Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Anbefaling av alarmselskap

Anbefalte innlegg

Dette er et felt vi er helt blank på, men vi har nå boligalarm fra g4s (tidligere falken)

med 3 bevegelses sensorer, en sånn magnet funksjon i hoveddøra, og to røykalarmen..

Nå vurderer vi å kanskje bytte leverandør. Og utstyr.

Er det noen med litt peiling innen dette område som kunne anbefale oss leverandør og utstyr? Forskjeller, fordeler og ulemper med trådløst vs kablet osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et felt vi er helt blank på, men vi har nå boligalarm fra g4s (tidligere falken)

med 3 bevegelses sensorer, en sånn magnet funksjon i hoveddøra, og to røykalarmen..

Nå vurderer vi å kanskje bytte leverandør. Og utstyr.

Er det noen med litt peiling innen dette område som kunne anbefale oss leverandør og utstyr? Forskjeller, fordeler og ulemper med trådløst vs kablet osv..

8897872[/snapback]

kjenner igrunnen ikke til så mange forskjellige selskaper. Men som elektriker vil jeg absolutt anbefale et ledningsbasert system. dette av flere årsaker;

1. Du vil kun ha en bateriforsyning og vedlikeholde.

2. Du vil få en meget god sabotage varsling.

3. Du vil kunne utvide og endre anlegget i fremtiden.

4. Forsikringsselskapene godkjenner skjeldent tråløse systemer.

5. Du får et anlegg med færre muligheter for driftsproblemer.

6. Du vil få et veldig bra brannvarslingsanlegg som du kan stole på.

7. Har du leilighet kan du være sikker på at eventuelle leieboere aldri fikler med brannalarmen,

Men... til slutt vil jeg si at et tråløst system er bedre enn ingenting :D

Så om du synes kablene skjemmer og opplegget blir dyrt så er det jo et alternativ.

lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

kjenner igrunnen ikke til så mange forskjellige selskaper. Men som elektriker vil jeg absolutt anbefale et ledningsbasert system. dette av flere årsaker;

1. Du vil kun ha en bateriforsyning og vedlikeholde.

2. Du vil få en meget god sabotage varsling.

3. Du vil kunne utvide og endre anlegget i fremtiden.

4. Forsikringsselskapene godkjenner skjeldent tråløse systemer.

5. Du får et anlegg med færre muligheter for driftsproblemer.

6. Du vil få et veldig bra brannvarslingsanlegg som du kan stole på.

7. Har du leilighet kan du være sikker på at eventuelle leieboere aldri fikler med brannalarmen,

Som tidligere alarmmontør, så vil jeg bare komme med innspill.

1. Godt poeng

2. Det får du ved tråløst også.

3. Lettere å utvide trådløst.

4. Seriøse aktører har godkjente systemer for trådløs.

5. Enig i den.

6. Har ikke hatt noen problemer med trådløse branndetektorer. Batterisvikt varsles.

7. En leigeboer er og blir ein person som klør i fingrene etter å sjekke ut den dingsen som henger i taket/på vegg. Han gjer det berre en gang, siden eiger av anlegget da kommer ned å sier at hen ikke må fikle med alarmutstyret.

I boligsammenheng er jeg veldig for å bruke trådløse system, så sant så ikke kabling blir trukket under bygging. Fungerer helt topp for det meste og kablene er usynlige.

Minus er at det må ha jevnlig service for batteribytte. Uansett så må alarmalegg ha årskontroller for å følge FG-regler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...