Gå til innhold

Forskjell på 2 og 3 gb ram?

Krissern_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm

spørs om ikkje minne brikkene kommer i konflikt ...

eg prøvdet dette også med og sette inn de 2 gamle på 512 MB inn i 2 spor og så sette den nye på 1 gb inn i et spor ...men det viser bare 1,5 gb  :(

Så kansje det går kansje ikkje ..

8896639[/snapback]

Men hvis det går?

Lenke til kommentar

RAM gjør ikke en PC raskere. Mer hukommelse gjør bare at ikke harddisken må swappes til (eller ihverfall like ofte). Med andre ord vil du kun merke bedringer i de programmene som faktisk gjør at maskinen bruker mer enn 2gig totalt. Dette er relativt skjeldent, men det finnes noen programmer og spill som gjør det. Jeg ville dog ikke forventet å merke noe betydelig forskjell i daglig bruk.

-Stigma

Lenke til kommentar
RAM gjør ikke en PC raskere. Mer hukommelse gjør bare at ikke harddisken må swappes til (eller ihverfall like ofte). Med andre ord vil du kun merke bedringer i de programmene som faktisk gjør at maskinen bruker mer enn 2gig totalt. Dette er relativt skjeldent, men det finnes noen programmer og spill som gjør det. Jeg ville dog ikke forventet å merke noe betydelig forskjell i daglig bruk.

-Stigma

8904034[/snapback]

Ikke helt riktig. Hvis man spiller et spill som bruker f.eks 500mb ram når du har 1 gb ram. Vil dette spillet bruke kanskje 800mb hvis du har 2gb ram. dermed bedret ytelse.

Derfor lurer jeg på om det samme vil skje med oppgradering til 3gb?

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar

-Stigma

8904034[/snapback]

Ikke helt riktig. Hvis man spiller et spill som bruker f.eks 500mb ram når du har 1 gb ram. Vil dette spillet bruke kanskje 800mb hvis du har 2gb ram. dermed bedret ytelse.

Derfor lurer jeg på om det samme vil skje med oppgradering til 3gb?

8904257[/snapback]

Som Stigma sier er det ikke så mange applikasjoner som bruker mer enn 2 gig minne...

Lenke til kommentar

Forskjellen på 2 GB ram og 3GB ram er 1GB ram :tease:

Skal gå fint å putte inn alle brikkene, men de må vel kjøre på samme hastighet og timings, så mulig du må stille dette manuelt i bios. Tror også minnevolt gjelder over alle 4 sporene, så du er avhengig av brikker som kan kjøre på samme volt. Hastighet og timings blir naturligvis avpasset til de svakeste brikkene. Således er det muligens ikke alltid du får raskere pc, selv om du stapper inn 1gb til.

Lenke til kommentar

Skal gå fint å putte inn alle brikkene, men de må vel kjøre på samme hastighet og timings, så mulig du må stille dette manuelt i bios. Tror også minnevolt gjelder over alle 4 sporene, så du er avhengig av brikker som kan kjøre på samme volt. Hastighet og timings blir naturligvis avpasset til de svakeste brikkene. Således er det muligens ikke alltid du får raskere pc, selv om du stapper inn 1gb til.

8904716[/snapback]

Takk... Det var dette svaret jeg var ute etter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...