Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp pcen min lager lyder


Anbefalte innlegg

Hær om dagen satt jeg inn en ny ram brikke på 1GB. Hadde strømmen av og strømtilførselen var blitt dregd ut jeg skjekket om alt var koblet riktig før jeg startet pcen i gjænn og dt var dt... Men når jeg skrudde på så fikk pcen min et lite strøm sjokk og ville ikke starte, jeg skiftet strømforsyning og no fungerer pcen min bortsett fra at skjermkorte gikk til hælvette. :mad: Så var alt greit men har bestilt nytt (geforce 8800GTS 500m 320MB) :dribble: . MEN dt var ikke dt som var probleme det som er probleme er at pcen min lager en lang høy lys tone, sirka vært 4 sec... Noen som vet ka som kan være galt? :hmm:

Endret av andriesa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at f.eks hvis et strømadapter, likt man finner til bærbare pc-er, får problemer er det innebygde alarmer som piper for å si fra at noe er feil. Kjente noen som la strømforsyningen under ei pute fordi den pep så høyt, og da tok puta fyr.

 

Kan det hende at f.eks. strømforsyningen har lignende alarmer inni seg? Altså at noe skjedde når det fikk det Hovedkort pleier vel ikke å lage pipelyder når det først er kommet i gang vel? Altså etter selve post-screenen..?

 

Edit: Ser at du har bytta strømforsyning. Kan jo hende det er andre komponenter som gjør det samme..

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg vet at f.eks hvis et strømadapter, likt man finner til bærbare pc-er, får problemer er det innebygde alarmer som piper for å si fra at noe er feil. Kjente noen som la strømforsyningen under ei pute fordi den pep så høyt, og da tok puta fyr.

 

Kan det hende at f.eks. strømforsyningen har lignende alarmer inni seg? Altså at noe skjedde når det fikk det  Hovedkort pleier vel ikke å lage pipelyder når det først er kommet i gang vel? Altså etter selve post-screenen..?

 

Edit: Ser at du har bytta strømforsyning. Kan jo hende det er andre komponenter som gjør det samme..

8899487[/snapback]

 

 

 

ja takk... har funne probleme no og det er rett og slett at hovedkorte er veldig gammelt og at det har slitt me åran, så alarm lyden kommer rett og slett på grunn av at hovedkorte er sluttet og fungere for jeg kjøpte jo nytt skjermkort for jeg trudde det var

probleme

 

men det var hovedkorte som var gådt så skjermkorte eller noe inni pcen fikk ikke strøm. Der for fikk jeg heller ikke skjermen til og fungere... ;)

Lenke til kommentar
Det skjer ofte med pcer, foreksempel med min, når jeg setter inn en ny ram brikke, lager den en lang tone, slett cmos og det vil sannsynlig hvis bli borte, da skal det komme opp en kort pip. Hvis du har samme broblem som meg skal dette løse saken ;-)

 

PS!

Hvis du lurer på hva forskjellige pip betyr er det bare å s¨lå opp i bruker manualen!

9098992[/snapback]

 

 

 

 

ja takk for at du svarte på inlegge mitt.

 

har funne probleme og det er at når jeg satt i rammen så skrude jeg jo på pcen og da blei det strømbrud av en annen grunn...

 

men pcen lager rett og slett lyd for alarmer blir utbrutt på grunn av at noe er feil og feilen er at hovedkorte har sluttet og fungere.

 

jeg kjøpte jo nytt skjermkort for skjermen sluttet og fungere så så jeg jo at det ikke var probleme men probleme da er jo at vist skjermkorte ikke får strøm/kontakt, med hovedkorte så fungere det ikke...

 

logisk sett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...