Gå til innhold

Kurt cobain og Nirvana - Noe for deg ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har aldrig vært noe fan av Nirvana, så jeg ble oppfordret til å sjekke ut "mesterverket" Nevermind, jeg hørte det, og likte det ikke. Jeg hørte det enda en gang, men likte det ikke noe bedre. Ja, det var noen godsaker der, men, er ikke så happy for selve, sounden, og helheten.

8909598[/snapback]

Hva var godsakene da? De typiske? Teen Spirit, Come as you are, Lithium?

8911086[/snapback]

 

Godsaken var Come As You Are

Lenke til kommentar
Jeg har aldrig vært noe fan av Nirvana, så jeg ble oppfordret til å sjekke ut "mesterverket" Nevermind, jeg hørte det, og likte det ikke. Jeg hørte det enda en gang, men likte det ikke noe bedre. Ja, det var noen godsaker der, men, er ikke så happy for selve, sounden, og helheten.

8909598[/snapback]

Hva var godsakene da? De typiske? Teen Spirit, Come as you are, Lithium?

8911086[/snapback]

 

Godsaken var Come As You Are

8929280[/snapback]

Okei=) Ikke mer altså :ermm:

Lenke til kommentar

Nirvana er det desidert kjedeligste bandet jeg vet om. Har også blitt oppfordret til å høre "mesterverket" Nevermind, og resultatet var et enda større HAT ovenfor bandet! jeg brukte en god stund av min dyrebare tid til å kjede livet av meg med albumet.

 

Nirvana- bandet som fikk igang hypen Grunge, ødela for min favoritt musikksjanger, nemlig Hår-Metal, som gikk rett på dunken etter Nirvana kom på banen.

Nirvana var ingenting annet enn en trio lurvete tapere som sang sanger om ting de var sinte på! - og ingen av dem hadde noe spess talent heller!

 

kjedelig, kjedeligere, Nirvana (den egentlige adjektivbøyningen for "kjedelig")

Endret av Puddelrockern
Lenke til kommentar
Nirvana er det desidert kjedeligste bandet jeg vet om. Har også blitt oppfordret til å høre "mesterverket" Nevermind, og resultatet var et enda større HAT ovenfor bandet! jeg brukte en god stund av min dyrebare tid til å kjede livet av meg med albumet.

 

Nirvana- bandet som fikk igang hypen Grunge, ødela for min favoritt musikksjanger, nemlig Hår-Metal, som gikk rett på dunken etter Nirvana kom på banen.

Nirvana var ingenting annet enn en trio lurvete tapere som sang sanger om ting de var sinte på! - og ingen av dem hadde noe spess talent heller!

 

kjedelig, kjedeligere, Nirvana (den egentlige adjektivbøyningen for "kjedelig")

8936838[/snapback]

Hahahahahahhaha. Så fantastisk lesing. Respekterer alles meninger, men når det kommer fra en puddelrockelsker. Den så jeg ikke komme. En ting er at du har et personlig hat siden den drepte sjangeren som allerede var døende, og for det andre morsomt fordi hair-metal er så utrolig kommersielt og glissent rett igjennom.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Nirvana er det desidert kjedeligste bandet jeg vet om. Har også blitt oppfordret til å høre "mesterverket" Nevermind, og resultatet var et enda større HAT ovenfor bandet! jeg brukte en god stund av min dyrebare tid til å kjede livet av meg med albumet.

8936838[/snapback]

 

En fordel er vel å lese tekstene som både er tvetydige og interessange. De har mening noe man dessverre ikke kan si om din tapte sjanger.

 

"Dyrebar tid" - Denne tar vi med 20 kilo salt.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Låtskrivinga til Cobain kan man ikke kritiserere.. Syntes Nevermind plata skygger til for mye annet som Nirvana har laget. Personlig liker jeg In Utero best med blant annet Pennyroal Tree som overaskende få har hørt ..

8937866[/snapback]

La meg bare legge til at den heter Pennyroal tea, ikke tree:P

Lenke til kommentar
haha er trøtt og helt loko i huet etter all Cola inntaket mitt. Sånn kan det gå..

 

Pennyroyal Tea!  :blush:

8937952[/snapback]

 

Har vel hørt for mye på Nirvana da? :!:

Oppskrytt band synes jeg - ble super-populære pga grunge-bølgen som også var en nedtur musikkmessig...synes jeg...

Endret av Cubus
Lenke til kommentar
haha er trøtt og helt loko i huet etter all Cola inntaket mitt. Sånn kan det gå..

 

Pennyroyal Tea!  :blush:

8937952[/snapback]

 

Har vel hørt for mye på Nirvana da? :!:

Oppskrytt band synes jeg - ble super-populære pga grunge-bølgen som også var en nedtur musikkmessig...synes jeg...

8938340[/snapback]

I forhold til hva som var alternativet (hair-metal) så var den en fantastisk sjanger.

Lenke til kommentar
haha er trøtt og helt loko i huet etter all Cola inntaket mitt. Sånn kan det gå..

 

Pennyroyal Tea!  :blush:

8937952[/snapback]

 

Har vel hørt for mye på Nirvana da? :!:

Oppskrytt band synes jeg - ble super-populære pga grunge-bølgen som også var en nedtur musikkmessig...synes jeg...

8938340[/snapback]

I forhold til hva som var alternativet (hair-metal) så var den en fantastisk sjanger.

8938418[/snapback]

Hair-metal har aldri blitt tatt seriøst. Det virker som om folk nekter for at de kan spille bra musikk fordi de kler seg ut som damer.

Lenke til kommentar

Jeg forguder Nirvana, samler på dem, har gjort siste 7 år, å har vel omtrent alt av det de har laget av sanger og konserter ;)

 

Syns btw at sangene før gjennombruddet er best ;)

Bleach er omtrent det beste første.alumet som noen gang er gitt ut!

 

Ser på Nirvana som rocken`s redning, da de klare noe som mange andre band ikke klarte, å lage en ny rockestil, uten å stjele for mye fra andre slik at musikken ble oppbrukt^^

 

Kurt Cobain er bare et av de største geni`ene musikkverden har sett!

Lenke til kommentar
Jeg forguder Nirvana, samler på dem, har gjort siste 7 år, å har vel omtrent alt av det de har laget av sanger og konserter ;)

 

Syns btw at sangene før gjennombruddet er best ;)

Bleach er omtrent det beste første.alumet som noen gang er gitt ut!

 

Ser på Nirvana som rocken`s redning, da de klare noe som mange andre band ikke klarte, å lage en ny rockestil, uten å stjele for mye fra andre slik at musikken ble oppbrukt^^

 

Kurt Cobain er bare et av de største geni`ene musikkverden har sett!

8939738[/snapback]

Skål :D

Lenke til kommentar

Jeg har alltid syns Nirvana er bra, kanskje litt oppskrytt. Men etter å ha bodd i Seattle i halvannet år, må jeg si jeg har fått et sterkere forhold til dem. Har for eksempel spilt på mange av scenene Kurt Cobain og Nirvana spilte på før de slo gjennom, og pratet med folk som så dem på house parties (der de visstnok spillte et par dårlige låter, drakk opp all ølen og stakk).

 

Det er heller ingen tvil om at de revolusjonerte rocken, ikke bare når det gjelder sjanger, men også miljøet. Band samarbeidet i stedet for å bare tenke på seg selv og sin suksess.

 

Når dette er sagt, må jeg innrømme at jeg syns mange av sangene blir like og noe kjedelige, men det er mange gode låter der og. Mine favoritter er "In Bloom", "Heart Shaped Box" og "You Know You're Right".

Lenke til kommentar
Jeg forguder Nirvana, samler på dem, har gjort siste 7 år, å har vel omtrent alt av det de har laget av sanger og konserter ;)

 

Syns btw at sangene før gjennombruddet er best ;)

Bleach er omtrent det beste første.alumet som noen gang er gitt ut!

 

Ser på Nirvana som rocken`s redning, da de klare noe som mange andre band ikke klarte, å lage en ny rockestil, uten å stjele for mye fra andre slik at musikken ble oppbrukt^^

 

Kurt Cobain er bare et av de største geni`ene musikkverden har sett!

8939738[/snapback]

 

Jeg synes egentlig Nirvana kreditteres for alt for mye... Rocken trengte på ingen måte å reddes i perioden der åttitallet møtte nittitallet. Faktisk var undergrunnscenen på sitt mest vitale siden punken, da Nirvana ankom festen. I følge Wikipedia var Nirvana aktive i perioden 1987-1994, blant de samtidige eller forgjengerne finner man blant annet band som Jane's addiction (1985-1991), Faith no More (1982-1998), Soundgarden (1984-1997), The Jesus and Mary Chain (1984-1999), Red Hot Chili Peppers (er litt usikker på når de startet, men debutplaten er i hvertfall fra 1984), Sonic Youth (1981-). De fleste av disse bandene finner jeg langt mer intressante en Nirvana.

 

Dessuten var rocke-renesansen allerede i full gang når Nirvana slo igjennom. Faith No More hadde sin største suksess året før Nevermind med superhiten "Epic", Metallica hadde stor suksess med the black album på omtrent samme tid som Nevermind, det samme gjorde Red Hot Chili Peppers med albumet "Blood Sugar Sex Magik".

 

Nirvana har blitt kreditert "grungen", men redde rocken gjorde de ikke... Faktisk surfet de på en bølge som allerede var i ferd med å toppe seg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...