bungle89 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 det har seg slik at vi har routern vår i stua. og jeg har lagt opp kabel for en maskin til rommet, som er 2 mil unna. vi skal få en andre datamaskin på samme rommet og jeg lurte på om det er mulig og splitte signalet fra den kabelen jeg allerede har lagt opp, slik at jeg slipper og legge en ny kabel rundt hele huset to ganger til? er dette mulig? og hvis det er, er det med noen ulemper? noen som har prøvd dette? på forhånd takk Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 du kan evt kjøpe deg en svinbillig switch fra komplett.no, men du får også splittere som gjør at du kjører over alle fire parene og ikke bare to. Da har du en splitter i ene enden av kabelen og en splitter til i andre. Kan også benyttes til å kjøre feks telefon og pc over samme kabel, eller to pcer med forskjellige vlan. vet dog ikke hvor du får kjøpt slike, og etter det jeg har hørt skal de koste et par hundre kroner, så heller en switch. Lenke til kommentar
ebola950 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) noe ala denne? -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=104030 kan den spitter saken være noe ala denne? -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=116575 ? Endret 19. juni 2007 av ebola950 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Dersom du tenker litt økonomi så kjøper du switceh. Da Switch = 150 kr Splitter = 147 kr *2 = 294 kr I tillegg får du bedre hastighet med switchen fremfor splitteren! Lenke til kommentar
ebola950 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) og man får mulighet til å koble flere pcer på senere. og skal man ha maks hastighet mellom pcene bruker man (om begge støtter gigabit) gigabit Switch ->slik Endret 19. juni 2007 av ebola950 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå