Kimelimm Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei! Fant ingen bedre plass og putte dette! Hva skal dette bety? Ska dette være et barnehjem? Ser IKKE slik ut! Skulle banka hele gjengen som bandt dem fast! http://www.nettavisen.no/verden/article1134604.ece OMG JEG BLIR GRINETE! Stakkars unger! Diskuter! mvh Kim Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er det så mye å diskutere da? At slikt er forkastelig er vel de fleste enige i... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "Barnehjemmet er statlig drevet" Er vel desverre enda et eksempel på hva USA's innvasjon har gjort med Iraks tidligere velfungerene helsevesen og infrastruktur. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) "Barnehjemmet er statlig drevet" Er vel desverre enda et eksempel på hva USA's innvasjon har gjort med Iraks tidligere velfungerene helsevesen og infrastruktur. 8900513[/snapback] Uhh, hadde det ikke vært for de amerikanske soldatene hadde disse barna gått en sikker død i vente. Kanskje lurt å lese artikkelen først? Endret 19. juni 2007 av Vice Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Kanskje lurt å lese artikkelen først? 8900546[/snapback] Nettopp derfor jeg skrev det jeg gjorde. At disse ungene ble oppdaget av ei patrulje, forandrer ikke faktumet at den generelle infrastruktur og helsevesen har forfallt siden USA's innvasjon. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Så når feks. groteske barnehjem kom for verdens lys i Romania når diktaturet falt er altså demokratiets skyld det også? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 USA er skyld i alle problemene i verden for tiden. Tror det er på mote å skylde på de. Personlig er jeg bare glad de faktisk fikk reddet disse barna. Kjenner jeg blir forbanna når jeg leser sånt. At det går an å ha så lite respekt for liv er helt utrolig. Lenke til kommentar
salah Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kanskje lurt å lese artikkelen først? 8900546[/snapback] Nettopp derfor jeg skrev det jeg gjorde. At disse ungene ble oppdaget av ei patrulje, forandrer ikke faktumet at den generelle infrastruktur og helsevesen har forfallt siden USA's innvasjon. 8900645[/snapback] Unnskyld meg, jeg har bodd 7 år i Irak under Saddams styre, og jeg har nå familie i Irak som jeg holder kontakt med, og jeg tror de alle ville se rart på deg for den uttalelsen der. Helsevesenet og infrastrukturen har blitt mangedoblet bedre etter Saddam. Her er det ikke USA som har skylda, men de griske folkene som drev barnehjemmet. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kanskje det bare er et velregissert PR-stunt fra amerikanernes side? At soldatene fremstår som medmennesker som deler vannet og medisinene sine med barna, vil jo gi sårt trengte sympati-poeng. Hvem vet.... Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Unnskyld meg, jeg har bodd 7 år i Irak under Saddams styre, og jeg har nå familie i Irak som jeg holder kontakt med, og jeg tror de alle ville se rart på deg for den uttalelsen der. Helsevesenet og infrastrukturen har blitt mangedoblet bedre etter Saddam. Her er det ikke USA som har skylda, men de griske folkene som drev barnehjemmet. 8901735[/snapback] Du må ikke tro det hjelper at du har familie og venner i Irak som kan si noe annet. I Norge er eneste riktige svar at USA har skylden i alt vondt i verden Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du må ikke tro det hjelper at du har familie og venner i Irak som kan si noe annet. I Norge er eneste riktige svar at USA har skylden i alt vondt i verden 8902101[/snapback] Og ikke glem at når de tilsynelatende gjør noe positivt så er det bare et velregissert pr-stunt... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg minner om reglene for posting her: Vi ser til stadighet tråder her på "Politikk, religion og samfunn" som hverken inviterer til debatt eller reiser spørsmål om aktuelle emner. De fungerer rett og slett som medium for trådstarters frustrasjon eller forferdelse over verdens iboende ondskap og urettferdiget, personlige, politiske eller moralske kjepphester, skrivetrang eller andre mer eller mindre aktverdige motiver. Ofte trigget av artikler i VG, Dagbladet eller andre tabloide medier. Mange av dem er gjengangere som har vært diskutert før. Vi ønsker ikke å sensurere folks meningsytringer. Allikevel føler vi det er nødvendig å stille noen krav til poster her på PRS: At det skal være noe som det er almen interesse for og som enten stiller spørsmål som kan besvares eller er grunnlag for debatt. Det er unødvendig å linke til VG og Dagbladet bare for å linke, siden de fleste antagelig leser originalen i alle fall. Vi ber derfor om at folk som poster her: 1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning. 2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet. 3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget. Her ser vi et eksempel på en tråd hvor trådstarter sier "Diskuter" uten å si hva vi skal diskutere. ("Ska dette være et barnehjem?" er ikke et tema, det er et retorisk spørsmål.) Slike poster hører hjemme i Såpeboksen. Ellers utvikler det seg ofte til en generell tråd om et populært emne, i dette tilfelle USAs rolle i Irak, og om det er på moten å gi dem skylden for all ondskap i verden. Det kan selvsagt være akkurat det trådstarter ønsker at vi skal diskutere. Men vi trenger strengt tatt ikke ennå en tråd om dette så lenge topic ikke er klart definert. Så i påvente av at trådstarter bestemmer hva vi skal diskutere her stenges tråden. Trådstarter bes rapportere tråden når han har et klart emne, eventuelt kontakte en moderator, så skal vi åpne den igjen. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg