Isbilen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har enda ikke fått somlet meg til å skaffe meg nytt headsett etter at det gamle døde, og nå er jeg blitt alt for godt vant med de crappy Creative-fonene med nakkebøyle jeg låner av noen kompiser, til å kjøpe noe gammeldagse greier. Problemet er at alt jeg har hørt til nå av nakkebøylesett låter rumpe, og jeg har prøvd mye forskjellig. Det er da jeg leser om iGrado (herrejemini for et ekkelt navn), og et nytt håp vekkes. Kan det endelig ha kommet noe som kan måle seg med mine gode, gamle og relativt døde Denon ahd-350 på lydfronten, og som samtidig ikke føkker sveisen? Noen som har eller har prøvd denne, og vet hvem som har den? Hifi-klubbens hjemmesider lister ikke Grado lenger, kanskje de har kuttet ut merket. Er det bra, kjøper jeg det på flekken, men ikke uten å ha prøvd det først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 head-fi.org er full av info om det vil jeg tro Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Has owned a pair of iGrados for about 9 months, pretty good sound (and I *am* picky about SQ). The problem is, they don't isolate at all, and one is either forced to ratchet up the volume (hate to do that) or use them only at home Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Etter mye frem og tilbake fikk jeg meg endelig et par iGrados i dag. Jeg er heldig med passformen - det er nettopp dette som har vært ankepunktet i mange tester, men det er nesten som om de er skreddersydd til mitt hode (stort) og mine ører (veldig alminnelige). Har ikke fått testet dem så lenge ennå, men jeg sitter ved PC-en med Pendulum på fullt sug, og bassen er i hvert fall helt hårete. Diskanten har jeg hørt luftigere andre steder, dog ikke på denne type utstyr; jeg er egentlig ikke i tvil om at skal man ha bøyle-bak-nakken-hodetelefoner, er det iGrado som er tingen. I det minste til fabrikantene skjønner at det går an å gå enda mer hifi selv med denne konstruksjonen. Ikke er 695,- noen upris heller for kvaliteten du får, her er mye godlyd for pengene. Husk bare å prøve dem på først for å se om de passer. Registrerer at folk har litt problemer med å få tak i disse. Hifi-klubben har sluttet å føre Grado, og akkurat nå er det sikkert litt arbeid med hos importøren med å få dem ut til andre butikker. Jeg fant mine på Musikkmagazinet i Bergen, hvis det er utenfor rekkevide kan du ringe Audio-Media på 55 25 62 14 og høre med dem hvor din nærmeste forhandler er. Endret 8. august 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå