Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny selvbygg pc virker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har bygget mangen pc'er i mitt liv men har aldrig kommet over noe problemer før nå...

Pc'en slår seg på og alt er fint men akkurat når windows holder på å starte opp

slår den seg av og så på igjen, når den så er kommet på igjen er det ikke noe problem

alt virker fint... men er akkurat den første gangen man slår den på etter att pc'en

har vært av som er problemet. Får ikke blå skjerm eller noe forvarsel den bare rebooter seg.... Alle delene er nye, har en vag følese av det kan være psu'en.

Slik er oppsettet:

CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe"

VGA-Card: Asus RX1950Pro 256MB PCI-E

Ram: 2x 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHz PC4300

Mainboard: Asus nForce570 ATX P5ND2 SE

Hdd: 250.0GB 7200RPM SATA II 300MB/S 3.5" 16MB WD

Strømforsyning: NorthQ 400W 12cm fan

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

testet med annen psu nå, en dyrere svart northq som virker perfekt på en annen maskin men hadde samme problemet nå?

Maskinen virker av og til nå ser det ut som, går jeg inn på ett spill som krever litt

slår også pc'en seg av... Av og til slår den seg ikke av men bare låser seg i windows...

og jeg må slå av selv. forferdelig merkelig dette her....

Alexander S.

Lenke til kommentar

kjørte en windows instalasjon igjenn jeg... alt ser ut til å virke fint :S skjønner ingenting... instalerte først ikke chipsett driverene for å se om det var de som var defekkt men selv etter alle driver er instalert på nytt og alt er maskinen stabil som bare det! Takker for hjelpen til dere som har svart! men er det noen som vet hva som har skjedd her?? Tydelig noe software\driver feil men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...