Ståle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vel for å være helt ærlig. Det er litt koselig å spre båndbredden. Også artig å tenke på at avataren ble sendt av solen (les: aiso.net). Desuten betyr dette døden for fine php-avatarer, slik som f.eks Ståle har. 8903857[/snapback] word! Ontopic: Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) En fordel med dette er at om dette blir innført rett vil alle regler for lengde, bredde og størrelse kunne fjernes. Last opp et bilde og dette blir din avatar, uansett om dette er 6kB eller 2MB. 8904085[/snapback] Høres interessant ut! Synes dette så langt er en god ide jeg, og regner man med at lovnadene om muligheter for større (piksler altså) og mer fargerike avatarer, så lenge de ligger på serveren deres, blir etterfulgt....så er dette en forandring til det bedre. Man kan vel også regne med at hver bruker beholder eierskap over selvlagde/selvvalgte avatarer også når den ligger på serveren deres? Endret 21. juni 2007 av LioKaiser Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan ikke de som eier webhotellet diskusjon.no ligger pa, evnt har tilgang til det, lage en mappe sa de som har kvalitetsroterende avatarer (les: meg) fa lov a ha den der? No biggie? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan dere i det minste gi oss mulighet for å ha en litt større avatar(plass messig). 6 kb er ALT for lite til å ha en avatar på!! Lenke til kommentar
Holten Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Kan dere i det minste gi oss mulighet for å ha en litt større avatar(plass messig). 6 kb er ALT for lite til å ha en avatar på!! 8917010[/snapback] Helt klart! Jeg greier ikke å få avataren min under 6kb med Photoshop CS2 engang! Og man mister MYE av kvaliteten! Lenke til kommentar
Holten Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jo, men det er ikke bra kvalitet i forhold til det den var! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Men den ligger fremdeles ikke pa HW sin server. Men... da gidder ejg ihvertfall ikke fikse skygger pa hattene mine og jeg som hadde gledet meg til a endelig fa avataren min tilnaermet perfekt. Jeg far vel laste opp en ny avatar manuelt hver dag da.. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Ang. sikkerhetstrussler tror jeg det er svært få som har virus eller noe sånt i avataren sin. Ikke la de folkene ødelegge for resten som ikke har virus eller noe sånt i avataren. Slå heller ned på de som ødelegger på resten, ikke la oss lide. Endret 21. juni 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Kan dere i det minste gi oss mulighet for å ha en litt større avatar(plass messig). 6 kb er ALT for lite til å ha en avatar på!! 8917010[/snapback] Helt klart! Jeg greier ikke å få avataren min under 6kb med Photoshop CS2 engang! Og man mister MYE av kvaliteten! 8917147[/snapback] Forsøkt å legge ut originalbildet i avatartråden og se om de får til noe bedre? Lenke til kommentar
nree Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Fult mulig å få forumet til å skjekke og evnt. slette avatarer som er over 80x80 og6 kB. Syns det er helt på tryne å forby dette pga. det er så mange som bruker denne muligheten og som får en bedre og mer gjenkjennelig avatar. Slik som min avatar, dynamisk med klokke, dato, ip og kansje en koselig melding eller nicket mitt. Alle kan dra nytte av denne pga. all informasjonen. Der fikk dere min mening EDIT: Det er like stor sikkerhets risiko om jeg legger et bilde hvor som helst i 2 timer som åpner masse virus og sender masse mail fra makinene til brukerene. Endret 22. juni 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Nicket ditt står femten pixler over avataren, klokken står på oppgavelinjen min, IP tar NO-IP DUC eller ipadresse.no seg av (den i avatar må man uansett skrive av, og kan ikke kopieres), og koselige meldinger kan man få på SMS. Yay. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Helt klart! Jeg greier ikke å få avataren min under 6kb med Photoshop CS2 engang! Og man mister MYE av kvaliteten! 8917147[/snapback] Da bør du lære deg å bruke Photoshop skikkelig. 6 kB er nok til å få god kvalitet på 80 x 80. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Slik som min avatar, dynamisk med klokke, dato, ip og kansje en koselig melding eller nicket mitt. Alle kan dra nytte av denne pga. all informasjonen. Enig, hver gang jeg lurer på hva klokken er tar jeg et raskt søk på "goggen90" og sjekker ut avataren, framfor å sjekke klokka.no, klokken i høyre hjørne, mobilen eller klokken på hånden. Så utrolig mye enklere, rett og slett. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Får jeg ansette en polakk til og rotere på avataren min? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Vil ikkje dei aller fleste avatarene på 80x80 gå under grensa uansett? 8903982[/snapback] Nei dessverre. Har du en avatar soim er over 4 Kb, så går den ikke. Grensen er jo 6 Kb, og i hvertfall på mine disker, så tar alle filer over 4.00 Kb, 8 Kb på disken. Og 4 Kb er alt for lite for en avatar på 80x80 som skal ha god kvalitet. For god kvalitet og grei komprimering syntes jeg .png formatet passer bra, men med mindre du har en ekstremt enkel avatar, så går denne lett over 4 Kb grensen. Denne nye regelen, eller muligheten som forsvinner, er helt greit for meg, men jeg skulle ønske diskusjon.no kunne satt opp grensen til f.eks. 12 Kb. Da er det i mine øyne så lite at det ikke vil gi en merkbar tregere side, men alle som vil ha en god avatar, kan ha en god avatar. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Helt klart! Jeg greier ikke å få avataren min under 6kb med Photoshop CS2 engang! Og man mister MYE av kvaliteten! 8917147[/snapback] Da bør du lære deg å bruke Photoshop skikkelig. 6 kB er nok til å få god kvalitet på 80 x 80. 8920370[/snapback] Vel, kanskje du kunne laget en lite guide til hvordan å gjøre det for oss "photoshop-noobs"? Og så er det igjen det problemet at på mange disker (slik jeg har forstått det) har en bit size (eller noe i den dur) på 4 Kb, som gjør at filer over 4.000 Kb (eller 4096 bytes) tar 8 Kb på disken, som er neste steg opp. Den siste kan sikkert forandres på, men jeg tviler på at den kan det, uten å måtte formatere. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) christopher909 : Det du snakker om er filsystemets cluster size. Men selv om ditt lokale filsystem bare kan lagre i hopp på 4 KiB betyr det ikke at en fil på 6 kB er 8KiB. Den opptar bare så stor plass på ditt lokale filsystem. Overføres fila vil ikke mer enn 6 kB overføres, og det er den verdien grensen går på. EDIT: Selv har jeg såpass avansert avatar at jeg egentlig ønsker en grense på omtrent 10 kB slik at jeg ikke må ofre synlig fargekvalitet for å komme under grensen. Endret 22. juni 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hos meg er din avatar 5,7kB :o Men se pa min da... Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Nettop, derfor er jeg helt enig med at man kan fjerne eksterne avatarer pga. de kan utnytter osv. Men det hadde som sdagt vært greit med en litt større maks filstørelse på vanlig avatar. EDIT: Vel, der har jeg fått meg ny avatar Skulle bare teste om det funket, for jeg mente det ikke funket før, så laget en .jpg fil på ca. 5.3 Kb, og på disken tok den 8 Kb, pga. cluster sizen, men du hadde rett (ikke at jeg tvilte på deg) Ja, nå får denne irriterende avataren være min en liten stund fremover Endret 22. juni 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg