Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av motor

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt en litt stor motor som har bra aks..

Skal bruke den til stunts

Må være bra nok til å Klare å holde den på bakhjulet lenge og har litt hastighet

må være rundt 200 - 400 ccm

til rundt 3000 - 4000 kroner men kom gjerne med motorer til opptil 10.000 kroner

Skal ha den på en gammel dt ramme

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen motorer på 200-400cc vil passe rett inn i en gammel dt. Du må sveise om nye motorfester nesten uansett hva slags motor du hiver inn. Ikke sikkert det plass til så stor motor i den engang.

8897275[/snapback]

Det vet jeg.. Men jeg tenkte på denne radiatoren.. Den vil vell ryke fort når sykkelen ryker i bakken i 20-30 km i timen

Lenke til kommentar
Dette er jo en 4 takts motor så den er nok litt i største laget til formålet.

8897332[/snapback]

Er 4 takter større en 2 takter?? åssent merke ville du brukt til dette..

den kommer jo til å få litt juling..

Så den må jo være litt bra...

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Altså en 4 takter er fysisk større og tyngere en tilsvarende 2 takter med samme effekt.

2 takteren tenner 1 gang pr omdreining mens 4 taktere tenner 1 gang annehver omdreining.

8897403[/snapback]

Åssen motor er best til dette? 4 takter eller 2 takter?

Lenke til kommentar

4-taktsmotorer er en del høyere enn totaktere.

Størst suksessfaktor vil jeg tro du får med en motor fra en litt større Yamaha DT, men jeg vet ikke helt om det er liv laga likevel. En fra en DT250 er kanskje mulig å presse inn. Må sannsynligvis bygge om alle motorfester og kanskje litt til for å få plass.

Må være bra nok til å Klare å holde den på bakhjulet lenge og har litt hastighet

Kjøre langt på bakhjulet har ingenting med motorstørrelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Ville gått for en liten 2 takter og gjerne med girkasse, du har jo tross alt begrenset plass i DT ramma di fra før.

8897433[/snapback]

Sant nok..

Men hva mener du med liten?.. Jeg kan ikke bruke en 50 ccm.. Så jeg trenger iallefall en 200 ccm.. og dem finnes jo ikke små

Lenke til kommentar

Er det ikke ærlig talt bedre å bare kjøpe en gammel Yamaha DT eller XT i ønskert størrelse da? Stor motor i mopedramme fungerer ikke, festene passer ikke og det er ikke plass.

Selv et gammelt skrap til 4000-5000,- vil være milevis bedre enn noe du klarer å få sammen med teip og ståltråd i garasjen.

Lenke til kommentar
Er det ikke ærlig talt bedre å bare kjøpe en gammel Yamaha DT eller XT i ønskert størrelse da? Stor motor i mopedramme fungerer ikke, festene passer ikke og det er ikke plass.

Selv et gammelt skrap til 4000-5000,- vil være milevis bedre enn noe du klarer å få sammen med teip og ståltråd i garasjen.

8897631[/snapback]

Teip å ståltrå?

Jeg har jo tross alt bygd større plass til motoren da

Den ligger jo ramme nesten helt ned til bakken. Så det er jo Veldig stor plass til motor..

Ramma er bygd om til å kunne tåle det..

Men vet du om noen rammer som kunne passe bra til jobben ?

Lenke til kommentar

Hvorfor spør du etter en ny ramme viss din er tilpasset større motor som du sier?

Trenger jo ikke 200-400 cc for å kunne kjøre på bakhjulet lenge, du trenger ERFARING.

Du kan lett kjøre med en orginal 50cc på bakhjulet hvor langt du vil bare du kan det.

Men skal du ha noe annen motor i den måtte det blitt en 125cc 2 taktsmotor..

Lenke til kommentar
Hvorfor spør du etter en ny ramme viss din er tilpasset større motor som du sier?

Trenger jo ikke 200-400 cc for å kunne kjøre på bakhjulet lenge, du trenger ERFARING.

Du kan lett kjøre med en orginal 50cc på bakhjulet hvor langt du vil bare du kan det.

Men skal du ha noe annen motor i den måtte det blitt en 125cc 2 taktsmotor..

8898572[/snapback]

vet jo det da.. Men den skal dra lett opp på bakhjulet i rundt 80 - 100 km/t

ikke noe dritt moped

Lenke til kommentar

ikke noe dritt moped

8906208[/snapback]

Skal vi se om vi klarer dette uten noe personangrep...

Er du klar over hva som skal til for å kjøre sikkert på bakhjulet på en motorsykkel? Spør hvem som helst som har kjørt aktivt i en motorsykkelgren i noen år, det er en øvelse i balanse og kontroll foran alt annet, motorkraft er den minste faktoren. Som du sier å dra opp en motorsykkel på bakhjulet i 80-100 km/t uten skikkelig bakgrunn fra motorsport og ordentlig redskap er fullstendig galskap. Gatesykler produseres faktisk bevisst slik at det skal være så vansklig så mulig å få forhjulet til å forlate asfalten. Det er faktisk mer utfordrende å lage en sykkel som trygt holder begge hjula på bakken til en hver tid enn en som kan kjøres på ett. Det skal også sies at denslags er strengt forbudt, blir man stoppet av onkel blå på bakhjulet i noe særlig fart ryker lappen på stedet.

Det krever også en sykkel som er stiv og stabil, noe en stor motor i en mopedramme aldri kan bli.

Jeg kjørte aktivt Trial i en NMF-organsiert klubb i 8 år, og på den tiden kjenner jeg bare en håndfull personer som mestret det fullt ut. Klart det er forskjell på å dra den opp på et lavt gir for å leke seg litt, det hender jeg er skyldig i det selv med XL500'en fra tid til annen. Men da snakker vi 5-10 meter på 1. gir siste bakken opp til huset, ikke noe stuntmann-aktivitet i 100 km/t.

Trådene du har startet her på forumet i det siste tyder på at du har masse selvtillit, et hode full av ideer, men ikke nødvendigvis den helt store tekniske erfaringen. Hva med å bruke litt av den energien og oppsøke en skikkelig NMF organisert klubb? Det finnes aktive miljøer innenfor motorcross, enduro og trial over hele landet, mange har introduksjonskurs hvor man faktisk lærer å kjøre. Det er både gøyere og sikrere enn noe man gjør på hvite skilter.

Det er godt mulig det er plass til stor motor og masse hestekrefter i mopedramma di, det er også godt mulig at du kan få sveiset på fester så du får skrudd den fast også. Men hva så? Skal du ut og kjøre i 80-100km/t på hjemmelaget redskap? På ett hjul?

Da håper jeg du ikke bor i nærheten av meg.

Lenke til kommentar

ikke noe dritt moped

8906208[/snapback]

Skal vi se om vi klarer dette uten noe personangrep...

Er du klar over hva som skal til for å kjøre sikkert på bakhjulet på en motorsykkel? Spør hvem som helst som har kjørt aktivt i en motorsykkelgren i noen år, det er en øvelse i balanse og kontroll foran alt annet, motorkraft er den minste faktoren. Som du sier å dra opp en motorsykkel på bakhjulet i 80-100 km/t uten skikkelig bakgrunn fra motorsport og ordentlig redskap er fullstendig galskap. Gatesykler produseres faktisk bevisst slik at det skal være så vansklig så mulig å få forhjulet til å forlate asfalten. Det er faktisk mer utfordrende å lage en sykkel som trygt holder begge hjula på bakken til en hver tid enn en som kan kjøres på ett. Det skal også sies at denslags er strengt forbudt, blir man stoppet av onkel blå på bakhjulet i noe særlig fart ryker lappen på stedet.

Det krever også en sykkel som er stiv og stabil, noe en stor motor i en mopedramme aldri kan bli.

Jeg kjørte aktivt Trial i en NMF-organsiert klubb i 8 år, og på den tiden kjenner jeg bare en håndfull personer som mestret det fullt ut. Klart det er forskjell på å dra den opp på et lavt gir for å leke seg litt, det hender jeg er skyldig i det selv med XL500'en fra tid til annen. Men da snakker vi 5-10 meter på 1. gir siste bakken opp til huset, ikke noe stuntmann-aktivitet i 100 km/t.

Trådene du har startet her på forumet i det siste tyder på at du har masse selvtillit, et hode full av ideer, men ikke nødvendigvis den helt store tekniske erfaringen. Hva med å bruke litt av den energien og oppsøke en skikkelig NMF organisert klubb? Det finnes aktive miljøer innenfor motorcross, enduro og trial over hele landet, mange har introduksjonskurs hvor man faktisk lærer å kjøre. Det er både gøyere og sikrere enn noe man gjør på hvite skilter.

Det er godt mulig det er plass til stor motor og masse hestekrefter i mopedramma di, det er også godt mulig at du kan få sveiset på fester så du får skrudd den fast også. Men hva så? Skal du ut og kjøre i 80-100km/t på hjemmelaget redskap? På ett hjul?

Da håper jeg du ikke bor i nærheten av meg.

8906838[/snapback]

Ok.. Åssen motorsykkel/ramme burde jeg kjøpe da??

Ja jeg har veldig mange ideer. Mange av dem kan ta livet av meg ;) men man lever kun en gang og når man liker det så gjør man det ;)

Hvis man hadde hatt lappen hadde jeg heller ikke gjort det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...