenig på akkurat dette. I tillegg var Cobain rammet av dyp depresjon og kronisk magesmerte, alt dette kunne få han til å ta livet sitt.

 

Hvis Cobain ble drept hadde Courtney Love alt å tjene på det.

 

Er stor Nirvana fan. Liker best pre-1991 perioden.

8901531[/snapback]

 

De har helt klart noen gode låter før gjennombrudde.

8903414[/snapback]

Vel, det der er greit. Hagla var for lang og dosen var for stor, det er noen av grunnene til at jeg tror han ble drept. Ja, det er veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer på dopet, men de regnet jo dette ut i forholdt til vekt og alder og det at han hadde brukt tidligere. Det var fremdeles umulig at han skulle kunne skutt seg selv etterpå....

Andre grunner er jo at Courtney Love truet han med skilsmisse, at hun ville ta bra han Francis og dra! Hun så nok den letteste utveien, nemlig å få noen til å drepe han, da slapp hun alt med skilsmisse og andre "truende faktorer" han kunne komme med.

Telefonavlyttingsopptak viser jo også at Courtney Love var i samtaler med en mann som visstnok hadde intensjoner om " to put an end to it " ...Det kan jo tolkes på flere måter, men at det var noen uker før Cobain lå død i garasjen syns jeg er rart.

mannen på telefonen har i senere år blitt kontaktet, og han var dømt for alvorlig vold mot andre mennesker...Jobber han fikk betalt for å gjøre...

8903824[/snapback]

 

Kan jo anbefale dere å se Kurt & Courtney, en dokumentar lagd av den profilerte dokumentarskapern Nick Broomfield. Selv om jeg ikke syns den er veldig god eller at den får fram veldig mye, så kan den være intr for fans.

 

macciato: Grungen var i hovedsak en sjanger som var knyttet til Seattle. Alle de fire banda som er nevnt flere ganger i tråden kom derfra.

8903938[/snapback]

Fullt klar over at det kom fra Settlescenen, men nå mener jeg grunge-sounden...Det var for meg hovedsaklig Nirvana som hadde den, de andre bandene, ja, grungeband, men personlig mener jeg grungen døde litt etter Nirvana...Ikke noe facts jeg kommer med, bare meninger=)

Lenke til kommentar
Ble fan etter å ha hørt "Smells like teen spirit" på "10 i skuddet", det må vel ha vært i 1991. Det var mest en ungdomsgreie, dog hender det at jeg setter på unplugged-plata av og til.

8906152[/snapback]

Virker som om Nirvana var mest populære for folk da de var i tenårene her :ermm: Gjelder vel egentlig for meg å, selv om jeg fremdeles er fan! Og smeller på platene av og til :)

Ble det for ensformig for folk eller? Musikk man kanskje identifiserte seg mer med da man var unge å usikre :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har aldrig vært noe fan av Nirvana, så jeg ble oppfordret til å sjekke ut "mesterverket" Nevermind, jeg hørte det, og likte det ikke. Jeg hørte det enda en gang, men likte det ikke noe bedre. Ja, det var noen godsaker der, men, er ikke så happy for selve, sounden, og helheten.

8909598[/snapback]

Hva var godsakene da? De typiske? Teen Spirit, Come as you are, Lithium?

Lenke til kommentar

Jeg har likt Nirvana helt siden slutten av barneskolen og liker de godt forsatt. Nirvana har veldig mye likt og jeg har ofte perioder hvor jeg hører mye på de for å så gå litt lei av de etter en stund igjen.

 

Jeg spiller også gitar og spiller mye Nirvana pga at det er lett og høres veldig bra ut i forhold til hvor lett det er å spille. Jeg liker også mye av tekstene til Kurt Cobain, men har aldri satt meg ordentlig inn i alle

 

Mine Nirvana favoritter : Rape Me, Lithuim, Polly, Dumb og Smells Like Teen Spirit såklart ;)

Lenke til kommentar

Nå elsker jeg sånn ca. alt med Nirvana som sagt:P Men åååh...Dumb, den er så utrolig deilig å høre på!

Orplias, Vil anbefale deg å sette deg inni tekstene til f.esk. de sangene du liker...

Jeg ble overrasket da jeg leste Heavier than Heaven om Cobain hvor mange av tekstene som betyr mye mer enn det det høres ut som! F.eks. Polly handler om en sak som var i nyhetene i USA som berørte Cobain sterkt. En mann kidnappet og tortuterte en ung jente..Så Cobain skrev sang om dette, han satt seg inn i kidnapperens hode og skrev...teksten ble liksom helt ny for meg når jeg fikk vite det! :D

Lenke til kommentar

Nirvana er bandet som for meg åpnet dørene til metallens verden. En periode hørte jeg så og si bare på Nirvana. Musikken hadde en avhengighetsdannende effekt på meg og jeg hørte flere timer daglig... Ble også interessert i Kurts livshistorie og spekuleringen rundt hans død. Liker fortsatt bandet så klart. Forskjellen er bare at jeg nå hører på mange andre band i tillegg... :p Favorittalbummet av Nirvana er In Utero, en av mine beste musikkopplevelser noen sinne. Synes den er undervurdert ift. Nevermind, men kan jo forstå det, da Nevermind henvender seg til en større folkemengde med sine fengende, melodiøse låter. Noen favorittlåter fra hvert studioalbum: Heart-Shaped Box, Milk It, Serve The Servants, Territorial Pissings, Drain You, Lithium, School, Sifting, About A Girl, Aero Zeppelin, Dive, Aneurysm.

Lenke til kommentar
Nirvana er bandet som for meg åpnet dørene til metallens verden. En periode hørte jeg så og si bare på Nirvana. Musikken hadde en avhengighetsdannende effekt på meg og jeg hørte flere timer daglig... Ble også interessert i Kurts livshistorie og spekuleringen rundt hans død. Liker fortsatt bandet så klart. Forskjellen er bare at jeg nå hører på mange andre band i tillegg... :p  Favorittalbummet av Nirvana er In Utero, en av mine beste musikkopplevelser noen sinne. Synes den er undervurdert ift. Nevermind, men kan jo forstå det, da Nevermind henvender seg til en større folkemengde med sine fengende, melodiøse låter.  Noen favorittlåter fra hvert studioalbum: Heart-Shaped Box, Milk It, Serve The Servants, Territorial Pissings, Drain You, Lithium, School, Sifting, About A Girl, Aero Zeppelin, Dive, Aneurysm.

8920761[/snapback]

Bra noen liker de Nirvana låtene som ikke "alle" har fått med seg:)

Men hvordan åpnet nirvana metallens dører for deg? kan ikke si Nirvana hadde noe Metal ved seg :whistle:

Lenke til kommentar
Nirvana er bandet som for meg åpnet dørene til metallens verden. En periode hørte jeg så og si bare på Nirvana. Musikken hadde en avhengighetsdannende effekt på meg og jeg hørte flere timer daglig... Ble også interessert i Kurts livshistorie og spekuleringen rundt hans død. Liker fortsatt bandet så klart. Forskjellen er bare at jeg nå hører på mange andre band i tillegg... :p  Favorittalbummet av Nirvana er In Utero, en av mine beste musikkopplevelser noen sinne. Synes den er undervurdert ift. Nevermind, men kan jo forstå det, da Nevermind henvender seg til en større folkemengde med sine fengende, melodiøse låter.  Noen favorittlåter fra hvert studioalbum: Heart-Shaped Box, Milk It, Serve The Servants, Territorial Pissings, Drain You, Lithium, School, Sifting, About A Girl, Aero Zeppelin, Dive, Aneurysm.

8920761[/snapback]

Bra noen liker de Nirvana låtene som ikke "alle" har fått med seg:)

Men hvordan åpnet nirvana metallens dører for deg? kan ikke si Nirvana hadde noe Metal ved seg :whistle:

8922084[/snapback]

 

Før jeg oppdaga Nirvana hørte jeg stort sett på softrock og melankolsk pop som Travis, R.E.M o.s.v. Eneste hardere bandet jeg hørte på utenom var Linkin Park. En kan si Nirvanas musikk er en del hardere enn det jeg var vandt til på den tiden. Nirvanas musikk gjorde meg mer åpen for heavy musikk. Den inspirerte meg til å sjekke ut nye band, først innen grungen og siden innen metal. Dessuten er ikke låter som Milk It, Scentless Apprentice, Oh The Guilt og låtene fra Bleach så fjerne fra metal, om en tenker over det...

Lenke til kommentar
Nirvana er bandet som for meg åpnet dørene til metallens verden. En periode hørte jeg så og si bare på Nirvana. Musikken hadde en avhengighetsdannende effekt på meg og jeg hørte flere timer daglig... Ble også interessert i Kurts livshistorie og spekuleringen rundt hans død. Liker fortsatt bandet så klart. Forskjellen er bare at jeg nå hører på mange andre band i tillegg... :p  Favorittalbummet av Nirvana er In Utero, en av mine beste musikkopplevelser noen sinne. Synes den er undervurdert ift. Nevermind, men kan jo forstå det, da Nevermind henvender seg til en større folkemengde med sine fengende, melodiøse låter.  Noen favorittlåter fra hvert studioalbum: Heart-Shaped Box, Milk It, Serve The Servants, Territorial Pissings, Drain You, Lithium, School, Sifting, About A Girl, Aero Zeppelin, Dive, Aneurysm.

8920761[/snapback]

Bra noen liker de Nirvana låtene som ikke "alle" har fått med seg:)

Men hvordan åpnet nirvana metallens dører for deg? kan ikke si Nirvana hadde noe Metal ved seg :whistle:

8922084[/snapback]

 

Før jeg oppdaga Nirvana hørte jeg stort sett på softrock og melankolsk pop som Travis, R.E.M o.s.v. Eneste hardere bandet jeg hørte på utenom var Linkin Park. En kan si Nirvanas musikk er en del hardere enn det jeg var vandt til på den tiden. Nirvanas musikk gjorde meg mer åpen for heavy musikk. Den inspirerte meg til å sjekke ut nye band, først innen grungen og siden innen metal. Dessuten er ikke låter som Milk It, Scentless Apprentice, Oh The Guilt og låtene fra Bleach så fjerne fra metal, om en tenker over det...

8922221[/snapback]

Skjønner ja=) fatter det med Bleach....Og hvis du gikk fra Travis--->Nirvana---->metal:P Blir som å gå opp en trapp:P

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...