Gå til innhold

Nyt spill, GoW eller Call of duty?

Admiral1

Anbefalte innlegg

GeOW er selvfølgelig knallbra, men jeg suger i multiplayer så jeg har egentlig hatt vel så mye glede av Call of Duty.

Har rundet Call of Duty 2 og 3. Jeg likte 2 ern best. Jeg tror det er fordi den konsentrerer seg om FPS hele tiden. I 3 eren så har de lagt til mer kjøring og andre interaktiviteter og det forstyrerer litt den følelsen du får.

Det som er så glimrende med Call of Duty er den intense følelsen du får av å være i krigen. Nå spiller riktignok jeg på stort lerret med stoor lyd, men når det skytes rundt ørene og du får øresus av en kanon samtidig som kontrolleren rister som ett helvete så blir man helt med.

I tillegg så synes jeg konseptet at de andre spillerene spiller i sammen med deg og rykker fremover er genial.

GeOW: Her ble jeg utrolig positivt overrasket over samarbeidsmodusen. Synd at ikke flere spill har mulighet for det. Utrolig kjekt når man ikke er alt for god, men likevel kan føle seg nyttig i progresjonen fremmover.

Alle bør kjøpe begge spillene, Call of Duty 2 er til 199,- på playx.no i hvertfall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Call of Duty 3, utvilsomt !

Har både COD3 og GOW, men har aldri blitt dratt inn i GOW på samme måte som COD.

Dette skyldes nok mye mine sjanger-preferanser. I COD får man følelsen av å være en del av en større handling rundt seg. Atmosfæren er intens, omtrent som å lure seg inn i Saving Private Ryan og delta selv. Skriptingen kommer tilsyne ved repetisjoner, men er allikevel ikke plagsom.

GOW blir for mye standard FPS for meg, hvor raske responser, teknikk og bevegeleser blir avgjørende. Ble aldri betatt av atmosfæren, og sliter litt med å leve meg inn i en verden med mye monstre og futuristiske elementer. Liker også bedre combat i åpne landskap uten for mye løping rundt i klaustrofobiske kulisser. Det blir fort slitsomt når man spiller på stort lerret. Kjøpte den desverre på hypen og ble skuffet. Teknisk er den imponernde med flott grafikk og detaljer.

Lenke til kommentar

Kjøp deg begge du. Men kjøp helst COD2, istedenfor COD3..synes personlig at nr 2 er bedre. GeoW likte jeg ikke i det hele tatt, men lekker grafikk da...

Edit: Anbefaler også Prey til 99kr. Kjøpte det selv sist fredag, vel verdt 99kr. Selv om jeg har det til PC.

Endret av Enigma123
Lenke til kommentar

Jeg og vennene mine som kommer for å spille split-screen hver uke foretrekker klart CoD2 (IMO den beste FPSen til X360).

CoD2 har dog ikke co-op, så man trenger minst tre stykker for å spille multiplayer. GoW har derimot bare støtte for 2 spillere samtidig, men co-op.

For å samle de gode sidene med CoD2:

- Relativt enkle achievments (kun SP achievements)

- Veldig robust SP campaign

- Enormt presis sikting

- God multiplayer online, og offline (favoritten blant split-screen gjengen).

- BILLIG!

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...