Gå til innhold

p4 2,4Ghz eller 2,53Ghz 533FBS?

davidhaa

Anbefalte innlegg

Eg vurderer å kjøpe ny prosessor og valget står mellom en p4 2,4Ghz og p4 2,53Ghz med 533 mhz FBS. Eg såg på prisguiden att 2,4Ghz prosessoren hadde fått en del kritikk. kva slags prosessor er å anbefale av disse? og korleis er dei å overklokke med standard vifte og Corsair 256mb DDR? eg syns det er litt stor prisforsjell på dei og med ca 500 kr for berre 133mhz meir på 2,53Ghz. Kva hovedkort er å anbefale til desse prosessorane? Hovedkortet ha støtte for PSI og AGP lås.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg er meget fornøyd med min prosessor! :D og kunne ikke tenke meg P4 2.4GHz, jeg vil tro at 2.53GHz'en er litt bedre å klokke...den kan i vertfall klokkes til 2.9 - 3GHz uten problemer :D, mitt hk er det AGP PCI Lock på men det er ikke så godt å overklokke med :(. Kan ikke klokke mer enn til 150FSB det vil si til 2.85GHz. Grunnen til at jeg ikke kan klokke mer er fordi hk ikke klarer mer enn 1.6V Vcore :(. Men ellers et meget bra hk, det har også vunnet en del priser for best hk med SIS648 Chipsett, ligger på andre plass etter INTEL845 Chipsett, det er ganske billigt, koster bare 895kr på komplett u.frakt! Jeg har tre kompiser som har dette hk, som er meget fornøyde :D, men hvis du skal klokke mye, ville jeg valgt MSI PE hk eller Abit-BD711, som er et meget bra kort :D Det går også helt fint å overklokke med standar vifte, bare man har et par kabinettvifter eller noe...klokka min til 2.85GHz med 1.6V, lå på 59 grader MAX load...har 4 kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...