Dark- Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har en Dell maskin og har planlagt å bytte hovedkort, RAM og muligens harddisk. Så har det seg slik at operativsystemet ligger på en såkalt dell cd som ikke kan brukes på andre maskiner. Hvis jeg bytter ut hovedkort, RAM og harddisk, vil jeg da kunne installere operativsystemet? Det blir jo ikke en dell maskin i den forstand lenger? Lenke til kommentar
chma Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har en Dell maskin og har planlagt å bytte hovedkort, RAM og muligens harddisk. Så har det seg slik at operativsystemet ligger på en såkalt dell cd som ikke kan brukes på andre maskiner. Hvis jeg bytter ut hovedkort, RAM og harddisk, vil jeg da kunne installere operativsystemet? Det blir jo ikke en dell maskin i den forstand lenger? Niks da må du kjøpe os, for vi laster jo ikke ned et ellers hvilken modell er det du har? Christian Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Regner med du kan bruke den uansett, bare du har en kode eller noe som sikkert følger med. Hvis ikke krever du bare en installasjons-CD til operativsystemet av Dell, for det følger jo med lisens på OS når du kjøper PC fra Dell Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Ja, skal ringe dell i dag... det er mulig at man kan installere det på en ny maskin uten problemer. Testa det på min IBM Aptiva pc, der sto det bare at operativsystemet var beregnet på pc'er uten operativsystem... så vi får se.. Btw, så gikk det ikke an å oppgradere med den cd'n på IBM maskina. Pga av at det ikke var en Dell maskin Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Den CD'n er helt sikkert ett IMAGE. Vil tro det går greit å bytte RAM, HK og CPU og fortsatt bruke CD'n. Det beste hadde såklart vært å lagt inn OS fra en vanlig OS cd. Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Ja, men nytt OS koster penger... jeg skal legge over med Windows XP rett etterpå uansett... Det er bare det at windows XP'en bare er en oppgraderings pakke slik at jeg må legge inn windows ME først. Og windows ME ligger på den Dell cd'n Lenke til kommentar
Dark- Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Snakka med Dell nå... De sier det er en helt vanlig OS cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå