Gå til innhold

Er U320 SCSI tilbakekomp.? (+ flere SCSI-spm.)

j--

Anbefalte innlegg

Hei.

Har uventet fått meg noen servere (ProLiant DL360 G2) uten disker, som i dataarket skriver at de går på "Wide Ultra3 drives". På wikipedia tolker jeg det som at det er "Ultra3 SCSI/Ultra-160". Stemmer det? Tilkoblingen er lik som den øverste av tilkoblingen på disken øverst på denne wikipedia-siden. Det er 80-pins, right?

Om jeg har forstått alt det over riktig, er det da mulig å bruke U320 SCSI-disker på serveren min? U320-disker er så mye billigere enn U160 disker (ihvertfall det jeg finner med prisguiden).

Setter pris på svar her. Dette er første gang jeg er borte i SCSI-disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80 eller 68-pin kommer bare an på om disken er hot-plug eller ikke - og fra hva jeg kan lese i dataarket på serveren skal du ha hot-plug, altså 80-pin.

U320 er bakoverkompatibel med U160, så det burde går helt fint. Bare vær sikker på at du får 80-pin da :)

Trodde at DL360 G2 kom også i utgaver med SATA, og i utgaver uten hot-plug SCSI.....men har du 80-pin som på Wikipedia-siden så er det hot-plug SCSI.

|2mmy|

Lenke til kommentar

"som i dataarket skriver at de går på "Wide Ultra3 drives"."

Du har vel vanlig ultra, så har du ultra 2 (U160) og ultra 3 (u320), om jeg ikke tar helt feil. så så vidt jeg tolker det er det U320 kontroller på den serveren. noe som også ville vært normalt, ettersom dette kom for, vel, over 8 år siden i allefall (ettersom jeg har en U320 kontroller fra 1999 fra en HP server). :)

Står også dette i quick specs for serveren: Wide Ultra3 SCSI Drive Cage standard supports up to two 1" Wide Ultra3/Ultra320 hot plug hard drives.

Men uansett, ja, de er kompatible om hverandre. Bare med begrenset båndbredde. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...