Gå til innhold

N80, anbefalling av minnekort?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger anbefalling av minnekort..

Krav:

Minst 1 gb, gjerne 2gb om det ikke er for dyrt

Gjerne så kjapt som mulig.

Helst ifra en butikk med lav porto (gjerne brev).

Har nå det 512MB gratis kortet som jeg fikk som "bonus" da jeg registrerte meg.

Dette har jeg aldri hatt noen problemer med.

Men kjøpte for noen mnd siden et TwinMos 1 GB kort. Dette funker helt fint til det begynner å bli passe fullt, da klager mobilen på at den ikke finner sangene på kortet, programmene starter ikke osv.. men får opp liste over alt som er på det.

Men merkelig nok funker alt på kortet når jeg leser det på pc'n :roll:

Om jeg flytter alle filene fra det og formaterer det og flytter tilbake filene så funker det i mobilen igjen, men som regel i bare 1-2 dager før det er like ille igjen.

Noen ganger holder det med at jeg tar det ut og setter det inn igjen.

Så, jeg vil helst ha anbefallinger fra folk som har N80 med 1-2 GB kort, men takke for alle svar uansett :)

Kortet blir brukt til TomTom navigator 6, MP3 filer og bilder. Kanksje noen andre små programmer.

Men det vil være mest MP3 filer ihvertfall.

Om det har noe å si så har jeg nyeste Firmware: V4.0707.0.7

Håper noen vet om et bra kort :) vil ikke gå på samme smellen som med Twinmos kortet igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har handla mye fra komplett selv, så jeg vet at dem er raske og sender som brev :)

Men har hørt litt rundt med venner nå.. og alle anbefaller sandisk kort.

Han ene jeg har hørt med jobber på elkjøp, han har aldri testa det selv, men alle andre der anbefallte Sandisk.

Men komplett er noe dyre på disse kortene, Amentio har 2gb kort til 141 kr + porto, men er usikker på om dem kan sende som brev.

Lenke til kommentar

Trur nok jeg går for et Sandisk 2gb kort fra komplett jeg.. om det stemmer at dem kun tar 40 kr i porto vil det bli 219 kr.. ifra amentio vil det bli 266 for samme kort..

Må bare overføre litt penger på VISA'n først.

Lenke til kommentar

Det med formatering er jeg klar over :)

Men nå er ihvertfall minnekortet bestillt.. snakka litt med en kammerat nå også, og han trengte også nytt minnekort.. så vi bestillte sammen.. han skulle egentlig hatt 512MB micro sd card.. men komplett hadde ikke disse fra sandisk.. så han tok heller et 1 gb kort.

Så da kan jeg ikke klage på portoen ihvertfall.. for da betaler jo han halvparten.. så da ble det nytt 2 gb kort til 139 kr :p

Takk for alle svarene som har kommet inn her :)

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...