Mithrandir123 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei! Jeg har netopp fått meg adsl. men har ikke netverkskort, så jeg drar til butikken og kjøper meg et, Det heter " Netgear PCI Adapter FA311 10/100 Mbps Fast Ethernet ".Jeg setter det inn, og får såklart "ny maskinvare" meldingen når jeg kommer inn på skrivebordet, jeg har 98' og får beskjed om og sette inn driver diskett, Jeg gjøre det og alt ser greit ut. Men etter hvert begyner ting og klusse seg til. Han begyner og spørre etter win 98' cd rom, (som det såklart ikke står no om i manualen ) Jeg tenker " no swett" og setter in cd romen, men så får jeg meldingen " Klient for microsoft-nettverk kan ikke instaleres sammen med tcp/ip stack FTP software, inc " Jeg trykker så klart ok, går inn på kontrollpanelet og system - nettverkskort og ser under Netgear pci adapter - egenskaper, der står det jo såklart at denne enheten fungerer som den skal. Jeg rebooter for sikkerheten skyld og siden det har jeg fått denne artige blåskjermen når jeg starter " Ugyldig Dynamisk VxD-koblingskall fra ND3IHP (01) + 00000109 til enhet 3053, tjeneste 5. Vil du fortsatt kjøre Windows 98 J/N " Jeg kommer in på skrivebordet, og tenker "ja siden enheten fungere som den skal så." og dobbelt klikker på ADSL koblingen, men får beskjeden " finner ikke modem" Så jeg prøver og koble meg opp mot min bærbare pc, men får ikke svar ifra noe nettverk i det hele tatt. I full agresjon slår jeg av pcen sånn halvveis river ut nettverkskortet, og tar det med tilbake til butikken, sier at jeg må prøve med et nytt produkt og gir meg et nytt kort. Jeg drar hjem og hele eppisoden reapets itself!! HVordan fjerner jeg blåskjermen? HVordan får jeg dette møkkakortet til og fungere? Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 98 og nettverk er noe herk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 For det første må du se om du kan finne en nyere driver til netverkortet. Så kan du og prøve å finne ut hva de feilmeldingene prøver å si deg. Bruk google.com beste søkemotoren som noen gang er laget? Edit:Her finner du driver http://www.bovistech.com/drivers.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå