Gå til innhold

Fuji S602Z Pro

Anbefalte innlegg

Noen som vet når denne kommer til Norge? Ser flere har begynt å diskutere den på dpreview, ut i fra det jeg fikk med meg skulle denne være litt mer solid bygd, noe som gjør at jeg utsetter investeringen i håp om at dette er bedre bygd for mye bilder på ski enn mange andre modeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve kameraet er vel det samme etter som jeg har forstått. Fuji fikk litt tyn for at de ikke leverte med oppladbare batterier osv. så da smalt de like godt til med en større tilleggspakke med bl.a:

- 1 x Cleaning set (blow brush, buds and cleaning solution)

- 4 x 2000 MiH rechareables

- 1 x Pro 20" remote shutter control lead

- 1 x Finepix case

- 4 x Alkaline batteries

- 1 x Mini Velbon Mini CX tripod

og kalte kameraet Pro for å skille det fra det andre. Har ikke hørt noe om at den "gamle" modellen er dårlig skrudd sammen på noe måte. Tvert imot har jeg hørt masse skryt om dette kameraet, bare så synd at den ikke har en litt kraftigere bildebrikke. :lol:

Vet desverre ikke noe om når kameraet kommer, har du hørt med noen webshop'er?

Lenke til kommentar

"Hei

Fujifilm Norge kommer sannsynligvis ikke til å ta inn dette kameraet."

Det var vel klar tale ja :) Sendte mail til fujifilm Norge i går.

Sjekket litt rundt omkring, det som sto var at kameraet får en sort, mere motstandsdyktig finish (ref www.digit.no), hvorvidt dette gjør kameraet litt mer robust er vel en annen sak...

Er oppløsningen jeg ser på det største aberet med dette kameraet og, men jeg disponerer en Nikon 4500 som jeg kan bruke for bilder som krever mer enn 3 MP, så jeg tror jeg vil supplere dette med Fujien for å ha et kamera til actionbilder på ski, selv om det er godt mulig å ta gode actionbilder med Nikonen, problemet er bare hvis man vil ha flere bilder av samme hopp osv, da blir det for tregt, både 4500 og Canon G3 har jo en autofokus som ikke er akkurat kjapp for å følge med når noe skjer.

Lenke til kommentar

Det finnes vel ingen lynraske kameraer på 4 mp eller mer som ikke koster over 20.000,- Så hvis du skal ha et best mulig kamera for "sportsbilder" uten å grave for dypt i lomma, er nok Fuji'en det beste alternativet. Var inne på å kjøpe det jeg også, men hadde ikke samme krav til hurtighet og havnet på et 4 mp i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...