eivindbirkeland Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har fått et litt kjedelig problem... Det virker som routeren bremser hastigheten på internettforbindelsen... Har Lyse 10/10, men får bare 2/6 når maskinene er koblet gjennom routeren. Hvis jeg kobler en maskin direkte i "hjemmesentralen" får jeg full hastighet. Routeren er en "litt gammel" Netgear RP114. Noen som har idé til hva dette kan skyldes, og hva som må gjøres for å fikse? Har prøvd både å ta strømmen, og resette routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Problemet er trolig at den bruker 10Mbit halv duplex på ethernet. Vet ikke om det finnes firmwarefix for dette. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du skal ikke se bort fra at denne ikke takler en såpass rask linje, tross alt er den vel fra rundt 2001? Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Problemet er trolig at den bruker 10Mbit halv duplex på ethernet.Vet ikke om det finnes firmwarefix for dette. 8899476[/snapback] Kan se ut som dette er problemet, ja... Og når det ikke finnes noe oppdatert firmware (ser i hvert fall ikke slik ut), er det bare å krype til korset og kjøpe nytt? Du skal ikke se bort fra at denne ikke takler en såpass rask linje, tross alt er den vel fra rundt 2001? 8900111[/snapback] Det er nok deromkring, ja... Kan noen anbefale en god router, da? Trådløst er ikke et "must". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Linksys WRT54GL får du for ca 500.- Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Linksys WRT54GL får du for ca 500.- 8901042[/snapback] Er det noe poeng å kjøpe f.eks. D-Link DIR-655 (som har fått kjempekritikk av Hardware.no)? Eller er det bare "bortkastede" penger? Endret 20. juni 2007 av eivindbirkeland Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er det noe poeng å kjøpe f.eks. D-Link DIR-655 (som har fått kjempekritikk av Hardware.no)? Eller er det bare "bortkastede" penger? 8902070[/snapback] Som jeg pleier å si, jeg er ingen D-Link fan, men akkuratt denne routeren liker jeg veldi godt. Stabil og fungerer bra. Problemet med gamle routeren din er nok at den ikke er kraftig nok til å takle så høye hastigheter. Krever en del av CPU`en når den skal NAT`e alle pakkene, må tross alt kjøre hver eneste pakke gjennom routeren, og endre på den. Når det gjelder WRT54G så synes jeg denne begynner å bli noe utdatert nå til å kunne anbefale den, men det er en grei og stabil router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå