Gå til innhold

UNMOUNTABLE_ BOOT_VOLUM ???

vihovde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forsøk dette: Boot fra CD. Velg 'Recovery'. Du vil da kunne velge hvilken installasjon du skal inn på. Skriv adm. passord. Forsøk deretter 'chkdsk /p'. Hvis chkdsk finner feil, kjører du 'chkdsk /r'.

Nytter ikke, finner ingen feil :evil:

Det betyr at filsystemet til XP er i orden.

Da ville jeg forsøkt å kjøre bootfix. Bare skriv bootfix og trykk enter.

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet selv. På M$ sine sidser stod det at problemet kunne være at jeg brukte feil babler. Det stemte også jeg hadde tatt 40pins kabler istedenfor 80pins kabler :lol: . Boota på XP cd'en og skrev chkdisk /r og da funka det.

Lenke til kommentar
Har hatt samme problemet selv. På M$ sine sidser stod det at problemet kunne være at jeg brukte feil babler. Det stemte også jeg hadde tatt 40pins kabler istedenfor 80pins kabler  :lol: . Boota på XP cd'en og skrev chkdisk /r og da funka det.

Nå har maskinen fått "vilt seg" over natten, startet opp og det samme skjedde: Blå skjerm med hvit skrift..... UNMOUNTABLE_BOOT_ VOLUM.

Så teorien om at min idle temp på 55 grader er før høy, er vel litt usansynlig, eller hva ? Restartet maskinen, bootet opp ifra cd og valgte "reparere" og kjørte "chkdsk", men fant ingen feil. Kjørte videre med "chkdsk /r" for sikkerhets skyld. Restartet maskinen på nytt, og valgte "sikkerhetsmodus". Avsluttet på vanlig måte "Start" , "Slå av maskinen" og "Start maskinen på nytt". Da startet maskinen på NORMAL MÅTE. ???????????????????????????????????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Har hatt samme problemet selv. På M$ sine sidser stod det at problemet kunne være at jeg brukte feil babler. Det stemte også jeg hadde tatt 40pins kabler istedenfor 80pins kabler  :lol: . Boota på XP cd'en og skrev chkdisk /r og da funka det.

Når jeg først ser etter :oops: så stemmer det at den kabelen som fulgte med hovedkortet, og som går ifra IDE 1 og opp til HD, har flere og tynnere "riller" enn den som går ifra IDE 2 og opp til Cd-rommene.

Men den kabelen som fulgte med til Floppy`en er den samme som min gamle. Mulig du er inne på noe der, ja :o

Lenke til kommentar

55 grader idle på en AMD xp cpu er IKKE for høyt. Hvis tempen begynner å stige opp i 70grader idle har du ett problem .. men dette er som sagt ikke en høy temperatur .. btw. silent twin egner seg ikke til overklokking, det er en stille kjøler som ofrer litt temp for å støye mindre :-)

Lenke til kommentar

Sjekket dette, og ganske riktig; hvis jeg monterer en 40 leders IDE kabel mellom hovedkort og bootdisk, så får jeg samme feilmelding. Sjekk at du har en slik 80leders IDE kabel på systemdisken(e).

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...