Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid

Anbefalte innlegg

Postet dette nettopp i en annen tråd, men syns det var passende og nevne det her også.

Komplett er nok en av de raskeste nettbutikkene jeg vet om. Bestilte for ca to timer siden noe småtteri, et hovedkort, skjermkort og en kjøler. Kun 75 minutter senere var pakken registrert innlevert hos posten.

Hvilken annen nettbutikk her til lands er raskere enn det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På postleveringer er nok Komplett ganske raske.

Netshop har posthentinger to ganger om dagen, vet ikke om Komplett har endra noe på det.

Ved henting selv, så er Netshop desidert raskest! Synes komplett/posten er litt vell treige noen ganger på postautomaten, men det er en liten stund siden sist jeg testa den.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 2 små deler som var i store antall på lager på onsdag kveld. På fredag kveld fikk jeg email om at den var levert og pakkesporing sier at de har "mottatt data om sending". D.v.s. at den ikke er registrert som mottatt av posten enda. Det samme sier pakkesporingen i dag tirsdag morgen.

Jeg bestilte noe annet hos PS på søndag kveld, det er allerede ankommet byen og kommer kanskje til postkontoret i kveld.

Jeg bestiller hos PS neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg må også gi honnør for komplett og posten sin innsats i julestria. Jeg bestilte en vare rett før jul etter at jeg antok at julestria var over. Ut fra erfaring fra tidligere år så regnet jeg med å få varen på nyåret en gang, men selv om dette var mitt på natta (01:15) så fikk jeg sendingsbekreftelse etter 10min(!) og posten klarte å få den til Stavanger litt over ett døgn senere. Det var veldig hyggelig å få varen så fort.

Erfaringsmessig så går det et par dager ekstra ved bestilling hos komplett, dette skyldes nok at de har større ordremengder som nok også overbelaster posten.

Lenke til kommentar

Bestilt:

Jan 15, 2008 19:05

Pakkert og klart seint mandag/tidlig tirsdag.

Sendt og mottat

16.01.08 12.19 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

Kommer frem:

17.01.08 06.16 (Hjem på døren i kveld)

:):D

Endret av Tjalve
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vant Creative ProGamer G500 den 5. desember i fjor. Jeg fikk beskjed om at den skulle komme rett over nyttår. Jeg sendte en mail den 9. januar og fikk til beskjed at de ventet på noen av premiene, men gjorde regning med å sende dem ut i løpet av uken (forgje uke). Jeg har enda ikke fått noe. :(

Hvor vanskelig er det egentlig? Hvorfor kan de ikke bare sende et tilsvarende anlegg, som de har på lageret?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har bestilt noen varer fra Komplett, og når jeg sjekket Pakkesporing idag sto det at den var Innlevert på Postterminalen I Oslo kl.13.00. Det jeg lurer på er tror dere jeg får den i løpet av dagen, jeg bor bare litt (20.min) utenfor Oslo.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å bestille via tollpost på komplett? Tenkte jeg skulle gi det en sjanse og bestilte med et par rambrikker mandag 17. mars. Det ble litt av en tur på rambrikkene mine gitt, og de er ikke kommet frem ennå. Regnet ikke med å få dem før påske, men ser nå at de beregner at pakken er fremme 31.03!!! Så langt har pakken gått fra Larvik, først til Førde for så i dag å være i Oslo og siste er at den ble registrert på "ut-enhet" i ni tiden i dag. Noen som veit hvorfor i alle dager de sender pakken til Førde, for så å sende den tilbake til oslo? Pakken skal frem til Nord-Trøndelag da, så de hadde jo like gjerne kunnet kjøre den videre oppover fra Førde... Uforståelig og siste gang jeg bestiller med Tollpost.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hmm , Må si jeg ikke er enig med hva folk skriver :dontgetit: For 2 dager siden bestillte jeg meg en skjerm hos komplett og et headset, etter 2 timer var alt pakket og klart , (altså jeg bestillte det om morgenen) På kvelden var alt klart og Status sendt! :w00t: Np en dag senere ligger det på hoved post kontoret i oslo og jeg regner med å ha det i morgen 11-10 09. :dribble: Gleder meg. Men poenget er at jeg tror Komplett har sine tøffe og sine lette tider. Jeg tror vi alle bare må smørre oss med tålmodighet ! :w00t:

Et nytt eksempel: noen måneder siden plukket jeg ut deler til min pc , alt var på lager, (de skulle sette den sammen) Som selvfølgelig tar litt lengre tid enn vi kunne ønske. men det handler om å være tålmodig. Uansett den ble plukket for deler første dagen, andre dagen stod det fremdeles "frigjort for plukk" litt lengre ut på dagen kom statusen "Plukket" en dag senere altså tidlig på morgenen, siden når jeg logget på dataen kl 8 om morgenen var status "Sendt" Reisen fra sandefjord til bergen hvor jeg bor, tok ca 3 dager, så alt i alt tok det 5 dager for å bygge en pc til jeg fikk den . syns ikke det er noe å klage på!! :thumbup:

aDY.

Endret av aDYMAN
Lenke til kommentar
Hmm , Må si jeg ikke er enig med hva folk skriver :dontgetit: For 2 dager siden bestillte jeg meg en skjerm hos komplett og et headset, etter 2 timer var alt pakket og klart , (altså jeg bestillte det om morgenen) På kvelden var alt klart og Status sendt! :w00t: Np en dag senere ligger det på hoved post kontoret i oslo og jeg regner med å ha det i morgen 11-10 09. :dribble: Gleder meg. Men poenget er at jeg tror Komplett har sine tøffe og sine lette tider. Jeg tror vi alle bare må smørre oss med tålmodighet ! :w00t:

aDY.

Du har kanskje ikke merket at tråden er fra 2007, når Komplett la om lageret sitt? Unødvendig post.

~ Mortis

Lenke til kommentar

aDY.

Du har kanskje ikke merket at tråden er fra 2007, når Komplett la om lageret sitt? Unødvendig post.

~ Mortis

Den var ikke unødvendig, jeg skriver det for nå for tiden er det gode tider, og seneste svar er fra 2008 .

Lenke til kommentar
Bestilte Razer Naga fra Komplett den 8. da lagerstatusen viste 2009-10-11 ubekreftet dato.

Det er den 12. nå, og datoen har blitt flyttet til 2009-10-21...

Hei!

En ubekreftet dato betyr at vi ikke har fått noen nøyaktig dato fra produsent eller distributør for når varen vil være fremme hos oss. Husk derfor at vi ikke kan garantere at varen er på lager fra nevnte dato hvis denne er ubekreftet. En ubekreftet dato kan endres (enten til en tidligere dato, eller en senere) underveis dersom vi får oppdateringer fra transportør.

Håper det var litt oppklarende!

//Marius

Lenke til kommentar

Bekreftet dato er heller ikke 100%. Dette har jeg opplevd flere ganger, og da skylder man på leverandøren og fraskriver seg alt ansvar :) Virkemiddelet man da har som kunde er å avbestille eller eventuelt bare vente. Ordet bekreftet har derfor fått en ny betydning for mange. For meg er bekreftet 100% og ikke 80% som alt for mange nettbutikker opererer med.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

hvor langt tid tar det for jeg kjøpte 1 AMD Athlon II X2 250 Dual Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed i går klokken 14:00 også klokken

Plukking begynt: 2010-09-20T21:23

Ferdigpakket: 2010-09-20T21:23

og sendt men på posten står det

"Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding"

noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...