Rockna Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei. Jeg bruker og kjøre litt i boligfeltet vårt, og er litt redd for at naboene skal ringe politiet og anmelde meg. Har mange sure gammle naboer som ikke liker ungdom. Så mitt spørsmål er; Hvis noen ser meg kjøre og ringer politiet og anmelder meg, er dette nok til at jeg får bot og utsettelse på lappen? eller må politiet se meg selv? Altså jeg har ikke lappen. Mvh Tom Lenke til kommentar
greiven Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 De har vell ikke noe bevis på det, selv om de har vitner. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vel, om du hadde hatt lappen hadde du fremdeles drevet med ulovlig kjøring hvis du bare kjørte rundt i nabolaget. Unødvendig kjøring i tettbebygd strøk er ikke tillat, mao kjøring uten hensikt å komme til og fra. De kan jo selvsagt anmelde deg, som ved alt annet. Kan du ikke bare ta med deg peden til et øde sted hvis du må kjøre da? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Eh, du er 15 år og råkjører i nabolaget uten lappen?? Hvis du ikke råkjører på noen måte så er det vel ikke noe å bekymre seg over? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Eh, du er 15 år og råkjører i nabolaget uten lappen??Hvis du ikke råkjører på noen måte så er det vel ikke noe å bekymre seg over? 8900338[/snapback] Han har jo ikke lov til å kjøre frem og tilbake da. Hvis han kjører no mer enn til og fra "målet" er dette, ifølge reglene, ulovlig og straffbart. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 De må se det selv, så om noen klager kommer de å sjekker til de ser deg kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hvis du synes naboene er "sure og gamle" fordi de ikke liker at du kjører ulovlig der du freser rundt, bør du gå litt i deg selv. På veien er man en trussel for mange andre enn seg selv, og du mangler den opplæringen du skal ha, og den beskyttelsen man har med forsikringsordinger hvis det skulle skje noe. Hvis en av de "sure og gamle" naboene hadde for vane å kjøre i fylla der du ferdes, og vinglet forbi deg i bil, hadde du reagert da? Dette blir mye av det samme. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Blir mye av det samme , man har da logisk tenking , noe man langt ifra har når man er drita full. Jeg ser ikke noe stress med det , men ikke kjør fort, og kjør i skogen, eller ikke kjør i hele tatt, hvis du har lyst på lappen Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Til trådstarter; Du bør absolutt ikke kjøre som du driver på nå. Mopeden din har ikke ansvarsforsikring (mest sannsynlig ikke siden du ikke har lappen) og hvis du skulle kjøre på en av gamle pensjonistene blir livet ditt svært misserabelt. Du vil da stå igjeld for resten av ditt liv, samt at du vil få utsettelse på førerkort og en klekkelig bot. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Unødvendig støy, ulovlig kjøring etc. skaper negative holdninger til motorsyklisme. Ikke vær en idiot. Lenke til kommentar
Raines Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 jeg kjørte som en gris i et halvt år inne i innkjørsla vår. [20*10 m.] :!: bor en drøss med gamle damer her også også, men siden jeg bare kjørte etter at de fleste gamlingene hadde fått valiumet sitt gikk det bra. hadde seff vurdert konsekvensene da jeg dreiv på, men jeg greide ikke å holde meg. bare måtte kjøre samme hvor det var. edit: har lappen nå og jeg kjører alltid forsiktig i nabolaget. den eneste klagen jeg fikk var fra naboen som bor lengst unna huset vårt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå