j-- Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei. Har uventet fått meg noen servere (ProLiant DL360 G2) uten disker, som i dataarket skriver at de går på "Wide Ultra3 drives". På wikipedia tolker jeg det som at det er "Ultra3 SCSI/Ultra-160". Stemmer det? Tilkoblingen er lik som den øverste av tilkoblingen på disken øverst på denne wikipedia-siden. Det er 80-pins, right? Om jeg har forstått alt det over riktig, er det da mulig å bruke U320 SCSI-disker på serveren min? U320-disker er så mye billigere enn U160 disker (ihvertfall det jeg finner med prisguiden). Setter pris på svar her. Dette er første gang jeg er borte i SCSI-disker. Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 80 eller 68-pin kommer bare an på om disken er hot-plug eller ikke - og fra hva jeg kan lese i dataarket på serveren skal du ha hot-plug, altså 80-pin. U320 er bakoverkompatibel med U160, så det burde går helt fint. Bare vær sikker på at du får 80-pin da Trodde at DL360 G2 kom også i utgaver med SATA, og i utgaver uten hot-plug SCSI.....men har du 80-pin som på Wikipedia-siden så er det hot-plug SCSI. |2mmy| Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 U320 er den nyeste SCSI'en (sett bort ifra SAS), så det er bare bra at serveren har dette. Kontrolleren på serveren støtter selvfølgelig tidligere versjoner som U160 ja. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 2mmy: Takk takk. Serveren har ikke SATA, kun SCSI. Dette reddet dagen min Jannis-15: Det blir motsatt av det du skriver. Serveren har U160, og diskene jeg vil kjøpe er U320 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "som i dataarket skriver at de går på "Wide Ultra3 drives"." Du har vel vanlig ultra, så har du ultra 2 (U160) og ultra 3 (u320), om jeg ikke tar helt feil. så så vidt jeg tolker det er det U320 kontroller på den serveren. noe som også ville vært normalt, ettersom dette kom for, vel, over 8 år siden i allefall (ettersom jeg har en U320 kontroller fra 1999 fra en HP server). Står også dette i quick specs for serveren: Wide Ultra3 SCSI Drive Cage standard supports up to two 1" Wide Ultra3/Ultra320 hot plug hard drives. Men uansett, ja, de er kompatible om hverandre. Bare med begrenset båndbredde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå