unwill Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg er en av de Fattige studentene som vil ha masse ting, men egentlig ikke har råd. Har lyst til å kjøpe en ny TV til rundt 2k, Jeg skal bruke den mest til vanlig TV titting gjennom kabelnettet, og sansyneligvis Filmer Fra data/DVD. Så den bør ha... er det ikke composite det heter? (det gule) Størrelsen er selvFølgelig så stort som mulig, men bildekvaliteten er også viktig. Noen Forslag? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Komposittvideo, jo. Kjøp tv med SCART-inngang, så er det nema problema. 28" 4:3 får du muligens for 3k, men kvaliteten er vel heller laber. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 På SIBA i Oslo var det rett før nyttår en Samsung 28" 4:3 Til 1999kr............ Synd at det er for seint......... Sjekk der av og til! Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Så på raklama på tven nå at Elkjip har en 28" tv for 2995.- Billigere enn det er det tror jeg er vanskelig å få tak i...men kan jo hende noen har et supertilbud et sted. Tror du vil angre hvis du kjøpet et lite tv(mindre enn 28"). Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hva med tvkort og større skjerm? Det tar ikke så stor plass heller, og funker helt fint. Da kan du også bruke inter dvdspiller, som er endel billigere enn stasjonære. og komunikasjon mellom tv og pc går glatt som en ål Lord Thaniel Lenke til kommentar
Champ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Komposittvideo, jo. Kjøp tv med SCART-inngang, så er det nema problema. 28" 4:3 får du muligens for 3k, men kvaliteten er vel heller laber. Aldri si aldri, Min 28" som jeg har på rommet som bare kostet 3500 for 3-4 år siden, det billigste jeg fant på den tiden, har bedre bilder enn Sonyen til 8000 som vi har i den andre stuen vår så det er ikke alltid sammenheng mellom pris og kvalitet. men TVn vi har i stua viser mye bedre bilder og den var dyrere så det er nok mye i det du sier Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Husk bare for jebus' skyld å stille inn kontrasten og lysstyrken riktig. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Denne ligger litt i overkant prismessig, men så vidt jeg kan se så er det ett godt tilbud: 32 tommer Grundig til ~4.000,- -KJ Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Siden du skal titte på dvd filmer, må du jo da ha widescreen. Elkjøp har tilbud på en 28"WS Samsung til kun 2995,- Det er grisebillig, tv'en er garantert helt OK. Den kostet over 4k før (Har iallefall sett den til den prisen på elkjøp). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 4:3 på en 28" widescreen er ~ 23" (nokså lite)..... Bedre å kjøpe 4:3 da, IMO. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Så på raklama på tven nå at Elkjip har en 28" tv for 2995.- Billigere enn det er det tror jeg er vanskelig å få tak i...men kan jo hende noen har et supertilbud et sted. Tror du vil angre hvis du kjøpet et lite tv(mindre enn 28"). den kjøpte jeg. hentern i morra. widescreen er det oxo Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Så på raklama på tven nå at Elkjip har en 28" tv for 2995.- Billigere enn det er det tror jeg er vanskelig å få tak i...men kan jo hende noen har et supertilbud et sted. Tror du vil angre hvis du kjøpet et lite tv(mindre enn 28"). den kjøpte jeg. hentern i morra. widescreen er det oxo Gratulerer med ny tv da mann! Har du vært og sett på den?...de måler diagonalt så den er jo langt fra en 28" 4:3 tv, men siden du er student(på hybel) så sitter du nok ikke maaange metrene fra tvn Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 4:3 på en 28" widescreen er ~ 23" (nokså lite)..... Bedre å kjøpe 4:3 da, IMO. Hørt om strekking..he he, på dagens ws tver ser man ikke at bildet er strekt engang. Kan du ikke heller regne ut hvor mange tommer en 16:9 (1:185:1 eller 2:235:1) dvd-film blir på en 4:3 tv da Har forresten en 28" 4:3 og en 28" 16:9 TV stående ved siden av hverandre her nå, 4:3'en er høyere, men 16:9'en er bredere - og selvsagt mye bedre å titte på da det formatet passer øynene mye bedre. På 4:3 tv'en må man titte opp og ned hele tiden for å fokusere. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 4:3 på en 28" widescreen er ~ 23" (nokså lite)..... Bedre å kjøpe 4:3 da, IMO. Må vel henge meg på b-duvaland. Du kan jo heller regne ut størrelse på 2.35:1 film på 4:3 TV. Jeg mener at film (DVD) bør få førsteprioritet, så kan du heller se nyhetene på en 23". Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hørt om strekking..he he, på dagens ws tver ser man ikke at bildet er strekt engang. Eh, ja. Men jeg skrev 4:3. Kan du ikke heller regne ut hvor mange tommer en 16:9 (1:185:1 eller 2:235:1) dvd-film blir på en 4:3 tv da 1:185:1? Du mener 1.85:1 og 2.35:1. Og jeg har ikke regnet ut noe som helst. På 4:3 tv'en må man titte opp og ned hele tiden for å fokusere. Da tror jeg du sitter for nærme tven. Må vel henge meg på b-duvaland. Du kan jo heller regne ut størrelse på 2.35:1 film på 4:3 TV. Jeg mener at film (DVD) bør få førsteprioritet, så kan du heller se nyhetene på en 23". Du så 'IMO', ja? Og som sagt, intet er regnet ut, og ikke gidder jeg heller. Tabeller finnes, og jeg har nevnt akkurat 4:3-størrelser på 28"/32"/36" widescreen-tver så mange ganger at jeg husker det. Siden det er snakk om begrensede midler her, ville jeg tenkt på hva jeg skal bruke man tven oftest til. Ser man oftest på vanlig bogstandard tv, ville jeg gått for en middels 4:3 istedet for en 'dårlig' wide. Og dette er IMO. Edit: Dumme nye forum. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg tenkte også å kjøpe en sånn Samsung på Elkjøp, men selgeren sa at den ikke taklet S-video signaler... altså tv-ut fra min data ikke vil fungere.., vil heller ikke fungere selv om jeg kjøper en S-video -> Composite ting. Kan noen bekrefte eller av-bekrefte det han sier? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hvis du har et S-Video-til-kompositt-adapter, så ja, selvfølgelig vil det virke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå