Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Du er den første jeg har hørt om som har fått denne beskjeden i ordrebekreftelsen.

9591395[/snapback]

 

Er muligens et resultat av komplett.no's betimelige "inntreden" i tråden? De har tydeligvis omsider forstått at god informasjon gjør kunder mindre "grinebiterske".

 

Sjekket tidligere ordre (siste 01.04.07), og ser at praksis er endret: På tidligere ordre var forsendelsesdato = ordredato, noe jeg har opplevd kun en gang - stort sett gått et par dager, som er absolutt akseptabelt.

 

Jeg har handlet jevnlig hos komplett.no over flere år, og kommer til å fortsette med det. Alltid vært fornøyd, og aner ingen ting om kundeservicen, fordi jeg aldri har behøvd å benytte meg av den. Alt går på skinner. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Ifølge den allmektige markedsføringsboka kan det koste opp til 16 ganger mer å beholde en kunde motfor å skaffe seg nye - basert på at fornøyde kudner skryter videre, kan prosedyrene og er vant med å kjøpe - så selv om 16x er max så taper nok komplett en god del mer på det her enn mange tror. Mange her som har avbestilt ordrer for 20k, og det i seg selv er en del - men ikke der de taper mest. De mister ikke bare kunder som ville anbefalt komplett videre, men konkurrentene får nye kunder og sannsynligvis de anbefalingene komplett skulle hatt. En fornøyd kunde forteller i gjennomsnitt 5 andre om en bra handel, noe som ikk eer så usannsynlig, samt at en fornøyd kunde kommer tilbake og har mye mer verdi når du ser alle ordre samlet enn å se på én enkelt ordre. Så å miste én god kunde er ikke det samme som å miste en ordre ;)

Lenke til kommentar
Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint....

 

Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke.

 

Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være.

 

Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke.

9590925[/snapback]

 

Men det er jo det som er problemet deres!? Hvorfor vil du ikke gå tilbake til Komplett.no når de har fått orden på lageret sitt da?

 

Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt.

9590984[/snapback]

 

Trodde det var klart av innlegget mitt og resten av tråden forøvrig, men problemet har ikke bare vært et lagerproblem, det har også vært et informasjonsproblem. Et stort sådan. Det har gått uker, og nært sagt måneder uten noe info fra Komplett. Dette er et betydelig serviceproblem i mine øyne, og Komplett har virkelig mistet mye troverdighet ved ikke å informere kundene sine.

 

At du synest dette er greit og vil gå tilbake til å bruke Komplett når lagere deres fungerer er ditt valg, men basert på hvordan Komplett har drevet i sommer, så har jeg ikke lenger tillit til denne butikken, og jeg foretrekker derfor å benytte meg av andre butikker for fremtiden.

 

Jeg er ikke noen fanboi som lar noen pisse meg oppetter leggen og takker dem for det etterpå. Selv om noen gir meg mye god service, så er det nok at de gjør meg forbannet en gang til at jeg finner meg noe annet. Problemet med Komplett i denne situasjonen er at de har visst veldig lenge at de har hatt et problem. De må også ha visst at en mengde kunder har vært svært frustrerte over å ikke få varene sine, uten å gi noe informasjon om hva som er problemene. Uansett hva slags unnskyldninger komplett.no kommer i sine innlegg med for å forklare hvorfor informasjonen til kundene har sviktet, så kjøper ikke jeg dette.

 

At de virkelig skulle være for travle til å informere kundene om at de hadde et problem, f.eks med litt større tydelighet på websidene deres? Sorry jeg kjøper bare ikke denne unnskyldningen deres, det er ikke akkurat så ressurskrevende å forberede og sende ut litt informasjon til kunder i dagens elektroniske tidsalder.

 

Så for å oppsummere kort ditt spørsmål om hvorfor jeg ikke vil gå tilbake til Komplett når lageret deres er operativt: fordi jeg er forbanna på Komplett

Endret av Illuvatar
Lenke til kommentar
Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint....

 

Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke.

 

Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være.

 

Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke.

9590925[/snapback]

 

Men det er jo det som er problemet deres!? Hvorfor vil du ikke gå tilbake til Komplett.no når de har fått orden på lageret sitt da?

 

Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt.

9590984[/snapback]

 

Trodde det var klart av innlegget mitt og resten av tråden forøvrig, men problemet har ikke bare vært et lagerproblem, det har også vært et informasjonsproblem. Et stort sådan. Det har gått uker, og nært sagt måneder uten noe info fra Komplett. Dette er et betydelig serviceproblem i mine øyne, og Komplett har virkelig mistet mye troverdighet ved ikke å informere kundene sine.

 

At du synest dette er greit og vil gå tilbake til å bruke Komplett når lagere deres fungerer er ditt valg, men basert på hvordan Komplett har drevet i sommer, så har jeg ikke lenger tillit til denne butikken, og jeg foretrekker derfor å benytte meg av andre butikker for fremtiden.

 

Jeg er ikke noen fanboi som lar noen pisse meg oppetter leggen og takker dem for det etterpå. Selv om noen gir meg mye god service, så er det nok at de gjør meg forbannet en gang til at jeg finner meg noe annet. Problemet med Komplett i denne situasjonen er at de har visst veldig lenge at de har hatt et problem. De må også ha visst at en mengde kunder har vært svært frustrerte over å ikke få varene sine, uten å gi noe informasjon om hva som er problemene. Uansett hva slags unnskyldninger komplett.no kommer i sine innlegg med for å forklare hvorfor informasjonen til kundene har sviktet, så kjøper ikke jeg dette.

 

At de virkelig skulle være for travle til å informere kundene om at de hadde et problem, f.eks med litt større tydelighet på websidene deres? Sorry jeg kjøper bare ikke denne unnskyldningen deres, det er ikke akkurat så ressurskrevende å forberede og sende ut litt informasjon til kunder i dagens elektroniske tidsalder.

 

Så for å oppsummere kort ditt spørsmål om hvorfor jeg ikke vil gå tilbake til Komplett når lageret deres er operativt: fordi jeg er forbanna på Komplett

9592041[/snapback]

 

Støtter tankegangen din fullt ut og håper komplett vil svare på dette innlegget. Hvorfor ikke bare sende ut en advarsel per mail, noe som er verdens enkleste ting og gjøre.

 

Men jeg kommer fortsatt til og handle hos komplett, å det plasteret som ble nevnt tidligere i tråden venter jeg i spenning på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men slutt å selg Vaskemaskiner! jeg får elkjøpe angst  :dontgetit:

9591905[/snapback]

 

Andrer denne!

Komplett skal selge "hardware", ikke husholdningsprodukter! :mad:

 

Til nød kan de selge noe elektronikk for "nerder".. :)

Lenke til kommentar
Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint....

 

Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke.

 

Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være.

 

Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke.

9590925[/snapback]

 

Men det er jo det som er problemet deres!? Hvorfor vil du ikke gå tilbake til Komplett.no når de har fått orden på lageret sitt da?

 

Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt.

9590984[/snapback]

 

Trodde det var klart av innlegget mitt og resten av tråden forøvrig, men problemet har ikke bare vært et lagerproblem, det har også vært et informasjonsproblem. Et stort sådan. Det har gått uker, og nært sagt måneder uten noe info fra Komplett. Dette er et betydelig serviceproblem i mine øyne, og Komplett har virkelig mistet mye troverdighet ved ikke å informere kundene sine.

 

At du synest dette er greit og vil gå tilbake til å bruke Komplett når lagere deres fungerer er ditt valg, men basert på hvordan Komplett har drevet i sommer, så har jeg ikke lenger tillit til denne butikken, og jeg foretrekker derfor å benytte meg av andre butikker for fremtiden.

 

Jeg er ikke noen fanboi som lar noen pisse meg oppetter leggen og takker dem for det etterpå. Selv om noen gir meg mye god service, så er det nok at de gjør meg forbannet en gang til at jeg finner meg noe annet. Problemet med Komplett i denne situasjonen er at de har visst veldig lenge at de har hatt et problem. De må også ha visst at en mengde kunder har vært svært frustrerte over å ikke få varene sine, uten å gi noe informasjon om hva som er problemene. Uansett hva slags unnskyldninger komplett.no kommer i sine innlegg med for å forklare hvorfor informasjonen til kundene har sviktet, så kjøper ikke jeg dette.

 

At de virkelig skulle være for travle til å informere kundene om at de hadde et problem, f.eks med litt større tydelighet på websidene deres? Sorry jeg kjøper bare ikke denne unnskyldningen deres, det er ikke akkurat så ressurskrevende å forberede og sende ut litt informasjon til kunder i dagens elektroniske tidsalder.

 

Så for å oppsummere kort ditt spørsmål om hvorfor jeg ikke vil gå tilbake til Komplett når lageret deres er operativt: fordi jeg er forbanna på Komplett

9592041[/snapback]

 

 

Også veldig enig her, komplett er blitt så stor at de oppfører seg av og til arrogant, slettet også min ordre etter for lang ventetid i høst og anbefalte bekjente andre nettbutikker.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Illuvatar Postet i dag, 10:13

Uansett hva slags unnskyldninger komplett.no kommer i sine innlegg med for å forklare hvorfor informasjonen til kundene har sviktet, så kjøper ikke jeg dette.

 

At de virkelig skulle være for travle til å informere kundene om at de hadde et problem, f.eks med litt større tydelighet på websidene deres? Sorry jeg kjøper bare ikke denne unnskyldningen deres, det er ikke akkurat så ressurskrevende å forberede og sende ut litt informasjon til kunder i dagens elektroniske tidsalder.

Først vil jeg si det er meget positivt at Komplett endelig har sagt noe, samt beklaget seg her i denne saken. Og jeg syns de forklarer problemene på en tilfredsstillende måte. At de jobber på spreng med å få dette i orden, samt at de ble tatt på senga av Terminator4, tror jeg også på.

 

Men jeg må nok dessverre si at jeg har samme oppfatning rundt deler av svaret som deg. Jeg klarer bare ikke la vær å tro at de veloverveid har tatt valget om og ikke informere, på samme måte som de helt bevisst har valgt og ikke svare her før etter 1100 poster. Ser ikke bort fra at de også har gjort lurt i det.

I motsetning til en del her, tror jeg de ville tapt mer i kroner og øre, på å advare på forsiden; at "handler du her, regn med kaos, og leveringslotto".

Men ifht omdømme, og kundetilfredshet er det ikke sikkert det var så lurt.

På den annen side, om et år er det nok ikke så mange som vil la være å handle der bare på grunn av det som har skjedd nå.

 

At de ikke har hatt tid til å informere er jo unnskyld meg, bare svada... Er det noen som tror på det?

1 times arbeid med laging av informasjon, ville også frigjort noen hundre arbeidstimer på support. Så kunne de også vært ute å plukket varer fremfor å sitte i telefonen å få kjeft :!:

 

Vel vel, nå er vel problemene snart historie, og jeg håper Komplett vil understreke dette ved å forplikte seg på samme måte som feks Netshop gjør når det gjelder ekspedisjonstid.

 

For meg kan de forøvrig godt selge vaskemaskiner, kaffetrakter, leker, bildeler, oppvaskmiddel og sydenturer, så lenge man beholder et bra utvalg/pris av kjerneproduktene, og yter god service. :)

Lenke til kommentar
YESS! YESS! YESS!

 

Statusen er endret etter om lag 6 uker med venting!

 

Jippii! Hipp Hurra!

 

:D  :thumbup:

 

Snakk om latency!

9590760[/snapback]

 

Jeg bestilte en PC 25 august 07, statusen er nå enda "åpen" og den hadde forventet leveringstid 5 september 07. Håper min snart endrer seg og

 

Jeg har bestemt meg for å ikke avbestille fordi jeg tror at det vil ta enda lengre tid å bestille fra eventuelle konkurenter, og det var en god deal prismessig. Men vil vurdere andre web butikker dersom jeg ikke hører at alt er bra igjenn neste gang jeg skal bestille.

 

At det tar lang tid er bare sånn det er under den situasjonen komplett har beskrevet, det som irriterer meg er at den hadde forventet leveringsdato 5 september. Vist de ca hadde estimert 1-2 månder hadde jeg vært klar over det og da ikke trengt å skjekke statusen hver dag fra 5 september og utover. Jeg vet det kan være vasnkelig å estimere leveringstid, spesielt under slike omstendigheter men ett" vertfall ikke før 1 måned" hadde hjulpet bra, nå vil jeg mest sannsynlig ikke ha PC-en klar til f eks ByLan (som var grunnen til at jeg bestile på dette tidspunktet)

Lenke til kommentar
YESS! YESS! YESS!

 

Statusen er endret etter om lag 6 uker med venting!

 

Jippii! Hipp Hurra!

 

:D  :thumbup:

 

Snakk om latency!

9590760[/snapback]

 

Jeg bestilte en PC 25 august 07, statusen er nå enda "åpen" og den hadde forventet leveringstid 5 september 07. Håper min snart endrer seg og

 

Jeg har bestemt meg for å ikke avbestille fordi jeg tror at det vil ta enda lengre tid å bestille fra eventuelle konkurenter, og det var en god deal prismessig. Men vil vurdere andre web butikker dersom jeg ikke hører at alt er bra igjenn neste gang jeg skal bestille.

 

At det tar lang tid er bare sånn det er under den situasjonen komplett har beskrevet, det som irriterer meg er at den hadde forventet leveringsdato 5 september. Vist de ca hadde estimert 1-2 månder hadde jeg vært klar over det og da ikke trengt å skjekke statusen hver dag fra 5 september og utover. Jeg vet det kan være vasnkelig å estimere leveringstid, spesielt under slike omstendigheter men ett" vertfall ikke før 1 måned" hadde hjulpet bra, nå vil jeg mest sannsynlig ikke ha PC-en klar til f eks ByLan (som var grunnen til at jeg bestile på dette tidspunktet)

9593717[/snapback]

herregud at du har orket å vente så lenge, bestill heller fra netshop, så holder du PC-en i hånda innen en uke fra du har bestilt

Lenke til kommentar

Så de hadde oppdatert litt på forsinkels infoen i går. Uketallet bare øker og øker.

 

De jobber nok døgnet rundt, men det hjelper lite når det går måned på måned med kaos.

 

Butikker avhengige av norek osv har nok bytta leverandør. Ellers hadde de vel gått konk selv.

 

En ting er at ting kan ta tid, men detta virker mer eller mindre uendelig. Dette er ikke norges største datasjappe verdig.

Lenke til kommentar
YESS! YESS! YESS!

 

Statusen er endret etter om lag 6 uker med venting!

 

Jippii! Hipp Hurra!

 

:D  :thumbup:

 

Snakk om latency!

9590760[/snapback]

 

Jeg bestilte en PC 25 august 07, statusen er nå enda "åpen" og den hadde forventet leveringstid 5 september 07. Håper min snart endrer seg og

 

Jeg har bestemt meg for å ikke avbestille fordi jeg tror at det vil ta enda lengre tid å bestille fra eventuelle konkurenter, og det var en god deal prismessig. Men vil vurdere andre web butikker dersom jeg ikke hører at alt er bra igjenn neste gang jeg skal bestille.

 

At det tar lang tid er bare sånn det er under den situasjonen komplett har beskrevet, det som irriterer meg er at den hadde forventet leveringsdato 5 september. Vist de ca hadde estimert 1-2 månder hadde jeg vært klar over det og da ikke trengt å skjekke statusen hver dag fra 5 september og utover. Jeg vet det kan være vasnkelig å estimere leveringstid, spesielt under slike omstendigheter men ett" vertfall ikke før 1 måned" hadde hjulpet bra, nå vil jeg mest sannsynlig ikke ha PC-en klar til f eks ByLan (som var grunnen til at jeg bestile på dette tidspunktet)

9593717[/snapback]

herregud at du har orket å vente så lenge, bestill heller fra netshop, så holder du PC-en i hånda innen en uke fra du har bestilt

9594089[/snapback]

 

Ceburger, jeg får håpe du får ditt snart, du bestilte 10 dager etter meg. Mitt ble sendt i posten idag.

 

Skulle jeg ha bestilt noen få komponenter hadde jeg sikkert gått for Netshop, men med ordre på nesten 20k så var det ikke så mange andre webshops som hadde samme utvalg. Da måtte jeg bruke 3 og kanskje 4 webshops og det gidda jeg ikke. Jeg var irritert i begynnelsen, men da jeg fant ut hvorfor det var slik så brydde jeg meg ikke så veldige mye om det. Det har vel kanskje med at det ikke er noen hastverk å få komponentene for min del, og det er hovedgrunnen til at jeg ikke kansellerte. For andre ville det være et større problem og det er forståelig.

 

Men jeg kommer sikkert til å bruke Komplett igjen i fremtiden av andre grunner, og jeg vil tro at når de kommer seg over denne kneika så vil det nye systemet vise sitt potensiale forhåpentligvis. Det vil være til fordel for oss som handler der i fremtiden får vi håpe.

 

Edit: Videoen av systemet som khmoe linket var "fascinerede" :p Linker det igjen.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg avbestilte PC-en jeg hadde bestilt fra komplett, litt grunnet denne tråden!

 

MEN mest av alt grunnet svarene jeg fikk når jeg ringte og spurte hvor lang tid det ville ta før jeg fikk PC-en!

 

Kundebehandler: "Ja vi har trøbbel, levering kan ta opp mot 6 uker" Ingen beklagelse, det virket nesten som han ønsket at jeg skulle bestille en annen plass!

 

Hadde bestemt meg for komplett, men la til litt og gikk for mpx, så får vi håpe de er raskere!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
andylove skrev i dag, 10:04 Post #1105 

 

..snipp...

Om jeg kan komme med et forslag:

De kunder som har ventet veldig lenge, eller som har fått særs dårlig behandling i form av informasjon og service, kunne det ikke være en idè å kjøre en kampanje av noe slag? Jeg mener det kunne være i deres beste interesse å kanskje kompansere for de belastninger som har vært med å gi de et tilbud. Det kan jo tenkes at et knalltilbud i form av en populær vare kan være med på å si "unnskyld, men her er en lite gave fra oss som plaster på såret".

...snipp...

For å svare kort: Ja, det skal vi absolutt vurdere. Vi er usikre på hva som den beste måten å gjøre dette på, tar gjerne i mot innspill.

9585560[/snapback]

 

Mitt lille forslag til Komplett angående kompensasjon :

 

Dette kan gjøres til en aldri så liten vinn-vinn situasjon.

Hva med å gi alle som har ventet et gavekort fra Komplett ??

Feks ett par % av kjøpesummen pr. uke man har ventet..

 

Dette ville gitt meg ca 600,- Som jeg da ville brukt på en ekstra harddisk til rundt 1000-lappen.

 

En ide kanskje ??

 

Northy

Lenke til kommentar

Det som egentlig skjer er at de behandler A kundene sine fort (de som legger igjen mest penger, feks over 50 000 i året) mens D kundene må vente og kommer ikke til å få noen ting. I beste fall kommer du til å få sendt neste sending gratis. Du kan se langt etter å få 60% avslag på total prisen som du nevner her.

 

Det er min vurdering av hvordan dette blir behandlet !

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
simalarion skrev i dag, 13:54

Det som egentlig skjer er at de behandler A kundene sine fort (de som legger igjen mest penger, feks over 50 000 i året) mens D kundene må vente og kommer ikke til å få noen ting.

Vi har gitt en liten redegjørelse for hvordan ordre går gjennom (eller ikke gjennom som noen vil si) på forrige side, så det gjentas ikke her. Derimot kan vi avkrefte at det prioriteres på grunnlag av hvor stor kunde man er - det er feil.

Lenke til kommentar
sesteen skrev i går, 21:35 Post #1154 

Mulig det har gått tilbake nå, men fra sist jeg så er det en økning, og sånn var det de foregående ukene og.

 

Enda kan det jo være en måned til før ting begynner å komme så smått på spor igjen da etterslepet skal også tas. 

Igjen, vi beklager virkelig problemene dette har skapt og informasjonen underveis.

 

Når det gjelder uketallet som har blitt kommunisert via forsiden på Komplett.no så var dette først uke 40 (uken som kommer nå), så uke 44 i en liten periode (når vi var ekstra deprimerte). For noen få dager siden ble dette justert tilbake til uke 40 fordi vi fikk opp farten en del. Vi har i tillegg sagt at vi trenger noen dager på å få ordnet opp i enkelte ordre hvor vi har gjort feil, men dette er unntaksordre, ikke som hovedregel.

 

Håper dette var en grei tilbakemelding, vi lover å oppdatere informasjonen på forsiden dersom ting endrer seg en eller annen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...