gelerium Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei, Har bygget mangen pc'er i mitt liv men har aldrig kommet over noe problemer før nå... Pc'en slår seg på og alt er fint men akkurat når windows holder på å starte opp slår den seg av og så på igjen, når den så er kommet på igjen er det ikke noe problem alt virker fint... men er akkurat den første gangen man slår den på etter att pc'en har vært av som er problemet. Får ikke blå skjerm eller noe forvarsel den bare rebooter seg.... Alle delene er nye, har en vag følese av det kan være psu'en. Slik er oppsettet: CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz S-775 1066MHz 4MB "Conroe" VGA-Card: Asus RX1950Pro 256MB PCI-E Ram: 2x 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHz PC4300 Mainboard: Asus nForce570 ATX P5ND2 SE Hdd: 250.0GB 7200RPM SATA II 300MB/S 3.5" 16MB WD Strømforsyning: NorthQ 400W 12cm fan Takker for hjelp Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei, Det er PSU'en. Har nettopp hatt samme problemet, og med eingang eg satt ein anna PSU i den så fungerte alt fint. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Se der! Endelig en som lister opp specs. - og da kommer forumet til nytte! Read and learn, folks! Det har vært skrevet en del om NorthQ PSU-er, så om Ratatos har rett er jeg ikke overrasket. Lenke til kommentar
gelerium Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 testet med annen psu nå, en dyrere svart northq som virker perfekt på en annen maskin men hadde samme problemet nå? Maskinen virker av og til nå ser det ut som, går jeg inn på ett spill som krever litt slår også pc'en seg av... Av og til slår den seg ikke av men bare låser seg i windows... og jeg må slå av selv. forferdelig merkelig dette her.... Alexander S. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sikkert en ide å kjøre stresstest av ram, cpu og gpu. Lenke til kommentar
gelerium Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 tempen på begge corene ligger på ca 40 grader og ca det samme rundt om i hele kabinettet... Stress test?? Lenke til kommentar
gelerium Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 kjørte en windows instalasjon igjenn jeg... alt ser ut til å virke fint :S skjønner ingenting... instalerte først ikke chipsett driverene for å se om det var de som var defekkt men selv etter alle driver er instalert på nytt og alt er maskinen stabil som bare det! Takker for hjelpen til dere som har svart! men er det noen som vet hva som har skjedd her?? Tydelig noe software\driver feil men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå