DaDudeRulz Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Mange colabokser med slange som forbinder dem (24 colabokser?) som radiator, god ide? Hadde vært über-fett da Pumpe da, er det greit og bruke en billig-pumpe? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Sikkert mulig det. men vet ikke om tempen ville synket no serlig. tungt blir det og. men bare prøve vell Lenke til kommentar
DaDudeRulz Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 har ikke vannkjøling, vil bare vite om det er bra nok til å kjøle min XP1800+ (44C ved idle på normal klokk) Lenke til kommentar
rusle Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har heller ikke vannkjøling men husk at det er blant annet overflaten som bestemmer hvor god kjøling du får. en bulket boks burde gi omtrent samme kjøling som en rund en. Et annet praktisk spøsmål: hvordan skal du få laget en tett tilkobling til colaboksene? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det tenkte jeg på også, tett tilkobling. Ellers vill bare den siste boksen tømmes for vann. og den første vill oversvømmes. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Blir jo nesten 8 liter vann i de boksene der. Vil jo være en stor jobb og sette dem sammen, men jeg blir overraska om disse boksene (som tross alt leder varme godt) ikke vil klare å fjerne varmen men ikke skyt meg om det ikke funker Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 laget en blokk av bunnen i en cola-boks, da brukte jeg noen rør-biter jeg hadde liggendes (titanium) fann en borr som stemte bra med diameteren på rørbitene, borret fra under-siden og opp puttet inn rørbitene i hullene sine. blandet sammen litt "Araldit rapid" to komponent lim (tåler 100Kg/cm2) lot det størkne og limte på andre siden av hullene.... virka bra... men, jeg tror at du hadde klart å senke temperaturen litt, men ikke nok. Lenke til kommentar
DaDudeRulz Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 tenkte på noe sånn her: ----------vann inn --------------| **************| ***********_|||||______************ **********/##########********** **********|##########|********** **********|##########|********** ||||||||||||||##########|********** *****|****|##########|********** *****|****_________/************ vann ut Tenkte og tette det med silikon eller noe sånt, men vil jeg trenge en veldig krafrig pumpe for og få vann til å gå rundt der? (lite penger :oops: ) EDIT: bryr meg ikke så voldsomt om temp, så lenge det er relativt stille/behagelig å høre på og stilig og se på Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Dra til høgger'n ! Der får du store billige raiatorer som er fult brukbare, hvis du er heldig. Har en stor radiator selv, ikke så stor som en bil radiator men. Jeg bruker Eheim 1048, den er mer enn nok. Da har jeg ca 20cm løftehøyde. Lenke til kommentar
DaDudeRulz Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 kommer til og få en eheim 600 compact pumpe (eller noe) med 600l/t, trur æ, skal kun kjøle CPU i første omgang, kan jeg da ha en ompa-lompa radiator, eller en liten kjip en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå