Gå til innhold

Fete bilspill til PC

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen bilspill som kjører samme stilen som f.eks gran turismo (ps2) eller sega gt 2002 (xbox) på PC. Jeg har bilspill abstinens på pc for tiden og elsker gt stilen med svidd gummi, varm asfalt, masse oppgradering og fete sportsbiler. Jeg synes det bare renner ut rallyspill hele tiden.. jeg må dessverre si at jeg misliker rally sterkt så dette er ikke aktuelt. Men finnes det egentlig noen bra gt spill på PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Live for Speed ! :D

Det er foreløpig gratis, og på beta-stadiet.

Vanvittig bra fysikk-modell, og grafikken er det absolutt ingen ting å si på..!

Bra nettkode også.

Kan trimme mye rart hvis man ønsker det, alt fra senking foran / bak til avstiving, girjustering, vinkling av dekkene osv. Lakkering kan selvsagt også utføres.

Demoen tar 32MB, eller kun 18MB hvis du ikke føler du trenger musikken.

Et meget lovende spill, bare synd at de med tiden ønsker å gjøre det kommersielt. Eller..?

Mener en av gutta som jobber på det (tror det ikke er så mange) var med på Black & White-teamet.

Ble temmelig hekta på det tidligere i høst.

Et par bilder:

http://lfs.bhmotorsports.com/content/pics/xfgti.JPG

http://lfs.bhmotorsports.com/content/pics/Image11.jpg

Lenke til kommentar

Glemte helt Racing Legends.

Dette blir vanvittig bra! Ta en titt på detaljrikdommen. De modellerer alt ned til minste detalj.

car_medium.jpg

Riktignok er dette et pre render, men det er slike modeller som skal brukes.

Spillet skal selges etter en litt alternativ modell. Først og fremst vil det bli en del dyrere enn andre spill. Man kjøper selve grunnpakken, og kan senere utvide med tilleggspakker etter hva man ønsker og maskinen klarer.

Utvikleren drev først med spillet West Racing (tror det het det i hvert fall, eller var det World Sports Cars?), men tror rettighetshaverne til dagens biler var litt kranglete, eller så var det muligens andre grunner til at det ble lagt på is. Utfallet var uansett at de gikk over til eldre 60/70-talls racing-biler.

Så en video fra dette spillet for noen måneder siden, og selv om det var fra et tidlig stadium, virket det svært lovende! Måten bilene "duvet" over den humpete banen var temmelig fascinerende.

Vet ikke når det kommer, men mener å ha lest at et beta-program skal settes igang i løpet av året.

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk et Sega GT spill for pc og.

Dette er ikke så nytt som det på Xbox tror jeg men.

Har ikke spillt det så mye jeg, fant det for snart et år siden tror jeg :roll:

men har ikke sett det til salgs noe sted....

nAz-guL :D

Det finnes, ja. Det er så og si en blåkopi av Gran Turismo, og "forgjengeren" til Sega GT 2002. Tror jeg betalte 200,- for det for et års tid siden i en eller annen butikk på Oslo S. Ikke det helt store hvis du har spilt mye GT, men OK tidsfordriv. Kan "bygge" egne biler også (velge karosseri, motortype, størrelse, osv..). Ellers ser Street Legal interessant ut..

Lenke til kommentar

Microsoft Rallisport Challenge (kodet av Dice) virker veldig bra. En konkurrent til Colin MCRae Rally 3.0 om det noen sinne kommer ut da (Codemasters få ut finger'n). Fysikken virker veldig troverdig uten at jeg er noe slags proffessor i den slags. Jeg har kun en ting å utsette på dette spillet. Jeg bruker Microsoft Sidewinder Force Feedback Wheel, og selv med sensitivity på minimum har jeg problemer med å snurre, siden rattet er så uhyre sensitivt. Virker som om man har full skværring allerede ved en halv omdreining til venstre eller høyre. Om jeg finner en eller annen måte å skru ned sensitivity på, så kommer jeg sikkert til å spille meg ihjel på det.

Ellers så har jeg spilt litt Need For Speed: Hot Pursuit 2 i det siste, men liker egentlig ikke denne typen jalla, halv-seriøse bil spill. Morro til et viss punkt, men det har egentlig ikke noen hensikt å være god til å kjøre når purken akser fortere enn meg uansett om jeg har den kjappeste bilen som fins (for ikke å snakke om at både purken og motstanderne omtrent går på skinner - du skal slite for å presse dem av veien og liknende).

Lenke til kommentar
Anbefaler Life for Speed ! :D

Det er foreløpig gratis, og på beta-stadiet.

Et meget lovende spill, bare synd at de med tiden ønsker å gjøre det kommersielt. Eller..?

Mener en av gutta som jobber på det (tror det ikke er så mange) var med på Black & White-teamet.

Det heter Live for speed. Utvikles av 3 stk ildsjeler som vil lage realistisk bilspill.

Det er ikke gratis, det som kan lastes ned er en demoversjon som med masse tilbakemeldinger har hjulpet de å slippe bugs.

De skal selge det gjennom nettsiden sin. Release 1 skal slippes i 4 deler, første del et par uker etter demo versjon 2 slippes, planlagt i februar.

Dermed slipper de distributør og har full kontroll over det endelige produktet, og vi slipper fordyrende mellomledd.

Anbefales ! Dette er og blir bra !

http://lfs.bhmotorsports.com/

release plan; http://lfs.bhmotorsports.com/content/release.htm

Lenke til kommentar
Glemte helt Racing Legends.

Utvikleren drev først med spillet West Racing (tror det het det i hvert fall' date=' eller var det World Sports Cars?), men tror rettighetshaverne til dagens biler var litt kranglete, eller så var det muligens andre grunner til at det ble lagt på is. Utfallet var uansett at de gikk over til eldre 60/70-talls racing-biler.

Så en video fra dette spillet for noen måneder siden, og selv om det var fra et tidlig stadium, virket det svært lovende! Måten bilene "duvet" over den humpete banen var temmelig fascinerende.

quote']

Må vel ha vært World Sports Cars (som det dessverre ikke ble noe av) som du har sett video fra ?

( http://graphix-design.virtualave.net/info/...s/screens1.html )

For på Racing Legends er de hverken ferdig med biler, baner eller fysikkmodellen, les mer på denne siden; http://www.west-racing.com/news.htm

Lenke til kommentar

Må vel ha vært World Sports Cars (som det dessverre ikke ble noe av) som du har sett video fra ?

Ja, det stemmer. :) (Det var forresten det riktige navnet til spillet, West Racing er selvsagt utvikleren)

Racing Legends bygger videre på motoren og arkitekturen til World Sports Cars, mens bilene og "verdenen rundt" baseres på eldre racing. (60-tallets?)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Street Legal er konge....Du skal kjøpe en bil med strikkmotor og tune den opp så mye du kan.man kan sette i turbo,bi-turbo,bytte girkasse,sette i NOS og mye annet. man kan bytte ut alle delene i motoren!

Og hvis du blir lei 4sylindra motor er det bare og sette inn en v6,v8 eller til slutt v10.For og tjene penger å respekt må man ut i byen å kjøre street race!! :D

Anbefaller dette på det sterkeste.Spillet er litt ustabilt uten to patcher som har kommet ut men LØP Å KJØP!

Lenke til kommentar

hehe, kunne jo prøve hotrod 2? vet ikke om det er den ordentlige tittelen men alle som har spilt pc en stund er helt NØDT til å vite hvilket spill jeg mener... :yes:

kjøpe bruktbil og deler, mekke i vei og ut på gata for å få resspekkt... riktignok snevert med BMW'er à la Mujaffa der... :lol:

Chevrolet Corvette'en er ganske så flott... :)

Lenke til kommentar
hehe, kunne jo prøve hotrod 2? vet ikke om det er den ordentlige tittelen men alle som har spilt pc en stund er helt NØDT til å vite hvilket spill jeg mener... :yes:

kjøpe bruktbil og deler, mekke i vei og ut på gata for å få resspekkt... riktignok snevert med BMW'er à la Mujaffa der... :lol:

Chevrolet Corvette'en er ganske så flott... :)

Det er nok "Street Rod II" du tenker på. :) Genialt spill, men personlig foretrekker jeg det første spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...