Flimzes Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Som emnetittel sier, jeg har et trådløst nettverkskort som ikke virker med Prism54 driveren, siden det er to versjoner av dette kortet. Men jeg ahr fått lagt inn driver via ndiswrapper, men når jeg skriver ndiswrapper -i så får jeg beskjed om at prism54 er den aktive driveren. Hvordan deaktiverer/avinstallerer jeg prism54 driveren? EDIT: Er forresten et 3CRWE154G72 Versjon 2 med Prism Frisbee (elns) chipsett Endret 19. juni 2007 av micke090 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du kan svarteliste kernelmoduler slik at de ikke blir loadet. Husker ikke nøyaktig filnavn, men sjekk under /etc/modprobe.d eller noe (tror jeg det var), så finner du en blacklist fil. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg finner modprobe.conf og motd i den mappa du snakker om Modprobe.conf inneholder alias eth0 prism54 alias eth1 3c59x alias scsi_hostadapter ata_piix alias snd-card-0 snd-cs46xx options snd-card-0 index=0 options snd-cs46xx index=0 Sitter i windows nå for å få nett, så jeg vil bare være sikker på hva jeg skal endre før jeg rebooter. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du skal legge til teksten "blacklist prism54" i bunnen av filen /etc/modprobe.d/blacklist Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Det hjalp ikke Noen andre tips? Jeg har Fedora 7 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Sånn ser blacklist fila ut nå # # Listing a module here prevents the hotplug scripts from loading it. # Usually that'd be so that some other driver will bind it instead, # no matter which driver happens to get probed first. Sometimes user # mode tools can also control driver binding. # # Syntax: driver name alone (without any spaces) on a line. Other # lines are ignored. # # watchdog drivers blacklist i8xx_tco # framebuffer drivers blacklist aty128fb blacklist atyfb blacklist radeonfb blacklist i810fb blacklist cirrusfb blacklist intelfb blacklist kyrofb blacklist i2c-matroxfb blacklist hgafb blacklist nvidiafb blacklist rivafb blacklist savagefb blacklist sstfb blacklist neofb blacklist tridentfb blacklist tdfxfb blacklist virgefb blacklist vga16fb # ISDN - see bugs 154799, 159068 blacklist hisax blacklist hisax_fcpcipnp # wifi blacklist prism54 Men den starter prism54 driveren likevell Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Fjernet du "alias eth0 prism54" i modprobe.conf? Kanskje det kan være noe med det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå