Krissern_ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har nylig oppgradert fra 1 til 2 gb ram. jeg satte de nye brikkene der de gamle sto og tok ut de gamle. Hvis jeg setter de gamle inn i tillegg... Vil den da bli mye raskere? Loade raskere i spill og bedre ytelse? Lenke til kommentar
speedy6110 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hmm spørs om ikkje minne brikkene kommer i konflikt ... eg prøvdet dette også med og sette inn de 2 gamle på 512 MB inn i 2 spor og så sette den nye på 1 gb inn i et spor ...men det viser bare 1,5 gb Så kansje det går kansje ikkje .. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 hmm spørs om ikkje minne brikkene kommer i konflikt ... eg prøvdet dette også med og sette inn de 2 gamle på 512 MB inn i 2 spor og så sette den nye på 1 gb inn i et spor ...men det viser bare 1,5 gb Så kansje det går kansje ikkje .. 8896639[/snapback] Men hvis det går? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Hadde vært fint med hjelp her! Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Er det ikke bare å prøve?? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Skal normalt sett gå fint. På den ene maskinen har jeg 2x512 og 2x256MB-brikker. Du kan uansett ikke ødelegge noe ved å gjøre det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 RAM gjør ikke en PC raskere. Mer hukommelse gjør bare at ikke harddisken må swappes til (eller ihverfall like ofte). Med andre ord vil du kun merke bedringer i de programmene som faktisk gjør at maskinen bruker mer enn 2gig totalt. Dette er relativt skjeldent, men det finnes noen programmer og spill som gjør det. Jeg ville dog ikke forventet å merke noe betydelig forskjell i daglig bruk. -Stigma Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) RAM gjør ikke en PC raskere. Mer hukommelse gjør bare at ikke harddisken må swappes til (eller ihverfall like ofte). Med andre ord vil du kun merke bedringer i de programmene som faktisk gjør at maskinen bruker mer enn 2gig totalt. Dette er relativt skjeldent, men det finnes noen programmer og spill som gjør det. Jeg ville dog ikke forventet å merke noe betydelig forskjell i daglig bruk. -Stigma 8904034[/snapback] Ikke helt riktig. Hvis man spiller et spill som bruker f.eks 500mb ram når du har 1 gb ram. Vil dette spillet bruke kanskje 800mb hvis du har 2gb ram. dermed bedret ytelse. Derfor lurer jeg på om det samme vil skje med oppgradering til 3gb? Endret 20. juni 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 RAM gjør ikke en PC raskere. Mer hukommelse gjør bare at ikke harddisken må swappes til (eller ihverfall like ofte). Med andre ord vil du kun merke bedringer i de programmene som faktisk gjør at maskinen bruker mer enn 2gig totalt. Dette er relativt skjeldent, men det finnes noen programmer og spill som gjør det. Jeg ville dog ikke forventet å merke noe betydelig forskjell i daglig bruk. -Stigma 8904034[/snapback] Ikke helt riktig. Hvis man spiller et spill som bruker f.eks 500mb ram når du har 1 gb ram. Vil dette spillet bruke kanskje 800mb hvis du har 2gb ram. dermed bedret ytelse. Derfor lurer jeg på om det samme vil skje med oppgradering til 3gb? 8904257[/snapback] Som Stigma sier er det ikke så mange applikasjoner som bruker mer enn 2 gig minne... Lenke til kommentar
sgc Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Forskjellen på 2 GB ram og 3GB ram er 1GB ram Skal gå fint å putte inn alle brikkene, men de må vel kjøre på samme hastighet og timings, så mulig du må stille dette manuelt i bios. Tror også minnevolt gjelder over alle 4 sporene, så du er avhengig av brikker som kan kjøre på samme volt. Hastighet og timings blir naturligvis avpasset til de svakeste brikkene. Således er det muligens ikke alltid du får raskere pc, selv om du stapper inn 1gb til. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Skal gå fint å putte inn alle brikkene, men de må vel kjøre på samme hastighet og timings, så mulig du må stille dette manuelt i bios. Tror også minnevolt gjelder over alle 4 sporene, så du er avhengig av brikker som kan kjøre på samme volt. Hastighet og timings blir naturligvis avpasset til de svakeste brikkene. Således er det muligens ikke alltid du får raskere pc, selv om du stapper inn 1gb til. 8904716[/snapback] Takk... Det var dette svaret jeg var ute etter Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Forsjellen på 2og 3 gb ram er at hvis du har 2 gb ram i pcn din og setter inn1 gb ram til blir det tre, da vil det være flere brikker som henger fast på hovedkortet (kjeder meg litt ja) Endret 20. juni 2007 av bruno99 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vel, om man f.eks skal kjøre Vista, så er det jo alltids greit med litt ekstra RAM. Men XP klarer seg fint med 2GB, jeg har aldri trengt noe mer der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå