phax Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 I kveld eller i morgen vil jeg anta alt ettersom når postkontoret ditt stenger. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Det som prøves å si er et dette dreier seg om postens arbeidstider samt rutiner i ditt området. Det er ikke å lett å vite dette om du ikke arbeider i posten nettop på dette området, men som det også blri forklart er dette vanlig bevegelse mønster og du kommer trolig til å få en scanning på pakken iløpet av formidagen (altså at bakken begynner å bevege seg slik at du ser hvor den er, hva den veier osv) Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Den er endå ikke registert Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Den er endå ikke registert Det har ikke noe med Komplett å gjøre, så tror du burde gå å poste et annet sted. Er helt vanlig prosedyre som pakken din går igjennom her. Du må ikke tro at bare fordi du har bestillt en pakke så blir denne leverte til posten med en gang den er ferdig pakken. Her er det visse tider på døgnet som posten blir sendt avgårde fra Komplett. Den er nok fremme i kveld eller i morgen som nevnt tidligere, noe som er helt vanlig. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Ok men siden det er så mange som har klagd så ble jeg bekymret Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Lol, denne tråden ble startet i 2007 i forbindelse med Komplett sin omlegging til robot-lager. Det er gått inn nå, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Den er endå ikke registert Posten kjører da ikke innom Komplett for å hente en og en pakkke. Komplett kjører heller ikke en og en pakke til posten. Komplett er en storkunde hvor Posten henter pakkene, trolig et par ganger om dagen. Når pakka di var ferdigplukket så seint på kvelden hentes den neppe før ca kl 11 - 12 dagen etterpå. Dog avhenger sikkert det av volum som skal sendes. At Posten har sendingsdata registert kort tid etter at pakken er ferdigplukket skyldes at det Komplett som registerer dette. Når de har en ferdigplukket pakke har de også registert denne i postens systemer. Personlig så opplever jeg at pakker som er plukket ca 8 - 9 om morgenen først er registert i 2 - 3 tida om ettermiddagen. I tillegg hender det at bilene som henter hos Komplett kjører rett til Oslo, noe som forsinker registering men ikke selve pakka. Du kan uansett ikke regne med å få noe pakke før i morgen. De fleste utleveringssteder (PIB, postkontor) får bare utkjørt pakker en gang pr dag fra distribusjonsterminalene - og det er normal om morgenen. Edit: Ja og dette var en gammel tråd - som jeg husker godt. Og at "Sendingen er innlevert til terminal og videresendt" innen 12 - 16 timer er langt fra tregt - det er helt normalt. Avhengig av bestillingstidspunkt og nettbutikk kan det ta inntil 24 timer (til og med over) fra en vare er pakket til den er innlevert terminal. Jevnt over kan man regne med minst 2 dager leveringstid fra bestilling/ferdig pakket. Inntil 4 - 5 dager er heller ikke uvanlig om man treffer uheldig til, f.eks pakket 2 minutter etter Posten hentet, kom til siste terminal 30 min før dagens rute går ut. Bare dette gir to dager ekstra leveringstid. Endret 21. september 2010 av Bolson Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Fortsatt ikke registert er så utalmodig Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Fortsatt ikke registert er så utalmodig Du får da pakken tidligst i morgen uansett - så det er da ingen grunn til å hisse seg opp over det som er helt normalt. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Fortsatt ikke registert er så utalmodig Du får da pakken tidligst i morgen uansett - så det er da ingen grunn til å hisse seg opp over det som er helt normalt. men pakken er ikke registret endå Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Fortsatt ikke registert er så utalmodig Du får da pakken tidligst i morgen uansett - så det er da ingen grunn til å hisse seg opp over det som er helt normalt. men pakken er ikke registret endå Som jeg skrev ovenfor - pakken blir ikke registert (Sendingen er innlevert til terminal og videresendt) før Posten har hentet den hos Komplett, kjørt den til terminal og sortert den for videresending. Om Posten hentet varer hos Komplett kl 12.00 - vil man neppe ha den registert før etter klokken 14.00. Om den mottaksregisteres i Stokke så tar det ikke mer enn 4 - 5 timer før den er registert og sortert i Oslo. Tok 4:52 timer for meg sist. Derfor er det ingen grunn til å hisse seg opp. Om du da ikke forventer at Posten kjører egne turer for din pakke. Og som nevnt - det kan ta inntil (enkelte ganger mer) 24 timer fra pakken er ferdigpakket til den er registert på terminal. Jeg regner ellers med at du har valgt servicepakke - og da skriver Komplett at pakken normalt sendes dagen etter bestilling. Fra Posten har mottatt/hentet pakken er normal framsendingstid 1 - 3 dager. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Fortsatt ikke registert er så utalmodig Du får da pakken tidligst i morgen uansett - så det er da ingen grunn til å hisse seg opp over det som er helt normalt. men pakken er ikke registret endå Som jeg skrev ovenfor - pakken blir ikke registert (Sendingen er innlevert til terminal og videresendt) før Posten har hentet den hos Komplett, kjørt den til terminal og sortert den for videresending. Om Posten hentet varer hos Komplett kl 12.00 - vil man neppe ha den registert før etter klokken 14.00. Om den mottaksregisteres i Stokke så tar det ikke mer enn 4 - 5 timer før den er registert og sortert i Oslo. Tok 4:52 timer for meg sist. Derfor er det ingen grunn til å hisse seg opp. Om du da ikke forventer at Posten kjører egne turer for din pakke. Og som nevnt - det kan ta inntil (enkelte ganger mer) 24 timer fra pakken er ferdigpakket til den er registert på terminal. Jeg regner ellers med at du har valgt servicepakke - og da skriver Komplett at pakken normalt sendes dagen etter bestilling. Fra Posten har mottatt/hentet pakken er normal framsendingstid 1 - 3 dager. men fortsatt står det " Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding" det er servic pakke nårtid får jeg paken da i morgen? Endret 21. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Og det endrer seg ikke før Posten har vært hos Komplett, hentet pakka, kjørt tilbake til terminal (Stokke), sortert pakkene og lagt de ut for videresending med ny bil (til Oslo). De skanner ikke før pakka er på vei til videresending. Tar vel fort vekk en time eller to bare å sortere/scanne alle pakkene. Posten skanner nemlig ikke pakkene når de henter de hos Komplett. Og om den sendes rett til Oslo - noe som også skjer, så tar det ennå lengre tid til den er registert. Først når en pakke ikke er registert etter mer enn 24 timer er det grunn til å bli utålmodig og eventuelt sjekke opp. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Dem sa at min ordre er nå sendt fra komplett.no sendte mail Lenke til kommentar
streaam Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg bestilte nå min nye data (stasjonær) fra komplett. jeg har ventet nå 10 dager og orderen står fortsatt som åpen. jeg ringte å de sa att de lå 16 dager bak kjema med å bygge pcer. det er greit lite kult egentlig. jeg er ikke spesiel fornøyd når det gjeller dette. menmen det var kanskje ikke det smarteste å bestille i disse tider tanke på jula som har vært. Cant Wait! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nå mener jeg å huske at det sto i en rød boks, ved bestilling av slike pcer de bygger, om at de ligger etter, grunnet veldig stor pågang. ~ Mortis Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg bestilte nå min nye data (stasjonær) fra komplett. jeg har ventet nå 10 dager og orderen står fortsatt som åpen. jeg ringte å de sa att de lå 16 dager bak kjema med å bygge pcer. det er greit lite kult egentlig. jeg er ikke spesiel fornøyd når det gjeller dette. menmen det var kanskje ikke det smarteste å bestille i disse tider tanke på jula som har vært. Cant Wait! Da har du fortsatt 5 dager på deg til å avbestille Lenke til kommentar
streaam Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nå mener jeg å huske at det sto i en rød boks, ved bestilling av slike pcer de bygger, om at de ligger etter, grunnet veldig stor pågang. ~ Mortis Bestilte etter jul. da var den "røde" skriften borte. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Folk som dumper en tråd fra 2007 burdet enten få diplom eller en kort ferie, hvordan blir denne tråden fisket opp hele tiden.... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 med en solid stang og skinnende sluk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå