rocknrolf77 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Installerte Pclinuxos igjen i går for å gi den en ny sjanse. Men jeg sliter med å like kde bare. Fint at de har med pakker som cinelerra blant annet. Men pakkeutvalget er fortsatt ganske smått når man er vant til ubuntu. Det finnes gnome og xfce i pakkesystemet her å, men utvalget av gtk programmer er ikke så altfor bra akkurat. Men man får en ganske fullverdig ny installajon. Og kontroll senteret fra mandriva er jo ganske digg å ha. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) altås å levere med none open source programmer strider litt mot det som vi kaller open source og linux. Det var en stund at Ubuntu fortalte brukere at de ville begynne å bruke lukede drivere fra nvidia og ati standard i pakkene. Heldigvis fiksa de heller en enkel måte og få de innstalert på =) Slik syns jeg også pclinuxos bør gå også... men er ati ferdig oppsatt slik at man faktisk får til å bruke beryl, uten å konfigrere og gjør en hel masse? Endret 20. juni 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ang. helt FOSS-linux, så blir det spennende å se om det blir noe av Gnubuntu. For det jevne bruker, tror jeg imidlertid open source er uinteressant. For de mer FOSS (free and open source software) -beviste, tror jeg det blir viktigere og viktigere, spesielt etter M$ virkelig har bestemt seg for å ta over verden. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Problemet er at jeg for det meste skriver "jeg" også synes redaktøren det høres bedre med Vi... 8897271[/snapback] Det er strengt tatt ikke noe problem. Det "redaksjonelle Vi" betyr rett og slett at du offisielt representerer HW.no når du skriver, og at HW.no er villige til å stå for den jobben du gjør her. Det forutsetter naturligvis at du er forpliktet til å skille mellom fakta og personlige følelser når du uttaler deg - du har lov å si at noe ikke føles riktig, men du kan ikke f.eks. si at brukergrensesnittet er dårlig laget fordi fargen ikke passer dine personlige preferanser. Det største problemet er vel at man trenger å vennes på å si ting som "vi synes" når du har en mening om et produkt som du ikke har diskutert med noen andre før du formulerer det. Det er greit at det kommer fram av en artikkel om det er en eller flere personer som har testet produktet, men samtidig er det helt naturlig for oss lesere at alle artikler snakker om "vi". Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Problemet er at jeg for det meste skriver "jeg" også synes redaktøren det høres bedre med Vi... 8897271[/snapback] Det er strengt tatt ikke noe problem. Det "redaksjonelle Vi" betyr rett og slett at du offisielt representerer HW.no når du skriver, og at HW.no er villige til å stå for den jobben du gjør her. Det forutsetter naturligvis at du er forpliktet til å skille mellom fakta og personlige følelser når du uttaler deg - du har lov å si at noe ikke føles riktig, men du kan ikke f.eks. si at brukergrensesnittet er dårlig laget fordi fargen ikke passer dine personlige preferanser. Det største problemet er vel at man trenger å vennes på å si ting som "vi synes" når du har en mening om et produkt som du ikke har diskutert med noen andre før du formulerer det. Det er greit at det kommer fram av en artikkel om det er en eller flere personer som har testet produktet, men samtidig er det helt naturlig for oss lesere at alle artikler snakker om "vi". 8910358[/snapback] Takk for opplysningen, skal ta den til etterfølge... fortsatt mye å lære i dette yrket her... Når det gjelder FOSS distribusjoner så er det det som er så flott med Linux, mange muligheter! Hvis du ikke liker måten PCLinuxOS gjør ting på, velg noe annet, som feks Fedora 7. PCLinuxOS vil nok være en "blessing" for en god del brukere tenker jeg Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Og på den måte, skulle du gjøre en blunder og snakker "Vi" så kan du skylde på redaktøren hehe Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) For det jevne bruker, tror jeg imidlertid open source er uinteressant.8908893[/snapback] Mener du at selve begrepet og bevegelsen er uinteressant for de fleste, eller det som kommer ut av det? Mitt inntrykk er at det er voldsom interesse for både produktene; som Linux, OpenOffice.org og Firefox f.eks., men også for konseptet bak. De fleste liker jo gratis programvare - under forutsetning at det kan brukes til noe fornuftig for dem. Men stadig flere får også øynene opp for den unike måten å jobbe sammen på, som gjør at de kan få slike gratisprodukter. Ikke minst settes de gode sidene ved FOSS stadig oftere opp mot de dårlige sidene ved proprietær og kommersiell programvare, og sammenligningen blir så kontrastfylt at det vekker oppsikt - også blant "vanlige" brukere. Endret 21. juni 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg er enig med deg Prognatus. Ganske mange som er pc bevisst liker nok ikke bare gratis programvare men også prossesen bak. Selv prøver jeg å bruke mest mulig åpen programvare. Men jeg trur for folk flest (dvs. de likegyldige personene som sitter på windows hele livet sitt og vil at ting bare funker) så har dette ingenting å si Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Har fått startet LiveCD, men får følgende beskjed når jeg prøver å installere: "I can not find any room for installing" Har nettopp frigjort 20GB til et upartisjonert område til dette. Jeg slipper vel å partisjonere før install? Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Jeg mener å huske at installasjonen også vil oppdage upartisjonerte ledige områder og foreslå at Linux legger seg der og partisjonere automatisk, men det er mulig jeg tar feil og at du må partisjonere selv. Isåfall kan du gjøre det under installasjonen. Ikke for å være avvisende på noen måte, men jeg tror du har bedre sjanse for å få hjelp i et hjelpeforum for Linux. Dette er jo en nyhetstråd. Se min tagline for noen fora der du kan få hjelp. Endret 26. juni 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 støtter distroen software raid 5? Kan dere også kjøre test maskiner med ati etter hvert... evt på slike compiz tester osv? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 blir litt vanskelig da jeg ikke jobber på Hardware.no sitt hovedkvarter men jobber hjemme med min egen PC. Blir litt vanskelig å oppdrive en ATI maskin da. (Og jeg kommer ikke til å åpne maskina mi for å stappe inn et ATI kort til test heller, er så trøblete å få noe inn i den maskina i det hele tatt atte... FY! ) Lenke til kommentar
ghostmaster Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (endret) Når gjør dere en review av PCLinuxOS Gnome 2008 eller MiniMe 2008? Må si jeg er imponert over farta på den nye Minime. Ubuntu-folka skal ikke gjøre mye kludder for at PCLinuxOS nok engang topper som nummer 1 på distrowatch.com sin liste :!: Endret 13. mai 2008 av PCLinuxOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå