Fruktkake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nei nå må du slutte, SteffyPants. Les tilbake i tråden, både jeg og mange andre har argumentert mot dette. I det siste har det vært en del dårlige argumenter. Jeg har sluttet å skrive i denne tråden siden jeg ikke orker å gjenta meg selv, og Ueland har ikke svart noe om disse "sikkerhetstrusslene". Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 ...og Ueland har ikke svart noe om disse "sikkerhetstrusslene". 8931995[/snapback] Årsakene til at det deaktiveres står i innlegg #1, vil du ha flere sikkerhetaspekter så kan jeg nevnte IP-logging, og Htaccess, hvor sistnevnte er en veldig effektiv måte å stoppe forumtråder på uten at jeg går noe mer inn på den. For de av dere som spurde etter poll, så vil ikke det bli opprettet da saken allerede er avgjort. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Om du kan gjøre det med en avatar Ueland, kan det samme vel gjøres med bilder i samme slengen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Argument for å behalde tilbodet: 20-30 av 120 027 blir lei seg dersom det blir fjerna. Argument for å fjerne det: Økt sikkerhet og ikkje mulighet for dynamiske avatarer som skaper forvirring. Eg synest saken er biff med løk. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Argument for å behalde tilbodet: 20-30 av 120 027 blir lei seg dersom det blir fjerna.8932735[/snapback] Det kan du ikke si sikkert uten en poll. Denne saken begynner å minne meg om denne tråden, når dere ikke vil gi poll. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Uansett om flertallet hadde vært for å beholde det så hadde muligheten blitt fjernet. Hvorfor skal man lage en poll på en sak som HW.no DRIFTSavdeling har avgjort pga sikkerhet og fleksibilitet? Nå har du fått svar på det du etterspurte ang sikkerhet, hvorfor kommenterte du ikke det, men bare tok for deg noe annet? Argumentasjon for argumentasjonens skyld blir litt rart. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg gadd ikke å kommentere det. Men når du sier det slik skal jeg svare på det. 1. IP-logging. Ser ikke helt problemet. Våre IP-er blir logget hele tiden overalt. 2. Htaccess. Her kan jeg ikke mye om så jeg skal ikke argumentere på et felt jeg ikke kan noe om. Vet noenlunde at det er en fil som setter tillatelser til andre filer og mapper under den. Det at Ueland ikke kommenterte at dette bare er toppen av isbreen, siden det samme med avatarer kan skje overalt var å vise litt ignoranse synes jeg. Det har vi sagt flere ganger tidligere i tråden, og som TSP gjentok nettop. Anngående pollen sa jeg det siden Zeph så sippert sa at flertallet er glad for deaktiveringen. Noe som ikke nødvendigvis er sikkert, uten en poll. Det gjelder å begrunne påstander, og her ville en poll passet inn. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Et gjennomsiktig bilde kan vel postes i hver post, uten at noen ser det. Og er vel mer/like usikkert det? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nå er vel heller ikke forumet et demokrati fullt ut. Menneskene som er ansvarlige for forumets innhold og drift har tatt en avgjørelse, og det er vel egentlig bare det som betyr noe. Nå har vi fått beskjeden, og tid til å få orden på avatarplassering. Ueland har gitt flere legitime grunner til at dette blir gjort. Jeg har ikke forstått det sånn at sikkerheten er den største grunnen til at dette blir gjort, men det har blitt det mest diskuterte. Har noen av motstanderne kommet med argumenter mot problemet med treg sidelasting? Forumet er avhengig av fornøyde "kunder", og er det noe mennesker hater så er det venting. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er greit at forumet blir raskere om alle avatarer er på Diskusjon.no sin server. Det er fint. Det eneste jeg har å si om den saken er at ikke alle eksterne bildeservere er trege. De kan tross alt være raskere, som ordtaket sier. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kunne det ikke vaert mulig a sende avataren sin til noen med tilgang til diskusjon.no-servern, for sa a se at koden er grei + alt hadde vaert raskere. Som sagt, den personen hadde ikke fatt sa mye a gjore, siden det bare er 20-30 avatarer. For a si det sann, jeg kan med glede ga gjennom kodene. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Desuten, hvor ofte opplever dere at det er noen som har noe snuskeri i avatarene? Det er vel bare å slå hardt ned på de, i stedet for å slå ned på resten. (Ja, nå går jeg på sikkerheten igjen...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Enig med Ståle. Hadde vært greit med en slik løsning. Jeg melder meg også inn som kode-godkjenner hvis noe slikt skulle komme fram Før jeg leste denne kunngjøringen, hadde jeg også en dynamisk avatar. Med den avataren hadde jeg ikke noe ip-logger eller noe. Hadde ikke tenkt på det, før jeg leste dette emnet. Så, det kan jo ikke være så farlig. Men jeg kan si at, om dette ikke skjer, skal jeg ikke klage. Men det hadde jo vært en mulighet Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 bra at alle avatarer havner under diskusjon.no. Selv om mange andre servere normal/som regel er responsive og raske, vet man aldri når den går ned.. Hvis samtlige brukere på diskusjon.no skulle ha avatar fra hver sin eksterne server, ville det sikkert gå greit 95 av 100 ganger en tråd blir besøkt. Men innimellom er altså servere nede. Eller man opplever plutselig dårlig båndbredde fra en eller annen side. Selv har jeg mang en gang irritert meg over en avatar som ikke lar seg laste, siden står å henger, og "jump-to-post"-funksjonen fungerer ikke, da siden ikke er lastet ferdig... ja til stabilt og raskt forum. En bonus at man også kan kontrollere størrelse på bildene. at man mister mulighet for dynamisk avatar er litt trist, men de aller fleste har ikke noen slik funksjon. Altså en ulempe for svært få. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg vil bare si at denne avgjørelsen var enkel på grunn av sikkerhetsaspektet. 1-0 for fjerning av dynamiske avatarer. Det at man i tillegg får sikret at samtlige avatarer alltid blir raske er bare en ekstra bonus. 2-0 for fjerning av dynamiske avatarer. I tillegg frigjøres en del moderator-ressurser fra arbeidet med å påpeke feil størrelse på avatarer og påpeke det på PM. Det betyr at dere kan forvente i gjennomsnitt litt raskere respons når saker rapporteres. 3-0 for fjerning av dynamiske avatarer. Det at dynamiske avatarer ikke lengre vil fungere er ikke en klar ulempe slike flere her gir inntrykk av. Noen vil gjerne ha det, andre er glad for å slippe de. Det er en smakssak så det ser jeg på som ganske nøytralt sett fra brukermassens side. 3-0 for fjerning av dynamiske avatarer. Resultat: 3-0 for fjerning av dynamiske avatarer. Egentlig burde jeg sagt 10-0 i starten siden sikkerhetsaspektet teller mye mer enn de resterende punktene. Men over til noen av de andre tingene som har blitt spurt om i tråden: - Automatisk opplasting av avatarer fra ekstern kilde til forumet: Det er noe jeg har spurt drift om. Hvis det lar seg gjennomføre ganske enkelt for de som har eksterne avatarer ved overgangen til interne avatarer så håper jeg det blir gjennomført. Men dette er altså ikke på noen måte bekreftet ennå så ikke ta noen sjanser basert på min uttalelse. - Avatarstørrelse: Det diskuteres internt for øyeblikket. Både antall kB og pixelstørrelse. Hvis dere ønsker å diskutere dette så kan dere lage en egen tråd om det. Det er utenfor temaet til denne tråden. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Anngående pollen sa jeg det siden Zeph så sippert sa at flertallet er glad for deaktiveringen. Noe som ikke nødvendigvis er sikkert, uten en poll. Det gjelder å begrunne påstander, og her ville en poll passet inn. Folk som aldri har høyrt om dette vil kanskje synest det er kult, men eg snakkar om dei som i dag har dynamisk avatar. Har sjølvsagt ikkje noko tal på det, men eg trur ikkje det er mange. Simen1 sa det egentleg ganske greit, er det meir å diskutere her? Styret har tatt ein avgjerelse som har fleire begrunnelser (med hovudvekt på sikkerhete). Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det ulovlig a legge til et bilde i hver post? Hvis jeg har lyst til a ha avataren min i selve posten de 2 neste manedene bare for a vaere vanskelig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det ulovlig a legge til et bilde i hver post? Hvis jeg har lyst til a ha avataren min i selve posten de 2 neste manedene bare for a vaere vanskelig. 8934684[/snapback] Med mindre biletet har noko med innlegget ditt å gjere så er det ulovleg ja. Har du lyst å være vanskelig, vær så god, men det er fort gjort for ein moderator å utestenge ein brukar i nokre dagar, veker månader. Å bryte retningslinjene er ikkje vegen å gå om du er uenig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Men. Siden ingen moderatorer har svart på spørsmålet til Ståle (og meg), om det at folk kan sende php-filer inn til diskusjon, som da noen som kan PHP + forumets retningslinjer skal se gjennom og evt. godkjenne. Etter godkjenningen, legges php-filen inn i forumets avatar-katalog, hvor brukeren som sendte inn koden får "tildelt" sin nye, dynamiske, godkjente avatar? Kunne det ikke vaert mulig a sende avataren sin til noen med tilgang til diskusjon.no-servern, for sa a se at koden er grei + alt hadde vaert raskere. Som sagt, den personen hadde ikke fatt sa mye a gjore, siden det bare er 20-30 avatarer. For a si det sann, jeg kan med glede ga gjennom kodene. 8933152[/snapback] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det ulovlig a legge til et bilde i hver post? Hvis jeg har lyst til a ha avataren min i selve posten de 2 neste manedene bare for a vaere vanskelig.8934684[/snapback] Det har vært tilfeller av brukere som har laget sin egen signatur i hvert innlegg og prøvd å argumentere for at det ikke var den ekte signaturen som er begrenset til 4 linjer, ingen bilder osv. Det står ikke så klart i retningslinjene men forståes ut fra: Punkt 1: Ting som er åpenbart ment for å provosere. Punkt 2: Saklighet: Holde seg til saken i innleggene. Punkt 4: Holde seg til temaet i tråden. Punkt15 og det som står nedenfor nr 17 om å bruke sunn folkeskikk osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg