Ekko Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Hei Har nylig begynt å sete meg inn i hvordan dette vil fungere, og har bare en slutning jeg ønsker å få bekreftet: Med digitalt bakkenett må man ha 2 dekoderbokser dersom man ønsker å se på et TV-program på NRK samtidig som man vil ta opp programmet som går på TV2. Vet det er mange eldre, feks mine foreldre, som gjør dette. En annen konsekvens blir at det ikke holder å programmere videoopptakker/hdd-opptaker til å ta opp, man må også sørge for at digital-tv-boksen står innstilt på riktig kanal, mao enda en fjernkontroll og instilling for teknisk utfordrede å forholde seg til. Løsningen må i tilfelle bli å kjøpe en digitaldekoder med innebygget hdd-opptaker. Enda en stor utgift... Er det kommet noen slik bokser enda som har HDD-opptaker og vil fungere i norge? Endret 21. juni 2007 av Ekko Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Slik jeg har forstått det, så vil du ikke kunne koble til dekoderen til videospilleren, siden den ikke har noen analoge ut-porter. Men du får nok bedre svar om du skriver e-post til ntv/riktv. Lenke til kommentar
OlavHW Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ekko: du har rett i alt du skriver. Dvs HDD opptaker fra RiksTV er vel den eneste praktiske løsningen for alt bortsett fra NRK kanalene. Hvis du bare vil se NRK kanalene så kan du ta dem inn på et PC kort, med rett SW vel og merke, og det burde vel også være mulig å dekode mer enn en kanal, men dette kommer sikkert også an på SW/Drivere/kortet. Jeg er 110% sikker på at dekoderen vil ha analog utgang. I motsatt fall ville ingen med litt eldre TV (ikke flatskjerm) kunne ta i mot RiksTV sine sendinger. Det tror jeg hadde blitt litt opprør for å si det pent Kan jo selvfølgelig være at de har lagt på noe kopi-beskyttelse a la Macrovision el på analog utgang, men det er vel heller tvilsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå