Fanta4free Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) noen som vet om noen god matt eller oppskrifter med bleksprut innblndet?? smakte på det i dag og det var ikke vondt i det hele tatt. dette var i wok da btw Endret 19. juni 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ikke at jeg har noen kunnskap om området, men vil bare tipse deg om at hvis du er i Hellas så bør du absolutt smake på blekksprut der nede. Nydelig! Både åtte-armet og ti-armet. Nam, nam, nam! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har bare smakt sånne frityrstekte ringer av blekksprut. Det heter noe spesielt, men jeg husker ikke hva. Det var uansett skikkelig godt. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 oki vet ikke hva jeg hadde jeg det var noe jeg spiste på restrurant vertfall jeg likte det veldg godt. får man kjøpt dette på fiske disken på nermaten liksom? og er det dyrt? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har aldri sett det i frysedisker hos rema o.l. Men kanskje hvis du går til store kjeder som Meny eller Ultra. Finnes nok, men tror du må lete litt =) Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 er meny hos meg da så skal se der i morgen Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg var på Kreta inntil nylig, og de ringene Aidskake snakker om, heter selvfølgelig noe så enkelt som "fritert blekksprut", (χταπόδι στη σχάρα) og lukter himmelsk! Spiste det ikke selv, men noen ved bordet bak meg på en restaurant spiste det... Hvordan grille blekksprut! (engelsk) Hvordan grille blekksprut! (norsk) Endret 19. juni 2007 av tOmma- Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Nei, det heter 'Calamaris Fritas'. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Varierer vel fra sted til sted, på den restauranten jeg var på, het det dette. Men whatever Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 også husk det er oppskrifter jeg er ute etter Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) også husk det er oppskrifter jeg er ute etter 8901296[/snapback] Sjekk min første post, har oppdatert den med to oppskrifter, en på engelsk og en på norsk Endret 19. juni 2007 av tOmma- Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 jeg vet ikke helt, er en smak som er vansklig og forklare Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hva smaker blekksprut? 8906593[/snapback] Helt nydelig. Det minner ikke mye om sjømat i smaken egentlig. Har et helt nydelig hvit kjøtt. Du bør virkelig prøve det, men styr klar av "Calamaris ala Romana" som er frityrstekt, de har en lei tendens til å bli seige og med lite smak. Husk at de skal stekes som kamskjell, maks 1 minutt (litt avhengig av størrelsen så klart). Veldig godt å blande inn i salater eller spise kalde som en del av Tapas eller lignende. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nei, det heter 'Calamaris Fritas'. 8901281[/snapback] Vanlige trifyrstekte blekksprutringer kalles bare for Calamaris btw. De du kjøper i butikken her hjemme har en tendens til å være seige og smaksløse, men Calamarisen du får servert i Hellas er god. Allikevel er det ikke noe som kommer i nærheten av å smake så godt som grillet eller stekt blekksprut med presset sitron servert på en taverna i Hellas med et glass Sprite ved siden av. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Husk at de skal stekes som kamskjell, maks 1 minutt (litt avhengig av størrelsen så klart). Veldig godt å blande inn i salater eller spise kalde som en del av Tapas eller lignende. 8906857[/snapback] Jepp. Om blekksprut steker for lenge så blir det gummi. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Husk at de skal stekes som kamskjell, maks 1 minutt (litt avhengig av størrelsen så klart). Veldig godt å blande inn i salater eller spise kalde som en del av Tapas eller lignende. 8906857[/snapback] Har opplevd denne gummi-konsistensen noen ganger. Det er ikke veldig digg for å si det sånn! Jepp. Om blekksprut steker for lenge så blir det gummi. 8959465[/snapback] Har opplevd denne gummi-konsistensen noen ganger, det er ikke særlig digg for å si det sånn! Endret 28. juni 2007 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Calamares er godt ja. Men aller best når de er nystekte på strandkanten i Spania, hehe. Søt chilisaus som dip ved siden av er også godt. Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Husk at de skal stekes som kamskjell, maks 1 minutt (litt avhengig av størrelsen så klart). Veldig godt å blande inn i salater eller spise kalde som en del av Tapas eller lignende. 8906857[/snapback] Jepp. Om blekksprut steker for lenge så blir det gummi. 8959465[/snapback] Har hørt at blekksprut enten skal steikes kjapt og varmt, eller kokes i en evighet for å ikke bli seig. Lenke til kommentar
bazarov Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 bleksprut Blek sprut? Snakker vi her om det samme fenomenet som kebabsausen på Norway Cup for noen år siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå