FullColor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Som overskriften sier så mens jeg spiller av og til nå så får jeg en blå skjerm hvor det står noe sånn som: starter dumping av fysisk minne, pc'en er da helt fryst, nytter ikke hva jeg trykker på, så det er bare og holde inne power knappen og restarte pc'en. Dette har skjedd med flere spill, første gang tror jeg var med stalker, så ganske mange ganger etterhverandre med black and white 2 og nå til slutt med supreme commander. Når pc'en så starter opp så er acktive desktop slått av, så trykker jeg på gjenopprett active desktop og får så bare beskjed om at: kan ikke kjøre script på denne siden. Så da trykker jeg altså andre museknapp osv og velger bakgrunn manuelt. Har søkt på pc'en med xoftspy,avg antivir,adaware se,spybot s&d og spyware doctor så jeg har ikke særlig mistanke til no malware eller virus av noe slag. Ting som derimot har streifet meg er varmen, siden den blå skjermen forteller meg om dumping av fysisk minne, kan det da vær at minne er blitt overopphetet. En annen ting er at jeg titt og ofte bruker ccleaner og regseeker til og rydde opp i registeret. P.s. vet ikke om dette har noen sammenheng, men hver gang (ofte ihverfall) jeg skal slå av pc'en så vil ikke explorer.exe lukke seg, får da beskjed av oppgavebehandleren om og avslutte prossesen som man normalt får når et program slutter og svare og man bruker opgavebehandleren til og avslutte en prossess. Tenkte dette kanskje var nyttig informasjon i tilfelle det er et problem som har vært mye lengre enn det jeg tror og har utviklet seg. Endret 19. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Skjer også dette når du køyrer andre oppgåver på maskina som er tunge? Slik plar skje hos foreldra mine når eg har køyrd maskina godt nok på ein somarsdag. Korleis er temperaturen i maskina? Foretatt HW-endringar i det siste? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Vel ang temp så har jeg aldri fått målt mens jeg kjører noe tungt,(spill i mitt tilfelle) og etter at jeg går ut av ett spill for og måle så synker temperaturen som regel så raskt at jeg er ikke sikker på hvor mye det egentlig er under full load, men prossesoren min har jeg inntrykk ligger ikke så veldig høyt, har en zalman 9500 kjøler som holder cpu'en min rundt 42 grader idle, skjermkortet derimot er kanskje varmt på rundt 67 grader men det er vist helt normalt har jeg lest for 8800 serien, hovedkortet holder seg ca 2 grader lavere enn cpu. Minne derimot har jeg ingen anelse om hva slags temp de har. Har forresten hatt over 30 (har 29 nå) grader i leiligheten min her da så hmm.......har vel kanskje inntrykk at pc'en virker litt mer ustabil i varmen ja. Jeg kjører forresten ingen andre tunge applikasjoner enn spill, har bare skjedd med de spillene som er nevnt over, men nå er det kun de spillene jeg har brukt i det siste også. Edit: og som du kan se i sig'en min så har jeg overklokket, men det er med de temperaturene jeg har nevnt. P.s. jeg skal nå legge inn en termometer i kabinettet for selv om jeg mener jeg har en god kjøler på cpu så har jo alle komponentene mine aktiv kjøling unntatt minne, og har lenge hatt en følelse av at selv om komponentene mine holdes sånn nogelunde kalde pågrunn av den aktive kjølinga så tror jeg det kan vær kanskje varmt i kabinettet med 30 grader i rommet. Og da med tanke på minnet som ikke har noen aktiv kjøling utenom de aluminium belegget på dem så burde jeg vel nesten tenkt på dette før. Jeg forbereder meg på en overraskelse, nexus breeze som lissom skulle ha en perfekt luft flyt. Endret 25. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Har nå målt temp inni kabinettet med termometer og tempen ligger rundt 30-31 grader celsius idle og ca det samme tror jeg under load, rom tempen har flukturert fra 25-30 grader mens tempen i kabinettet har på tross av det vært uforandret. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Har du har mulighet for å montere flere vifter i kabinettet? Om du har bare den i bunn + psu til å fjerne all varmen, da kan du ha problemer nå i varmen? Lenke til kommentar
SantaCruz Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Forsøk også å oppdatere drivere til skjermkort, det har hjulpet meg Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Ang vifter så har jo nexus kabinettet bare de som følger med (er jo ikke noen plass for og sette noen andre plasser. Om ikke du hadde noen fikse ider da ang vifter eller div så lytter jeg gjerne øre Ang drivere til skjerm kort så bruker jeg de nyeste offesielle 158.22 tror jeg. Endret 26. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 For å teste om det er overklokkingen som gjør at noe av utstyret ditt blir for varmt i sommerværet så ville jeg ha satt cpu og eventuellt gpu tilbake til stock settings for så og teste noen av disse spillene som du får blåskjerm av. Hvis du da ikke får blåskjerm så vet du at det er pga overklokkinga og du må da enten ordne deg bedre kjøling, eller du må overklokke litt mindre nå som det er så varmt ute. Jeg merker vertfall stor forskjell på stabilitet hvis det blir alt for varmt i rommet. Da må jeg som regel stille ned cpu litt så ordner alt seg. Godt det er noe positivt med vinteren også da Vinci Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Ja kan du godt si, men 30 grader i rommet er litt for mye for til og med meg. Har forresten vurdert alt fra air condition til vannkjøling, la akkurat merke til at du har vann sjøl, du vet vel ikke om noen nettbutikk som spesialiserer seg på vannkjølig vel ? Takk for tipset og takk til alle andre også, er blitt mer og mer overbevist at det er varmen som er årsaken. Jeg får vel dessuten nøye meg kankje med å sette opp vifte hastighetene selv om det støyer litt i så fall, ihverfall fårløpig. Endret 26. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Har du tetstet ram brikkene for feil? (f.eks med Memtest86). Minnefeil gir vel oftest helt random blåskjermer, og ikke kun under hard belastning. Men kan jo likevel være en ide å sjekke for å utelukke som feilkilde. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ja kan du godt si, men 30 grader i rommet er litt for mye for til og med meg. Har forresten vurdert alt fra air condition til vannkjøling, la akkurat merke til at du har vann sjøl, du vet vel ikke om noen nettbutikk som spesialiserer seg på vannkjølig vel ? Takk for tipset og takk til alle andre også, er blitt mer og mer overbevist at det er varmen som er årsaken. Jeg får vel dessuten nøye meg kankje med å sette opp vifte hastighetene selv om det støyer litt i så fall, ihverfall fårløpig. 8946105[/snapback] Microplex har rimelig bra utvalg i deler til vannkjøling så ta en titt på sidene deres der. Egen kategori. Mvh, Vinci Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Sigurd2: Nå har jeg kun fått blåskjerm mens jeg har vært midt i et spill, når det svir som mest (online) Men skal prøve memtest86 greit å ha gjort d. Prøvde cs:s nylig og det samme skjedde der ( ikke akkurat det samme, spillet bare klikket og gikk til windows,ingen blåskjerm!) i tillegg så ble pistolen min grønn + litt andre rare farger på brettet etter mange timers spilling Er det noen andre komponenter enn skjermkort som kan gi unormale farger ? Men la oss uansett ikke utelukke at det kanskje kan vær mer enn 1 problem. Problemer så langt: 1: Blåskjerm=restart, skjedd i stalker og supreme commander. 2: Unormale farger, skjedd i cs:source 3: exit til windows, skjedd i cs:source Endret 27. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 For meg høyres det ut som om skjermkortet eller drivarane tek kvelden. Prøv å nedgrader driverane, og skjekk om det verkar då. Om du har sagt at du har gjort dette tidlegare, så beklagar eg, men eg har ikkje tid til å lese gjennom dei to store innlegga dine. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) For meg høyres det ut som om skjermkortet eller drivarane tek kvelden. Prøv å nedgrader driverane, og skjekk om det verkar då. Om du har sagt at du har gjort dette tidlegare, så beklagar eg, men eg har ikkje tid til å lese gjennom dei to store innlegga dine. 8957086[/snapback] Når du sier det så kan jeg ikke huske at jeg har hatt noen av disse probleme før jeg oppgraderte til 158.22. (hadde 97.92 før) Har forressten ikke prøvd å nedgradert driverne før nei. + om det skulle ha noe og si så hadde jeg ett ati kort før, fjernet alle ati drivere grundig før jeg instalerte mitt nvidia da. Dessuten så er disse probleme ganske nye, har hatt 8800 lenge nå uten et eneste problem før nylig disse hær dukket opp da så klart. Endret 27. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det er 158.27 som er dei nyaste no, prøv dei! EDIT: Har du vista? I såfall, så er det .22 som er dei nyaste. Endret 27. juni 2007 av Arne Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Ah med en gang, har mye mer lyst til og oppgradere enn nedgradere dem Edit: XP Edit: Var nettop på nVIDIA hjemme sider og der var de nyeste fortsatt bare 158.22, Er disse andre du snakker om sånn ikke offesielle, beta drivere ? Endret 27. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) En ting til og nevne er at Vcore har jeg på 1.30 men kan flaktulere helt ned til 1.26 ! Har lest no plass at det skal helst ikke skal gjør det mer en 0.1 Jeg skal prøve memtest86 som sigurd foreslå og mens jeg først er igang så er det vel greit jeg går oc min litt i sømmene, noen forslag til stabilitets program som tester alt slik at jeg ikke trenger så amnge forskjellige ? Endret 27. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Eg var berre innpå asus sine driversider og fann driverane til 8800-serien. Kva produsent har du av skjermkortet ditt? http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-no Endret 27. juni 2007 av Arne Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Lurer på om kanskje jeg må øke voltage litt på forskjellige komponenter, at det kan ha vært det og ikke varmen allikevel. Hadde rammen min som kjører på 800mhz på 2.0v isteden for 2.1 som det har blitt testet for, satt nå opp til 2.1. Så skal få gjort noen skikklig testing og gå over oc settingsene mine, tips meg gjerne om noe stabilitets program som tester alt så jeg slepper og ha mange forskjellige. (må vær gratis) Ang gpu driverne så følgte jeg linken din og fant dem, har asus kort ja, men jeg leste på 3dguru at de skulle anses som beta og at de ikke var offesielle ennå. Endret 27. juni 2007 av AllColer Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 AllColer: Anngående mere vifter? Du kan jo kappe hull i kabinetet ditt selv, du må bare passe på at hardwaren din ikke får skade. Det beste er å ta ut alt. Eg vil si det er alt for lite lufting i det kabinetet du har. For å teste om det er varmen, kan du ta av lokket. Det du sier om fargene i cs spillet, kan tyde på varme problemer på skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå