endrebjo Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har noen av dere med 4 GB og 32-bit OS prøvd å deaktivere swap/page file? 8897707[/snapback] Ja. Jeg har deaktivert swap filen, og har 3,5 gb minne ledig. xp 32 bit 8900809[/snapback] Er det stor forskjell med og uten swap-filen?Følger forskjellen størrelsen på swap-filen lineært? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Det har jeg ikke sjekket, kan sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb. Vil jo tro at den ihvertfall følger swapfilen til en viss grad. Lenke til kommentar
IP Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Såvidt jeg vet brukes ikke adresse-poolen til å adressere swap-fil, så om swap er på eller ei skal ikke ha noe å si. Significant chunks of address space below 4GB (the highest address accessible via 32-bit) get reserved for use by system hardware: • BIOS – including ACPI and legacy video support • PCI bus including bridges etc. • PCI Express support will reserve at least 256MB, up to 768MB depending on graphics card installed memory Kilde: her PAE kan slås på (hvis hardware støtter dette) ved hjelp av boot-alternativer i boot.ini (win xp) eller ved bruk av BCDedit i vista. Hvordan dette gjøres i Linux vet jeg ikke. IP Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Med andre ord så er det mest sannsynelig PAE som gjør at jeg kan "se" hele 3,5 GB ram i og med at bare skjermkortet mitt alene tar opp 512 mb ram? eller?? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 PAE kan slås på (hvis hardware støtter dette) ved hjelp av boot-alternativer i boot.ini (win xp) eller ved bruk av BCDedit i vista. Hvordan dette gjøres i Linux vet jeg ikke.8910697[/snapback] Ørlite grann off-topic, men et godt tips til de som synes BCDedit blir litt for heavy: EasyBCD gjør jobben ... easy. Kjekk å ha da jeg hadde både Vista32 og Vista64 på samme PC, og begge boot-alternativene hadde samme navn ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå