Gå til innhold

LCDTV 32" til X360, PC, TV. 6-7000,-

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en 32" LCDTV som jeg skal ha på rommet mitt. Har sett en del på andre tråder her, men blir egentlig ikke så mye klokere av det.

Den skal brukes til det meste, X360, PC og TV. Kommer til å se masse film og dvd fra pcen, så kvalitet her er viktig. I første omgang blir det nok bare en vanlig bordantenne til TVen, men regner med at det blir oppkobling mot det digitale bakkenettet når det kommer til høsten en gang.

Lyd er ikke spesielt viktig da jeg kommer til å ha høyttalere ved siden av.

Må ha gode tilkoblingsmuligheter slik at jeg kan ha alt koblet til samtidig, altså X360, PC og TV. Vil da helst bare kunne velge mellom disse.

Helst max 6-7000,- et sted, gjerne biligere også, men KAN strekke meg bittelitt høyere om nødvendig.

Rommet er ikke så stort, så kommer til å sitte ca 2m fra tven. Dette er vel en grei avstand til en skjerm på denne størrelsen?

Har sett litt på LG 32LC 51 og LG 32LC42 som begge virket veldig fine, men skjønte ikke helt hva forskjellen på de to var forutenom oppkoblingsmuligheter, hvorfor er LC42 dyrere? Er dette fine tver med god kvalitet?

Takk for forslag og hjelp!

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du sitte 2 meter unna er egentlig 32" for stort. Man bør sitte ca 1 meter unna tv'en pr 10 tommer, altså bør du sitte over 3meter unna for at 32" skal føles riktig.

Men, skal vel godt gjøres å tvinge deg til å se på 26"? Der får du mer for penga også.

Haken ved de lg'ene er tilgjengeligheten, shg.no har ikke etter hva jeg vet særlig god tilgang på tver, selv om prisene er fine.

Lenke til kommentar
Skal du sitte 2 meter unna er egentlig 32" for stort. Man bør sitte ca 1 meter unna tv'en pr 10 tommer, altså bør du sitte over 3meter unna for at 32" skal føles riktig.

8898328[/snapback]

Dette er vel ikke helt riktig. 2 meter er en fin avstand for en 32" lcd-tv. Riktig avstand er viktig for innlevelsen.. å sitte over 3 meter unna blir for mye.

Lenke til kommentar

8898328[/snapback]

Jeg er ikke enig, 32" er ikke stort i det hele tatt på to meters avstand. Jeg sitter 3-4 meter fra 106", og det er ikke problematisk (selvsagt avhengig av ordentlig kildemateriale). 10,6 meter sitteavstand hadde vært fryktelig mye.

Men, skal vel godt gjøres å tvinge deg til å se på 26"? Der får du mer for penga også.

8898328[/snapback]

Jeg har en 24" PC-skjerm, og den er alt for liten til å gi en ordentlig filmopplevelse uansett hvor nært man sitter. Oppløsning osv er jo helt topp til HD-materiale, men opplevelsen er likevel ikke der.
Lenke til kommentar

Jeg går nok for en 32" ja. Spørsmålet er bare hvilken. For øyeblikket er LGs 32LC51 den mest aktuelle, men det store spørsmålet her er jo tilgjengeligheten som Alastor nevner. Men jeg regner med at shg.no greier og skaffe den hvis jeg bestiller en?

Har også sett på den billige Tatung c32mchk, som virker helt grei, litt bedre i forhold til lommeboka også. Men denne er jeg litt skeptisk til, selv om mange roser den opp i skyene så greier jeg ikke bli helt overbevist, virker som litt sånn billigtv, får det man betaler for. Synes LGen har mye finere design også, som selvfølgelig spiller inn her det også.

Lenke til kommentar
Jeg går nok for en 32" ja. Spørsmålet er bare hvilken. For øyeblikket er LGs 32LC51 den mest aktuelle, men det store spørsmålet her er jo tilgjengeligheten som Alastor nevner. Men jeg regner med at shg.no greier og skaffe den hvis jeg bestiller en?

8904633[/snapback]

Min erfaring (basert på folk jeg kjenner som har bestillt noe på SHG som ikke er på lager) er at det kan ta veeeeeeeeeeldig lang tid (og kommer kanskje aldri).

Lenke til kommentar

8904633[/snapback]

Min erfaring (basert på folk jeg kjenner som har bestillt noe på SHG som ikke er på lager) er at det kan ta veeeeeeeeeeldig lang tid (og kommer kanskje aldri).

8905509[/snapback]

Skal sende de en mail og høre med de. De må jo være ærlige på det. Tror uansett ikke det blir noe kjøp før i starten av August kanskje, men da går det jo ann å planlegge litt om de skulle bruke lang tid på det.

Edit: Kan noen si meg forskjellen på 32LC51 og 32LC42?

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bumper denne tråden min litt jeg. Har nå egentlig slått fra meg LG, da det ser ut som det er mye træl med å skaffe den jeg vil ha og greier og greier. Har i stedet sett meg ut tre Samsung modeller:

Samsung LE32S71B

Samsung LE32S81B

Samsung LE32R88

Noen som har noe å si på noen av disse? Er sistnevnte verdt nesten 1000 kroner mer enn den første? Er den kontrastforskjellen verdt de ekstra kronene? Heller akkurat nå mest mot S81B, men jeg tar gladelig i mot positive og negative kommentarer om disse modellene for å hjelpe meg litt på vei!

Lenke til kommentar

Ja, virker fornuftig det. Men det eneste er at jeg er mildt sagt meget skeptisk til denne nettbutikken pixmania.com. Står utrolig mye negativt om de i prisguiden. :hmm: Elkjøp har den til 8495,-. Det er uaktuelt til den prisen. Noen som veit om andre steder de har den til rundt 7000? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...